- Berichten: 108
volvo amazon in italie
- Foppe Talman
- Premium lid
Minder
Meer
02-10-2016 19:28 - 02-10-2016 21:31 #163912
door Foppe Talman
volvo amazon in italie is gemaakt door Foppe Talman
Hallo allemaal,
Ondeugend als ik ben ben ik zonder al te veel voorbereidingen met m'n nieuwe aanwinst de ama combi naar Italie gereden, zo als misschien sommige van jullie weten ben ik best wel met de combi in de weer geweest hem goed te krijgen maar ik wist dat het een beetje een uitdaging zou worden na hem pas 2 maanden in mijn bezit te hebben!
Nu, we zijn een flink eind op weg en bijna alles gaat goed, behalve dat mijn stromberg cd175 nu een overstromberg is, ik kan gewoon op lpg dus geen grote problemen.
Ik kan natuurlijk geen onderdelen krijgen hier en heb al geprobeerd om de vlotternaald wat te schonen maar weet iemand een goede truc om die naald weer wat leven in te blazen?
Is de correcte vlotterhoogte van de cd 175 op een b20A eigenlijk wel 17/18mm aangezien hij scheef hangt?
De vlotterbak bleek trouwens maar 5 van de 6 voorgeschreven schroeven te bevatten iemand een idee wat voor draad we mee te maken hebben?
En als laatste een tip om zonder een nieuwe pakking (oude pakking heb ik er heel afgekregen door eerst de schroeven een beetje te lossen en dan zijwaarts een tik op de bak te geven) de boel lekvrij weer te monteren?
Het zou kunnen dat ik laat reageer doordat er minder wifi dan volvo's zijn hier maar ik ga het proberen!
Bedankt!
Ondeugend als ik ben ben ik zonder al te veel voorbereidingen met m'n nieuwe aanwinst de ama combi naar Italie gereden, zo als misschien sommige van jullie weten ben ik best wel met de combi in de weer geweest hem goed te krijgen maar ik wist dat het een beetje een uitdaging zou worden na hem pas 2 maanden in mijn bezit te hebben!
Nu, we zijn een flink eind op weg en bijna alles gaat goed, behalve dat mijn stromberg cd175 nu een overstromberg is, ik kan gewoon op lpg dus geen grote problemen.
Ik kan natuurlijk geen onderdelen krijgen hier en heb al geprobeerd om de vlotternaald wat te schonen maar weet iemand een goede truc om die naald weer wat leven in te blazen?
Is de correcte vlotterhoogte van de cd 175 op een b20A eigenlijk wel 17/18mm aangezien hij scheef hangt?
De vlotterbak bleek trouwens maar 5 van de 6 voorgeschreven schroeven te bevatten iemand een idee wat voor draad we mee te maken hebben?
En als laatste een tip om zonder een nieuwe pakking (oude pakking heb ik er heel afgekregen door eerst de schroeven een beetje te lossen en dan zijwaarts een tik op de bak te geven) de boel lekvrij weer te monteren?
Het zou kunnen dat ik laat reageer doordat er minder wifi dan volvo's zijn hier maar ik ga het proberen!
Bedankt!
Laatst bewerkt 02-10-2016 21:31 door Foppe Talman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 108
02-10-2016 19:32 #163913
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic volvo amazon in italie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1146
02-10-2016 21:59 #163918
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic volvo amazon in italie
Wat de pakking betreft , deze zou je wat kunnen behandelen met brandstofbestendige vloeibare pakking.
de (versleten) afsluiter zou je kunnen manipuleren door de vlotter te verbuigen zodat de afsluiter bij een lager brandstofniveau begint af te sluiten.
bij gebrek aan beter is het even niet anders :blush:
de (versleten) afsluiter zou je kunnen manipuleren door de vlotter te verbuigen zodat de afsluiter bij een lager brandstofniveau begint af te sluiten.
bij gebrek aan beter is het even niet anders :blush:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 108
09-10-2016 17:58 #164089
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic volvo amazon in italie
Hartelijk bedankt!
De vlotter een beetje bijgesteld en hij kan weer op benzine, nu nog bekijken wat ik aan een lekkende bezine tank kan doen op locatie.
De vlotter een beetje bijgesteld en hij kan weer op benzine, nu nog bekijken wat ik aan een lekkende bezine tank kan doen op locatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
09-10-2016 18:43 #164090
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic volvo amazon in italie
Schitterend sfeerplaatje daar met de combi op een bergpas!
Als je een lekkahe hebt op een vlak stuk plaat van je tank dan zou je kunnen overwegen het lek iets groter te maken en dan een boutje van buiten naar binnen te steken met een rubbertje er omheen als een ringetje. Of een echte O-ring, die zijn vaak nog beter benzinebestendig. Natuurlijk houdt dat boutje niet in een dunne (rotte ?) tank dus moet er van binnen een moertje op.......
Dat heb ik eens opgelost door via de vlottertopening een lasdraadje met daarop een gelast moertje naar binnen te brengen. Beetje buigen en gokken maar het lukte en de chauffeur kon zijn reis veilig vervolgen.
Maar JIJ moet het zien zitten, anders heb je straks een tank die straalt ipv lekt....
Als de tank op een naad lekt kan je nog kneedbaar metaal proberen maar dat vraagt voorbereiding door schuren , krabben etc. voor de hechting en als je het lek dan erger maakt ben je verder van huis als de kneedmassa niet hecht.
Succes in elk geval, groet Jan
Als je een lekkahe hebt op een vlak stuk plaat van je tank dan zou je kunnen overwegen het lek iets groter te maken en dan een boutje van buiten naar binnen te steken met een rubbertje er omheen als een ringetje. Of een echte O-ring, die zijn vaak nog beter benzinebestendig. Natuurlijk houdt dat boutje niet in een dunne (rotte ?) tank dus moet er van binnen een moertje op.......
Dat heb ik eens opgelost door via de vlottertopening een lasdraadje met daarop een gelast moertje naar binnen te brengen. Beetje buigen en gokken maar het lukte en de chauffeur kon zijn reis veilig vervolgen.
Maar JIJ moet het zien zitten, anders heb je straks een tank die straalt ipv lekt....
Als de tank op een naad lekt kan je nog kneedbaar metaal proberen maar dat vraagt voorbereiding door schuren , krabben etc. voor de hechting en als je het lek dan erger maakt ben je verder van huis als de kneedmassa niet hecht.
Succes in elk geval, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1900
09-10-2016 20:14 #164094
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic volvo amazon in italie
Ik heb in begin jaren 70 ook eens een lekkende benzinetank gehad in Spanje met een Ford Cortina. Twee componenten vloeibaar metaal gekocht.Met benzine in de tank gerepareerd.Wonderlijk maar het is toen gelukt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 108
13-10-2016 09:24 #164156
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic volvo amazon in italie
Hartelijk dank!
De benzine tank lekt op de bovenste rand waar de tank in 2en gezaagd is om de gasonderbouw plaats te geven, jammerlijk heeft daardoor ook hij geen benzine meter meer en is iets doen van binnenuit uitgesloten.
Ik heb ontdekt dat met een beetje reserve benzine hij niet te veel lekt en ik denk dat ik het daar maar mee moet doen.
De benzine tank lekt op de bovenste rand waar de tank in 2en gezaagd is om de gasonderbouw plaats te geven, jammerlijk heeft daardoor ook hij geen benzine meter meer en is iets doen van binnenuit uitgesloten.
Ik heb ontdekt dat met een beetje reserve benzine hij niet te veel lekt en ik denk dat ik het daar maar mee moet doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.