gas / benzine afstelling bij 4 webers

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2001 22:01 #57368 door
Ik heb een P1800S uit 1969 met 2 dubbele webers, vermogen 160pk, alleen heb een probleempje. De Motor loopt op LPG perfect, alleen op benzine trekt hij niet goed, en kan dan al helemaal niet op hoge toeren komen. Weet iemand of dit bij te stellen valt? PS. Stationair loopt hij op benzine wel goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2001 08:58 #59067 door
Beantwoord door in topic gas / benzine afstelling bij 4 webers
Kan de benzinepomp het wel bij sloffen ??

• Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2001 19:55 #59066 door
Net als Kees is de benzinepomp het eerste wat bij me opkomt. De stanaard pomp kan de brandstofvraag waarschijnlijk niet bijbenen waardoor bij hogere toeren de motor niet genoeg brandstof meer krijgt. Starving is de Engelse benaming. Waarschijnlijk zul je naar een elektrische pomp moeten met genoeg capaciteit, maar dan zal je auto gaan vliegen. Vraagje: zijn naast de motor ook de remmen opgewaardeerd? Bij vergroten van het vermogen boven standaard is het voor de veiligheid onvermijdelijk om ook de remcapaciteit te verbeteren. Ik ben een 1970 Amazon met B20A (82 DIN-pk/90 SAE-pk) met schijfremmen (voor) op dubbel circuit en een rembekrachtiger en ik vind de remmen hoogstens adequaat (voor zijn tijd waren ze goed).Groeten,Lennard1970 Amazon

• Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2001 19:59 #59065 door
> Ik ben een 1970 Amazon... <Oeps, volgens mij begint mijn auto me naar mijn hoofd te stijgen...

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2001 17:42 #59064 door
Het probleem is dat de auto voordat er gas ingebouwd werd wel uitstekend liep. (is mij verteld, ik heb de auto namelijk met gas gekocht) Ook trilt de auto helemaal als ik op benzine rijdt. En dan rijdt ik toch nog zeer rustig. Maar kan het ook aan de luchttoevoer liggen? Bij de inbouw van de gasinstallatie is de luchttoevoer namelijk "geknepen" Er zijn namelijk kleinere kelkjes ingekomen om een beter vacuum voor de gasinstallatie te krijgen. Maar mocht dit volgens jullie het probleem zijn, zou het dan toch nog mogelijk zijn een goede afstelling op benzine te verkrijgen ondanks de kleinere kelkjes? Alvast bedankt! Ps. voor een foto van de P1800 met de motor etc. zie www.geocities.com/volvoclassiclover Met vriendelijke groet, Janko

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD