carburateurs synchroniseren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2003 01:25 #56164 door
carburateurs synchroniseren is gemaakt door
In het laatste VCM stond een artikel over het maken van een vacuumkolom om twee carburateurs te synchroniseren. Het was geschreven door Han Misdom en begon met 'Laatst op het forum stelde iemand de vraag...'. Ik hoop dus dat Han of iemand met kennis hierover dit leest. De vacuumkolom moet aangesloten worden op de respectievelijke spruitstukken. Ik heb eigenlijk geen zin om daarvoor aansluitingen te tappen. Is het mogelijk om te meten direct voor de aanzuigmond van de carburateur of is daar te weinig onderdruk om iets zinnigs te kunnen meten? En mocht dat wel kunnen hoe en waar precies kan ik dat dan doen. Alvast bedankt, Wietse.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2003 22:37 #63067 door
Beantwoord door in topic carburateurs synchroniseren
Wietske, Ik heb o.a. een Triumph Spitfire 1500 TC. Om die carburateurs te synchroniseren heb ik bij de Spitfireclub een eenvoudige maar zeer doeltreffende methode geleerd. Met een stukje tuinslang van 25 cm lengte. Je houdt dit voor de luchtinlaat zonder luchtfilter en je hoort meteen of de carburateurs synchroon staan. Dus even de onderlinge bevestiging losmaken en ze dan synchroon afstellen. Succes, Ben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2003 23:41 #63066 door
Beantwoord door in topic carburateurs synchroniseren
Ben, dat heb ik geprobeerd maar dat geeft toch niet het gewenste effect. Vandaar dat ik nu eens met een echte meter aan de gang wil. Dat zou ook beter moeten werken als ik het gas half open heb en dan de gaskleppen synchroon wil zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 11:45 #63065 door
Beantwoord door in topic carburateurs synchroniseren
Ik heb dus ook een spit en ik gebruik er een stetoscoop(zonder toetertje ;-) voor ,vacuummeters zijn leuk maar houden geen rekening met lekkende asjes (die de meestel SU's toch echt na zoveel jaar wel hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-01-2003 13:23 #63064 door
Beantwoord door in topic carburateurs synchroniseren
Ik heb in een van de volvo bladen gelezen dat je het ook kan meten met een olie gevulde slang. Deze op beide carburateurs zetten en de olie moet dan op gelijke hoogte staan. Olie voor het geval het misgaat en de slang leeg gezogen wordt, dan heb je alleen een rookwolk ipv van een slok water op.Ik dacht in de laatste volvo classic magazin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-01-2003 14:23 #63063 door
Beantwoord door in topic carburateurs synchroniseren
Hoi Rene. Dat klopt, dat was in het VCM. Maar ja, over het aansluiten van dat ding ging de vraag ook :-) In ieder geval bedankt. Wietse.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD