vernauwing luchtinlaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2004 22:21 #54518 door
vernauwing luchtinlaat is gemaakt door
Het hele weekend goed geklust aan mijn Amazone B20a LPG. En dan komen er toch weer een hoop vragen naar boven. ,) <br><br>Mijn auto liep op stationair toerental zeer onregelmatig. (overigens op een stroomverdeler zonder vacuümvervroeger. Zie ander bericht). Op het moment dat ik mijn luchtinlaat afkneep, liep de motor als een zonnetje. Verder timing etc. goed afgesteld en geen problemen meer. Nu is mijn vraag of het kwaad kan je luchtinlaat zo ver de vernauwen. Kan het zijn dat er iets mis aan de carp waardoor er normaal teveel lucht ingezogen wordt? Hoe zou ik een optimum kunnen vinden in de vernauwing van je luchtinlaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-07-2004 00:15 #69407 door
Beantwoord door in topic vernauwing luchtinlaat
Lijkt erop dat je gasmengsel niet goed is afgesteld of dat je valse lucht aanzuigt.Als je zeker bent dat valse lucht de oorzaak niet is, kun je de regelschroef op de verdamper proberen wat verder open te zetten, als dat verbetering opleverd zou ik toch even bij een specialist langs gaan om de boel goed af te stellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-07-2004 16:49 #69406 door
Beantwoord door in topic vernauwing luchtinlaat
Ga eerst eens langs de LPG-specialist. Nauwkeurig afstellen van LPG is een vereiste, en dat kun je niet zelf. Bovendien zou het niet nodig moeten zijn de luchttoevoer verder te vernauwen dan bij de ombouw naar LPG al is gebeurd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-07-2004 18:10 #69405 door
Beantwoord door in topic vernauwing luchtinlaat
Mijn ervaring is dat een B20 voor de apk op gas altijd te arm moet worden afgesteld als je aan de co normen moet voldoen. Met kleine stapjes de stationaire mengselschroef wat verder open draaien en kijken of dit het gewenste resultaat oplevert kan geen kwaad als je de uitgangspositie maar goed onthoudt zodat je weer terug kunt indien nodig. Bij stationair toerental langzaam linksom draaien tot je toerental niet verder stijgt, dan iets rechtsom, om echt het hoogste toerental te vinden. De bedoelde schroef zit op de verdamper, niet die in de leiding naar het gasmengstuk! Afhankelijk van het merk soms voorzien van een veertje erachter.Rob Peereboom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD