sproeier bezetting
- Bezoeker
17-12-2002 13:49 #56256
door
sproeier bezetting is gemaakt door
Weet iemand welk verschil erzit in de sproeier bezetting van een B20b en B20a blok.Oftewel dubbele carb en enkele carb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2002 20:08 #62730
door
Beantwoord door in topic sproeier bezetting
Een B20B heeft 2 carbs, een B20A één carb, maar dat is denk ik niet je vraag. In de SU-typen carburateurs zit een tapse naald. Het profiel van de naald is nauwkeurig gekozen voor de eigenschappen van de motor. Ik verwacht dat de naalden in de carbs van de B-motor een ander profiel hebben dan de naald van de carb van de A. De B20B heeft naast 2 carbs een hogere compressieverhouding en een andere nokkenas dan de B20A dus kan het best zijn. Je moet de naalden zien als een "programma" van het mengsel bij een bepaald toerental. Net zoals je bij een injectiemotor de geprogrammeerde mengsels kunt veranderen ("mapping") kun je dat bij de SU- en Zenith Stromberg met een ander naald-profiel. Een ander goed voorbeeld is de Rover V8 die in nogal wat uiteenlopende voertuigen werd gemonteerd. Die is er daarom in verschillende uitvoeringen met lagere en hogere compressie. In de Range Rover ligt bijv. een lage compressie-variant en in een TVR een hoge compressie-variant. De naalden voor de Range Rover zijn beduidend anders van vorm dan die voor de TVR...
- Bezoeker
20-12-2002 10:12 #62729
door
Bedankt Lennard.Ik heb nog 2 carbs van een B20b liggen.Daar kan ik er dus een vam gebruiken.Als ik je verhaal goed begrijp moet er dus een andere naald in van een B20a.Ik ga dan die carb reviseren, zit er dan ook een nieuwe naald bij zo'n revisiesetje?
- Bezoeker
20-12-2002 21:25 #62728
door
Ik verwacht dat de B20A een andere naald nodig heeft dan de B20B, maar ik weet dat niet zeker want ik heb een B20A met Zenith-Stromberg, niet met een SU. In mijn onderdelencatalogus (Amazon B20) kan ik niet vergelijken want daarin staat òf de B20A met Zenith-Stromberg carb òf de B20B met 2 SU carbs.