oude benzine
- Rob Postema (GAST)
- Senior lid
-
Nu wil ik binnenkort weer op benzine rijden, maar kan ik dan gewoon de tank weer volgooien met 98 en dan maar het best er van hopen of loop ik dan kans op verstoppingen.
Is het raadzaam er een flesje loodvervangen bij in te gooien, en een extra benzinefiltertje te monteren (zo één die tussen de benzineslang inkomt, vlak voor de pomp op het blok) of is het raadzamer de tank eerst leeg te halen.
Hoe haal je die het beste leeg trouwens? afzuigen? of is er een andere manier.
Als er bezinksel of andere rotzooi in de tank zit, haal je dat er met afzuigen ook niet allemaal uit lijkt mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Als er dan veel troep in de tank zit heb je hooguit een nieuw filtertje nodig (dus bestel er 2, die dingen kosten niks) maar je loopt geen risico dat je carburateur vervuild raakt. Er is wel een aardige kans dat er ook in de carburateurs al jaren brandstof gestaan heeft, die kan daar de boel nu al vervuild hebben. Uitproberen lijkt me..
Loodvervanger lijkt me niet nodig (persoonlijke mening)
Leegmaken van de tank helpt inderdaad niet echt om de tank schoon te maken; de troep blijft (grotendeels) onderin liggen.
De tank krijg je leeg door een slang in de vulopening te duwen en dan aan te zuigen (evt. met een grote injectiespuit om je longen te sparen)
Ook zit er midden onder je benzinetank een plug, als die los wil kun je die ook gebruiken om de tank leeg te laten lopen. Zat bij mij compleet vast, dus heb ik maar dicht laten zitten.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Derhalve zou ik alkles schoonmaken en je naald van je carb verwisselen, zal waarschijlijk door de lpg stroom versleten zijn.
Tank kan inderdaad behoorlijk verroest zijn.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Zo klaar middels aftapboutje on in tank. Met oude benzine proberen eventueel iets te spoelen en er nwe 98 ingooien. Oude benzine dikt n.l. in (de vluchtige stoofen zijn weg) en vervuilt de carb snel. Ook een gemonteerd filtertje helpt wel, maar misschien kort. Aftappen is in mijn ogen sneltse weg. Oude benzine bijt nogal op je huid dus ik zou even een set handschoenen meenemen bij de pomp. (die plastieke) succes
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-

Gewoon een slang erin doen, en met perslucht, haaks, langs de slangopening blazen.
Hierdoor creër je een vacuüm in de slang en gaat hij benzine aanzuigen. Geeft in het begin een klein beetje rotzooi, maar daarna blijft het mooi lopen. (mits de uitgang lager is gelegen dan de ingang

- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Ronald Damme" schreef:
Handige tip voor mensen en erikdie hun tank leeg willen zuigen zonder te proeven hoe brandstof smaakt.
Dit vat ik maar op als een compliment :mrgreen:
"Ronald Damme" schreef:
Gewoon een slang erin doen, en met perslucht, haaks, langs de slangopening blazen.
Hierdoor creër je een vacuüm in de slang en gaat hij benzine aanzuigen. Geeft in het begin een klein beetje rotzooi, maar daarna blijft het mooi lopen. (mits de uitgang lager is gelegen dan de ingang)
Leuke tip, alleen moet ik dan eerst een compressor aanschaffen. Dan is een grote injectiespuit die ik toevallig in de werkplaats vond een goedkopere oplossing. O ja, nog een tip: geen tuinslang gebruiken, dat rubber kan niet tegen benzine... (dan krijg je fijne korrels plastic door je benzine)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
- Johan Laveyne
- Premium lid
-