sportuitlaat

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2004 13:09 #55077 door
sportuitlaat is gemaakt door
Wat voor effect heeft een sportuitlaat (bv. Simons) op de prestaties van de moter (B20a) ? Of is het per voor het geluid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2004 20:21 #67150 door
Beantwoord door in topic sportuitlaat
Een B20A wordt meer beperkt door zijn enkele carburateur dan zijn uitlaat (een B20B gebuikt dezelfde uitlaat). Ik verwacht dus maar een zeer marginaal verschil in vermogen. Ik ken een Amazon Combi B20B met zo'n sportuitlaat, en die is behoorlijk luidruchtig. Het is een dreun die (naar mijn smaak) niet mooi is van klank.<br>Ik vind de B20A op de standaard uitlaat (Volvo voorpijp, Walker demper en Volvo achterpijp/potje) het mooist klinken: net niet te luid en toch lekker diep en rauw. Op LPG nog net iets mooier dan op benzine.Heerlijk om daarmee in de zomer met het raampje open langs geluid reflecterende dingen te rijden...<p>Maar er is maar één motor die - inherent aan zijn constructie - echt mooi klinkt, en dat is de V8. Sommige 6 cilinder motoren (Aston Martin, BMW en Porsche) mogen er zeker ook zijn.

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2004 22:48 #67149 door
Gewoon leuk om te vertellen:Wij hebben een B18 met dubbele Su's, K&N sportfilters en sinds kort een SIMONS uitlaat. Het geluid als mijn vrouw met de combi wegrijdt of thuiskomt is gewoon een genot!!

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2004 23:45 #67148 door
Dries, weggaat of thuiskomt, wat bedoel je nu eigenlijk? Of luister je gewoon graag naar het praten van de auto?

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2004 23:58 #67147 door
Mijn licht opgevoerde 122S (opgeboord naar 2 liter en K nokkenas) had last van het wegblazen van pakkingen en breken van pijpen.Om die reden heb ik toen een Simmons uitlaatsysteem geplaatst, tegelijk met een dubbel spruitstuk.Het vermogen nam toen met zeker 20 % toe en de pakkingen blijven heel.De sonore brom is in mijn optiek mooi en niet irritant terwijl ik 40000 km per jaar rijdt.In het begin was het geluid ietwat schril, maar na 2 tanken op benzine gereden te hebben is het systeem voorzien van een dempend laagje.Of het voor een standaard 2 liter vermogenswinst oplevert weet ik niet.

• Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2004 09:53 #67146 door
Op de www.v-performance.com , een firma die zich bezig houdt met oa het superchargen van b18&b20-blokken, staat een verhaal waarin verteld wordt dat het standaard uitlaatsysteem (met dubbel spruitstuk) pas bij vermogens rond de 180pk écht beperkend begint te worden. Onder die grens is vast ook wel een handjevol pk's te halen uit een sportiever uitlaatsysteem, maar heeft het systeem op zich wel voldoende capaciteit. Overigens rij ik zelf met een dubieus 2x2' uitlaatsysteem met spagheti-uitlaatspruitstuk rond, van de vorige eigenaar. GTI's verlegen maken is daarmee geen probleem, maar je wordt altijd gehoord, ook als je 's avonds veel te laat nog een keer je vriendinnetje thuis brengt ;)

• Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2004 21:44 #67145 door
Heeft iemand nog "toevallig" zon Simons liggen voor een b20b, of een adres waar ik het "goedkoop" kan aanschaffen??

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD