Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?

• 13976-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 09:41 #126581 door 13976-dummy
Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon? is gemaakt door 13976-dummy
Mijn Amazon heeft een nieuwe uitlaat nodig. Nou zag ik dat de Simons uitlaten niet gek duur waren.
Echter vond ik deze op mijn 144 teveel herrie maken. hoe zijn de ervaringen bij jullie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2013 09:57 #126582 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
Heb hem gehad, wat één ander ervaart als een gezellige brom, vond ik op de lange afstand toch te nadrukkelijk aanwezig.
De levensduur vond ik wel weer goed in vergelijking met de toen gangbare vervangingsuitlaten.
Nu, bijna dertig jaar later, is die kwaliteit veel beter.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2013 12:09 #126584 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
vind de Simons een zeer beschaafd geluid maken, kwalitatief wat problemen gehad met loslatende tussenschotten (en dus gerammel), vooral in het dikke gedeelte van de tussenpijp (midden onder de auto); wel kunnen oplossen door thv de tussenschotjes gaatjes te boren en de tussenschotjes vast te lassen; kwaliteit zou nu iets beter zijn en dan is het een redelijke prijs kwaliteitverhouding, ziet er met het chromen dikke eindstuk ook netjes uit

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2013 12:10 #126585 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
Zo is ook mijn ervaring, op lange stukken is die brom irritant maar met acceleren is het juist leuk om dan ff dat diepe uitlaat geluid te hebben.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2013 12:55 #126592 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
De uitlaat is een mooie aanvulling op de iets pittigere motor die ik ondertussen heb (nokkenas/dubCarb) en klinkt heerlijk bij het doortrekken naar hogere toeren

• 13976-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 16:21 #126603 door 13976-dummy
Beantwoord door 13976-dummy in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
Voor het geld probeer ik hem dan wel, zit nu ook een gereviseerd blok in met 2 carbs dus de power ratio zal wel leuk zijn

• Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2013 17:09 #126607 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
Tja, zoveel mensen - zoveel smaken ......

Ik kan mij nog herinneren dat toen ik in 2003 mijn Amazon gekocht had het eerste wat ik deed was ....... die Simons uitlaat eronder vandaan halen ! Ik vond het geluid bij zo'n auto gewoon niet passen .....

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2013 17:43 #126608 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?

"Rob Vijgenboom" schreef:
Tja, zoveel mensen - zoveel smaken ......

....

da's zeker niet te ontkennen ;)

zo valt mij op dat enkelen het geluid als (te) hard, irritant en niet passend vinden; persoonlijk vind ik de Simons nog errug braaf en mag het van mij nog wel wat pittiger. Maar ja, ik rij ook regelmatig op mijn Harley met 100+ dB en dan valt een Simons ook niet meer op...Ook hoor ik boven de 120/130 de uitlaat absoluut niet meer, wordt dan kennelijk overschaduwd door windgeruis en K&N luchtfilter

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2013 17:52 #126609 door Pieter Singelenberg (GAST)
overigens, meer herrie wil niet zeggen dat je meer vermogen krijgt, kan zelfs averechts werken....
kijk bijvoorbeeld eens op de site van EPS uitlaten te Hoogezand, interessante en leerzame informatie over uitlaten.
www.uitlaten.com -->EPS --> technische informatie

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2013 22:21 #126624 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Hoe bevalt de simons uitlaat op een Amazon?
Zelf rij ik nu met een Simons, maar wil als die versleten is een Abarth imitatie plaatsen.
Siang heeft daar ooit een linkje naar geplaatst naar een firma in Duitsland, maak ik kan de link niet meer vinden.
Heb je die link nog Siang?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD