warme start
- Bezoeker
10-01-2005 09:42 #53846
door
warme start is gemaakt door
Expert,
Nadat vorige week het probleem met de koude start is opgelost (verkeerde bedrading), krijg ik nu mijn P1800e ('71) met een warme motor zeer moeilijk gestart. Koud start ze in 1 keer, warm moet ik haar helemaal op zijn staart trappen en heel vaak starten om haar over het dode punt te krijgen. Eenmaal gestart loopt ze als een zonnetje.
Wat kan het zijn? Verdelerkap, benzinepomp, nadruppelen van de verstuivers...?
Nadat vorige week het probleem met de koude start is opgelost (verkeerde bedrading), krijg ik nu mijn P1800e ('71) met een warme motor zeer moeilijk gestart. Koud start ze in 1 keer, warm moet ik haar helemaal op zijn staart trappen en heel vaak starten om haar over het dode punt te krijgen. Eenmaal gestart loopt ze als een zonnetje.
Wat kan het zijn? Verdelerkap, benzinepomp, nadruppelen van de verstuivers...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 10:35 #72690
door
Beantwoord door in topic warme start
Check je bougies eens als hij niet wil starten. Ik zou ook zeggen dat het mengsel te rijk is, maar wie weet krijgt hij juist te weinig benzine. <br> Als hij te veel krijgt, en -eenmaal gestart- perfect loopt denk ik inderdaad nadruppelen van de verstuivers, of anders een kleine kans op een vreemd gedragende MAP-sensor. Maar check eerst je vertuivers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 11:08 #72689
door
Beantwoord door in topic warme start
Ben,
Bedankt voor je reactie.
Hoe check ik de (nadruppelde) verstuivers?
Dave
Bedankt voor je reactie.
Hoe check ik de (nadruppelde) verstuivers?
Dave
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 11:25 #72688
door
Beantwoord door in topic warme start
Haal de injector rail er uit, en let het setje op een krant oid. Laat even liggen, en dan zie je snel vrij snel of er een injector lekt. (misschien dat je je contact aan moet laten staan om genoeg druk te houden, maar probeer het eerst maar zo)<br>
Ik zit trouwens te denken: vaak is het slechts één injector die lekt waardoor de motor wel start maar eerst heel slecht loopt. Misschien dat het toch iets 'centraals' is als de map-sensor. Is het probleem dus wel een te rijk mengsel en niet te arm? Check dat ook.
Ik zit trouwens te denken: vaak is het slechts één injector die lekt waardoor de motor wel start maar eerst heel slecht loopt. Misschien dat het toch iets 'centraals' is als de map-sensor. Is het probleem dus wel een te rijk mengsel en niet te arm? Check dat ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 12:35 #72687
door
Beantwoord door in topic warme start
Zijn je kleppen onlangs gesteld? Te krap gestelde kleppen betekent soms dat de (vooral de uitlaat-) kleppen niet meer goed sluiten met slecht starten als gevolg. <br><br>
Groetjes,<br>
Jan
Groetjes,<br>
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 12:48 #72686
door
Beantwoord door in topic warme start
Jan,
Eerlijk gezegd heb ik het wel een keer geprobeerd maar nooit helemaal uitgevoerd. Ik heb een automaat en kreeg geen beweging in de poelie. Ik ga het dit weekend nog wel een keer proberen.
Eerlijk gezegd heb ik het wel een keer geprobeerd maar nooit helemaal uitgevoerd. Ik heb een automaat en kreeg geen beweging in de poelie. Ik ga het dit weekend nog wel een keer proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 15:19 #72685
door
Beantwoord door in topic warme start
Automaat in 'N' zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
10-01-2005 19:17 #72684
door
Beantwoord door in topic warme start
<p>
Het zou ook nog iets geheel anders kunnen zijn, zoals je hoogspanningskabels. Hoe oud zijn die? Als ze van het type met koolstofkern zijn, kunnen ze soms al gauw problemen geven. Zoals de ene keer feilloos starten, maar de eerstvolgende keer geheel niet of pas nadat je je accu bijna leeggestart hebt....
Het zou ook nog iets geheel anders kunnen zijn, zoals je hoogspanningskabels. Hoe oud zijn die? Als ze van het type met koolstofkern zijn, kunnen ze soms al gauw problemen geven. Zoals de ene keer feilloos starten, maar de eerstvolgende keer geheel niet of pas nadat je je accu bijna leeggestart hebt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.