benzinetank

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 01:18 #57031 door
benzinetank is gemaakt door
Mijn combi uit 1966 heeft problemen met de benzinetank. Ik kan de tank niet helemaal leegrijden en de filter die ik gemonteerd heb zit vaak vol met geel gruis. Ik dacht eerst dat dit oude resten waren omdat de auto een hele tijd had stil gestaan. Na enkele duizende kilometers blijft dit probleem gewoon aanwezig. Erg verveld want je komt soms ook stil te staan natuurlijk als de filter vol zit. Ik denk dat er toch sprake is van een zekere roestvorming van binnenuit. De tank lekt overigens niet. Mijn vraag is dus eigenlijk is dit te verhelpen of moet ik toch een andere tank monteren. En ten tweede: zit er een coting aan de binnenzijde?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 12:12 #60210 door
Beantwoord door in topic benzinetank
Ik denk dat je eerst de tank eens zou moeten spoelen en goed schoonmaken van binnen. Ik heb het zelf ook al eens gedaan. Dat was van een sedan ik had de tank eruitgehaald omdat er een haarscheurtje zat bij de vulopnening, deze heb ik gesoldeerd. Hierbij heb ik direkt de tank gespoeld het water kon ik toen makkelijk via de vulopening eruitlaten lopen. Bij de combi is de tank er wel vrij makkelijk uit te halen alleen het rubber weer om de hals doen is een verschrikkelijk rot werk. Haal wel eerst de benzine leiding los voor je met water ga spelen. Misschien een mogelijkheid door de dikke slang bij de vulopening te verwijderen (dit gaat nog makkelijk) de auto lekker scheef te zetten en de slang erin. Zorg wel dat al het water eruit is voor je er benzine indoet. Onderaan je tank zit ook een aftabplug maar dit is een klein gaatje en ik denk niet dat al het vuil via dat gaatje eruit zou kunnen.Succesrené

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 12:55 #60209 door
Spoelen heb ik al geprobeerd. Zonder veel succes. Maar volgens mij blijft de rommel toch achter door alle schotten die in de tank zijn geplaatst. Misschien toch maar een nieuwe/andere tank plaatsen?Arie-Jan

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 19:39 #60208 door
Been there, seen this, niet met mijn Amazon, maar met een collega klassieker-rijder. De gelige gruis is roest. Het is dus een kwestie van tijd voordat je een nat plekje onder je auto vindt dat verdacht veel naar benzine ruikt. Als je dan gaat kijken vind je een miniscuul gaatje dan in het Engels doeltreffend "pinhole" genoemd wordt.De oude tank was waarschijnlijk verzinkt, maar die zinklaag heeft niet het oneindige leven, zodra de laag ergens een gebrek vertoont kan roest van daaruit het metaal aantasten. Veiligheidshalve is de beste oplossing vervangen want je wilt niet aan een tank gaan lassen als je niet 100% zeker weet dat er geen benzine en -dampen meer aanwezig zijn! Bovendien is de kans groot dat er op korte termijn in de buurt een nieuw gaatje ontstaat.Hoewel benzine en water niet mengen kan er condens in de tank ontstaan. Water is zwaarder dan benzine en zakt onder de benzine. Heel langzaam begint de tank te roesten. Water kan in benzine opgelost worden met alcohol en zo via de benzine uit de tank te laten verdwijnen. Wynn's heeft een additief onder de naam "Dry Fuel" die water uit de tank verwijdert, bevat ongetijfeld veel alcohol + wat anti-corrosie-additieven.

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 22:05 #60207 door
Bedankt Lennard voor je reactie! Ik concludeer hieruit dat ik dus beter gewoon op zoek kan gaan naar een andere tank. Want als er nu al flinke roestvorming is, zullen andere zaken dat ook niet kunnen verbeteren neem ik aan. De tank had ook ooit al eens een deuk opgelopen. Ik denk dat dit ook de oorzaak is van alle ellende. De deuk is er wel uit, maar de rotzooi zit er natuurlijk nog. Heeft iemand een idee waar ik die andere, maar vooral betrouwbare tank kan vinden en wat dat ongeveer gaat kosten??Arie-Jan

• Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2002 11:43 #60206 door
Voor de P220 is er bij het V.O.D. een nieuwe leverbaar: 260025 à € 142,26 excl. BTW.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2002 02:18 #60205 door
je kan hem ook aan de binnenkant laten coaten(eerst stralen en ontvetten) daarna 2 komponenten bende er in.(tank wel eerst uitbouwen,anders moet je de auto op z'n zijkant /dak ,zijkant /neus/achterkant zetten ;-) (goed overal laten vloeien dus)na 20 minuten begind dat spul te werken(en kan je een eitje op je tank bakken).

• Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 17:52 #60204 door
Bedankt voor de tip, maar ik denk nu toch erover om een nieuwe te monteren. Van een roestige tank iets fatsoenlijks (op langere termijn) maken lijkt me onmogelijk. Ik zal eens naar mijn spaarvarken kijken binnenkort!Groeten, Arie-Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD