aansluiting lpg beveiligingsrelais

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2004 18:22 #54396 door
Na heel wat problemen rijdt mijn Volvo Amazone b20a weer prima. Op gas. Starten altijd na tweede keer proberen?<br>Ik vraag mij alleen af waarom het motorloop-beveiligingsrelais aangesloten is op de ontsteking door een draad te wikkelen om de bougie kabel die de bobine verlaat?<br>Bij mijn vorige Amazone was dit beveiligingsrelais direct aangesloten op de – (min) (laagspanning) van de bobine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2004 18:41 #69938 door
Beantwoord door in topic aansluiting lpg beveiligingsrelais
Dat is denk ik gewoon de keuze van de fabrikant. Bij mijn Amazon is dat ook middels de inductieve koppeling op de hoogspanningskabel. Werkt prima.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2004 20:15 #69937 door
Beantwoord door in topic aansluiting lpg beveiligingsrelais
Toevallig vorige week het antwoord op je vraag gekregen door een LPG inbouwer.De reden om een inductieve koppeling te maken i.p.v direct op de min kant van de bobine aan te sluiten heeft te maken met evt lekstromen.Het relais schijnt hier niet zo best tegen te kunnen.Als je minimaal 10 wikkelingen om de hoogspannings draad wikkeld zou het prima moeten werken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD