vlotterkamer lekt benzine
- Bezoeker
01-10-2002 20:47 #56453
door
vlotterkamer lekt benzine is gemaakt door
Hallo Amazon liefhebbers. Ik ben sinds een paar dagen trotse bezitter van een 122S. Helaas heb ik er nog niet zoveel verstand van, ik hoop dat iemand mij wijze raad kan geven.Toen ik vandaag even op benzine reed i.p.v. gas werd ik op mijn raam getikt omdat er benzine onder de auto uit kwam lopen. Dit bleek inderdaad het geval, de benzine kwam er met bakken uitlopen. De benzine komt uit één van de twee vlotterkamers. Zolang ik op gas rijdt is er geen enkel probleem. Nu heb ik de volgende vragen: is het gevaarlijk om zo rond te rijden ?(op gas natuurlijk). En kan je die vlotterkamers zelf uit elkaar halen en evt. schoonmaken of kan je hiermee beter naar de garage gaan als je er geen verstand van hebt? En wat kost zo'n ding om te vervangen?Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.Met vriendelijke groet,Jeroen Dingemans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
01-10-2002 21:26 #62110
door
Beantwoord door in topic vlotterkamer lekt benzine
Jeroen,Ik heb zelf ook een 122s en er kunnen meerdere oorzaken zijn voor jouw probleem.Het zou kunnen dat je vlotternaald niet goed meer is en deze niet goed meer sluit,ik heb zelf echter een ander probleem gehad. Als je kijkt naar de onderkant van de carburateur zie je daar 2 slangetjes,deze waren bij mijn auto lek.Zolang er op gas geen benzine uitloopt kun je mijns inziens gerust doorrijden.Je kunt de carburateurs vrij gemakkelijk aan de bovenkant openschroeven en voorzichtig kijken wat er aan de hand is,de vlotter zelf zou b.v ook lek kunnen zijn. Vervangen van de hele carburateur is niet nodig,reviseren misschien wel!
- Bezoeker
02-10-2002 07:54 #62109
door
meestal is dit vrij eenvoudig te verhelpencarburateurs losmaken, onderin de vlotterkamerzit een koperen plug; hiervan de rubber ringvervangen.intussen is doorrijden op lpg geen probleemwant hierbij komt er geen benzine naar de carburateur.aanrader: koop een werkplaatshandboek, dan kanje meestal van te voren zien of je een klusjewel of niet zelf kunt doenfrank
- Bezoeker
02-10-2002 08:12 #62108
door
bedankt Frank en Gerard,Ik ga het gewoon zelf proberen. Ik kan er toch mee blijven rijden als ik erachter kom dat het niet gaat.Weet één van jullie misschien een ISBN nummer van het werkplaatsboek of een andere manier om aan dit boek te komen?groeten Jeroen
- Bezoeker
02-10-2002 08:38 #62107
door
Het beste boek is toch wel het Haynes-manual. Deze kan je via de club bestellen, zie het VCM.
- Bezoeker
02-10-2002 14:15 #62106
door
Houdt er wel rekening mee dat hoe langer je rijdt op gas hoe meer je naald slijt. Op zich een hele tijd geen probleem, omdat je hem als het ware bij kan smeren door regelmatig even wat benzine te 'pakken'. Ik weet niet wanneer je het gaat doen, maar denk hier wel aan. Wellicht kan/moet je de naald dan ook vervangen? Rijdt sowieso op zijn tijd op benzine en zorg op z'n tijd voor een volle tank i.v.m. roesten van de tank door condensatie.Groetjes Sebas
- Bezoeker
03-10-2002 12:12 #62105
door
Je vlotternaald kan je optillen met een vacuum als je op gas rijd dan slijt deze ook niet, zie ook tips in de VCM
- Bezoeker
05-10-2002 09:26 #62104
door
Het probleem is verholpen. Ik heb de vlotterkamer aan de bovenkant opengemaakt en toen zag ik al gelijk de vlotter los in de benzine drijven. Het naaldje vond ik terug toen ik alle benzine uit de vlotterkamer had gehaald. Het was slechts een kwestie van weer in elkaar zetten, gelukkig heeft deze Amazon een dubbele carburateur waardoor ik aan de andere carburareur kon zien hoe het in elkaar heeft gezeten. Bedankt voor jullie tips!