gas (toerental) blijft hangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 11:08 #54680 door
Het toerental van mijn B20A motor (amazon combi) valt niet (niet altijd) terug naar stationair. Als ik het gas los laat, ook op de carburateur valt de gasstang dan terug naar de stationaire (laag ingestelde) positie, dan blijft het toerental toch hoog (soms heel hoog, 3000 toeren ofzo). Zodra ik de motor zwaar laat draaien door bij te remmen of uit stilstand de koppeling iets op te laten komen terwijl ik de rem in houd, zakt het toerental ineens wel (en blijft het netjes laag). Dus het ligt niet aan de bediening van de gasklep (?).<br>Waar kan dit wel aan liggen?? Oh ja, ik rijd eigenlijk alleen op LPG maar ook op benzine treedt het euvel op.<br>Groet, <i>Marko</i>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 12:15 #68731 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Misschien false lucht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 13:59 #68730 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Hetzelfde gehad met mijn ama combi B18. De gasstangen gaan wel terug naar hun originele positie maar de gasklep zelf niet door gebrek aan smering. Bij mij was het inspuiten van het asje met olie voldoende.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 15:57 #68729 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Bij mij hetzelfde ongemakje; bij mij loopt de gasstang wat aan tegen een rubber maar dit ga ik nog eens aanpassen.Check even of je gasstang vrij kan bewegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 16:13 #68728 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Als het probleem in de gasstang zou zitten, dan zou het toerental ook hoog moeten blijven (of worden) als ik heb bijgeremd. Maar dat is bij mij juist niet het geval; het toerental is kunstmatig te verlagen door de motor te belasten met de remmen. Dan kan het toch niet aan de gasstang / gasklep liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 17:04 #68727 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Als het toerental daalt door belasting, moet het weer toenemen als je de belasting verwijderd. Overigens kun je het controleren door even te stoppen als de motor met verhoogd toerental blijft draaien, en te kijken of de gasklepbediening tegen de aanslagschroef komt.Als je verder geen klachten hebt moet je het toch bij de gasklep zoeken. Overigens is het normaal dat de motor iets in toeren daalt als je op de rem trapt. De bekrachtiger kost een beetje vermogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 22:29 #68726 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Zou het als het een stromberg is niet zo kunnen zijn dat de naald met rond bovenstuk blijft hangen? bij grotere druk zou hij weer naar beneden kunne komen? check even of dit gedeelte nog wel soepel omhoog en naar beneden gaat..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2004 21:54 #68725 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Een klemmende carburateurzuiger lijkt mij het meest logisch, mijn motorfiets had daar ook steeds last van totdat ik de carburateur-zuiger eruithaalde en moest polijsten vanwege krassen (gewoon waterproof fijn schuurpapier met een drupje olie erop) daarna geen problemen meer gehad. Mocht alles prima zijn en toch 3000 toeren, dan zal het een LPG verdamperprobleem zijn, neem dan contact op met een LPG specialist. Laat het ons weten svp!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 20:05 #68724 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Kijk ook eens naar je ontstekingsgewichtjes als de veertjes zijn uitgerekt blijven de gewichtjes naar buiten hangen en veroorzaken zo teveel voorontsteking zodat het toerental te hoog blijft rem je de motor af dan trekken de veertjes de gewichtjes weer naar binnen en daald het toerental.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 13:28 #68723 door
Beantwoord door in topic gas (toerental) blijft hangen
Toch de gasklepas dus. Na de stang vanaf het gaspedaal te hebben losgekoppeld van de carburateur bleek de gasklepas zelf niet helemaal goed terug te draaien. Vooral bij draaiende motor was er een duidelijke weerstand voelbaar, op dat punt bleef ie dus hangen. Bij stilstaande motor viel de as wel goed terug, dat is misschien een verklaring voor het feit dat bijremmen uiteindelijk ook het toerental verlaagde.<br>Ik heb (heel voorzichtig) met een kleine hamer een paar tikjes gegeven op de gasklepas, in de lengterichting; hierbij leek deze een klein stukje de carburateur in te schuiven (kan dat???). Hoe dan ook, hij draait nu weer helemaal soepel! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik er weer last mee krijg.<br>Groet, <i>Marko</i>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD