inhouden op gas
- Bezoeker
05-12-2004 15:25 #53996
door
inhouden op gas is gemaakt door
Mijn Amazone B20A houdt in bij de 2de en 3de versnelling. Het is dan als het ware dat je in de cruise control rijdt.Ik heb net al het gasmengsel rijker gezet (met de schroef op het gas...) en ik heb de choke gebruikt, maar dit helpt allemaal niet. Er zijn vast nog meer mogelijkheden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 15:51 #71841
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Doet hij dit ook op benzine?Indien ja ,dan kan het aan het membraam van de stromberg carburateur liggen (scheurtje).Graag meer informatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 16:24 #71840
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Ja, hij doet het ook op benzine en dan schokt ie ook! Dit kan misschien ook aan de bdandstofpomp liggen, die ik nog moet vervangen. Het ligt dan dus aan het membraam? is dat eenvoudig te vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 17:02 #71839
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Gewoon de vier schroefkes opendraaien en de veer opvangen, nieuw rubber erin klaar.
Nog even een vraagje, wordt de naald bij rijden op gas uit de brandstofstroom opgetrokken, zo niet vraag een lpg specialist om advies.
De naald slijt dan erg hard
Nog even een vraagje, wordt de naald bij rijden op gas uit de brandstofstroom opgetrokken, zo niet vraag een lpg specialist om advies.
De naald slijt dan erg hard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 20:26 #71838
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Zoals ed zegt inderdaad de 4 schroefjes losnemen ,de veer er halen dan kun je de hele zuiger met naald erzo uittrekken en het membraam tegen het licht houden en op gaatjes en scheurtjes controleren.Als je besluit een nieuw membraam te plaatsen moet je weer 4 andere schroefjes losnemen.Het membraam kan r dan af >Nu goed opletten,want het membraam heeft aan beide randen vlakjes die in een bepaalde groef moeten komen.Precies zo terugzetten.Een membraam mag ook niet te stug zijn.Het kan allemaal ook een andere oorzaak hebben ,zoals ontsteking,versleten nokkenas,.Dit laatste geeft bij slecht trekken een heel kenmerkend geluid,namlijk een diep grommend geluid bij optrekken.Ik ben benieuwd wat het is .Houd ons op de hoogte!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 20:30 #71837
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Na plaatsing bedacht ik dat je moet opletten dat niet alle olie uit de demper loopt .Als dit toch gebeurt,moet na montage kijken of er nog wel olie aan het dempertje zit als je het zwarte dopje bovenop losneemt.Hier moet speciale carburateurolie in of automaatolie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 22:31 #71836
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat gewoon de olie in de carb op is... kun je eerst bekijken voordat je gaat schroeven. Overigens (schande dat ik het durf te zeggen) heb ik gewone fietskettingolie in mijn carb zitten. Eerst geexperimenteerd met verschillende olieen van verschillende graden, maar niks liep naar mijn tevredenheid. Tot ik... nou ja... maar hee, hij rijdt als een tierelier nu!
Nog es iets: staat je koelwater wel op peil? Anders heb je misschien een luchtbel in je verdamper en daar wordt de gasstroom ook niet beter van.
Een nieuw membraantje kost 9 Euro bij Scandcar (2 weken terug net zelf gehaald) maar als je een gasmengstuk achter je luchtfilter hebt ga ik je alvast teleurstellen, want voor LPG doet het membraan zo goed als niks (alleen de toevoer vernauwen, niet de mengverhouding aanpassen).
Koert
Nog es iets: staat je koelwater wel op peil? Anders heb je misschien een luchtbel in je verdamper en daar wordt de gasstroom ook niet beter van.
Een nieuw membraantje kost 9 Euro bij Scandcar (2 weken terug net zelf gehaald) maar als je een gasmengstuk achter je luchtfilter hebt ga ik je alvast teleurstellen, want voor LPG doet het membraan zo goed als niks (alleen de toevoer vernauwen, niet de mengverhouding aanpassen).
Koert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-12-2004 22:37 #71835
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Bedankt voor alle reacties!
Hoe zie ik alleen of er een gasmengstuk achter mijn luchtfilter zit? Waar herken ik dat aan?
Er zit nog genoeg olie in de carb; alleen zou die wat dunner kunnen zijn naar mijn mening. Ik zal het koelwater ook even checken, maar volgens mij zat dat wel goed.
Hoe zie ik alleen of er een gasmengstuk achter mijn luchtfilter zit? Waar herken ik dat aan?
Er zit nog genoeg olie in de carb; alleen zou die wat dunner kunnen zijn naar mijn mening. Ik zal het koelwater ook even checken, maar volgens mij zat dat wel goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-12-2004 00:21 #71834
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Ik kocht het membraam bij nordicar tweemaanden geleden voor 2,11 , dat bewijst maar weer dat er grote prijsverschillen tussen de leverciers zitten. Het zal dan weinig invloed hebben, maar bij mijn amazon waar het gas bleef hangen op een bepaald aantal toeren, was het na het vervangen van het membraam ook over. Voor die kosten kan je het altijd proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-12-2004 00:22 #71833
door
Beantwoord door in topic inhouden op gas
Bas,
'Een' gasmengstuk... is er maar ééntje hoor. Je gas komt tenslotte uit een verdamper en moet ergens de motor in, liefst met een beetje lucht erbij anders brandt het zo slecht. Hoe kunt je dit zien? Volg gewoon de gasslang van je verdamper naar je carburateur. Als die slang uitkomt op een metalen voorwerp tussen je filterhuis en je carb dan is dat het mengstuk (als je het luchtfilter eraf zou halen zou je zien, dat dit een ringvormig element is met allemaal kleine gaatjes er binnenin). Het mengt gas met de instromende lucht. De carb heeft daar verder maar weinig invloed op. 'Weinig' is overigens niet:'geen'. Als je oliepeil in de membraamdemper verkeerd staat, kan je motor op gas bijvoorbeeld wel degelijk doodvallen. Dunne olie? Jaaaa... daarom heb ik er ook fietskettingolie ingegooid. Eerst als experiment (20W50 leek wel beton in dat ding) maar nu het zo goed bevalt, ach...
'Een' gasmengstuk... is er maar ééntje hoor. Je gas komt tenslotte uit een verdamper en moet ergens de motor in, liefst met een beetje lucht erbij anders brandt het zo slecht. Hoe kunt je dit zien? Volg gewoon de gasslang van je verdamper naar je carburateur. Als die slang uitkomt op een metalen voorwerp tussen je filterhuis en je carb dan is dat het mengstuk (als je het luchtfilter eraf zou halen zou je zien, dat dit een ringvormig element is met allemaal kleine gaatjes er binnenin). Het mengt gas met de instromende lucht. De carb heeft daar verder maar weinig invloed op. 'Weinig' is overigens niet:'geen'. Als je oliepeil in de membraamdemper verkeerd staat, kan je motor op gas bijvoorbeeld wel degelijk doodvallen. Dunne olie? Jaaaa... daarom heb ik er ook fietskettingolie ingegooid. Eerst als experiment (20W50 leek wel beton in dat ding) maar nu het zo goed bevalt, ach...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.