b18a met dubbele carburateurs?
- Bezoeker
23-12-2001 21:26 #59367
door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
Het afstellen schijnt heel moeilijk te zijn, hierover ook nog suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
23-12-2001 21:27 #59366
door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
Het afstellen schijnt heel moeilijk te zijn, hierover ook nog suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
24-12-2001 00:11 #59365
door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
Het synchroniseren van de twee (meestal SU) carburateurs is belanrijk. Of dit moeilijk is weet ik niet, ik heb immers alleen ervaring met de B20A. Kun je je voorstellen wat het moet zijn om een V12 met 6 dubbele Webers af te stellen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
24-12-2001 09:18 #59364
door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
De dubbele SU's stel je af met een vacuummeter,een eigenlijk heel simpel principe waarbij je de aanzuiglucht van beide carburateurs meet. Ik geloof dat de firma Midlock een dergelijk instrument verkoopt.Ik heb zelf alles gedaan wat niet hoort maar het werkt perfect,zo heb ik op een b20 een injectiekop (= grotere kleppen) geplaatst en de injectoren afgesloten,hierop een spruitstuk met 2 SU's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
25-12-2001 13:30 #59363
door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
DriesHetverschil tussen een A en B motor zit ook in de nokkenas je heb een A nokken as voor de A motor en een B of C nokken as voor de B of D typen. Ook de hoogte in de cilinderkop is anders bij de A is dat 88mm en voor de B motor heb je type 1 87mm en type 2 86,2mm de D motor is weer 88mm. Het verlagen van de cilinerkoppen bewerkstelligt een hogere compressieverhouding. Je ziet er zit dus iets meer verschil in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.