- Berichten: 5
Hoe test ik de druksensor 1800es
- Kees Herour
- Nieuw lid
Ik heb al geruime tijd problemen met mijn 1800es. Als de motor warm is blijft hij stationair draaien op 2000 toeren. Hij rijdt vol gas prima, als je de gaspedaal maar flink gebruikt. Heb inmiddels al een sensor in blok/koelvloeistof vervangen, helpt niet. Onlangs spoot tijdens het starten de benzine langs de rubbers/klemmen op de ring boven de injectoren. Heb daarna de stelschroef op de drukregelaar er bijna helemaal uit moeten draaien om dit te stoppen. Loopt nu wel weer stationair rond de 1000 toeren, maar de motor dieselt enorm en schudt. Je ruikt ook slecht verbrande brandstof uit de uitlaat, hij stinkt. Ik vermoed dat de druksensor niet (goed) werkt, of dat de benzinepomp te veel druk levert (kan dat?). Hoe test ik dit: druksensor gewoon loskoppelen en zien wat er gebeurt. Ideeen? Alles is welkom.
Alvast bedankt.
Kees Herour
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Werkt je luchtomloopklep nog naar behoren dat kan ook het probleem geven.
Brandstofdrukregelaar terrug zetten op standaard waardes en stap voor stap op een correcte manier onderdelen doormeten en vervangen, niet zomaar aan iets gaan draaien omdat een ander onderdeel kapot is en dat hiermee te verhelpen.
Brandstofdrukken meet je met en brandstofdrukmeter welke je in de slang plaatst:
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Elite lid
- Berichten: 233
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nattuurlijk wel zodanig dat er geen brandstof lek is, jaarlijks nalopen en bij geringste twijfel vervangener. Er zijn er - helaas- al aardig wat in de fik gegaan.
Overigens er is voldoende boeken en tech tips op de site 1800pittures, die Roland je adviseerde
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Herour
- Nieuw lid
- Berichten: 5
Ik heb inmiddels alle rubbers en slangetjes en klemmen van m'n injectiesyseem vervangen, drukregelaar teruggezet naar oorspronklelijke stand en de auto rijdt weer als een raket maar het stationairprobleem, 2000 toeren als hij eenmaal warm is, is nog hetzelfde. De luchtomloopklep zou nog van invloed kunnen zijn. Hoe weet ik of deze defect is, hoe meet ik dat? Is zo'n ding schoon te maken en zelf eventueel te repareren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Premium lid
- Berichten: 148
Bij warme motor, sluit de omloopslang af of haal de slang los bij de omloopklep en houd je duim op het slangeind. Daalt het toerental? dan sluit de omloopklep niet. Revisie schijnt mogelijk te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie onderaan op www.tinustuning.nl/1-onderdelen-carburatie.html
Zelf reviseren is lastig omdat je een was-element nodig hebt om hem weer goed te krijgen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Premium lid
- Berichten: 148
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Emo van Halsema schreef : omdat ik de b20E in mijn 142 ga verwennen met een modern injectiesysteem met triggerwheel en lambda sonde, zou ik ook de omloopklep kunnen vervangen door een elektrisch aangestuurd exemplaar. ben wel benieuwd hoe dat gaat werken.
Dat werkt echt heel mooi, Emo! Zo had ik het eerst ook met een stappenmotor. Naar mate de motortemperatuur warmer werd, daalde het stationair toerental. Als de motor gestart werd, werd automatisch de eerste 15 seconden het toerental weer iets hoger gehouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.