startprobleem
- Bezoeker
03-02-2005 12:07 #53768
door
startprobleem is gemaakt door
Hallo,
Ik heb een startprobleem met mijn amazone, B20 motor. Als mijn auto een aantal dagen heeft stilgestaan wil die net niet starten. Aanduwen is wel mogelijk.
Dit slechte starten is hij gaan doen na drie maanden stilstaan, misschien heeft het koude en vochtige weer er iets mee te maken?
Onderhand genomen stappen:
- Carb schoongemaakt;
- Brandstofpomp schoongemaakt, werkt goed!;
- Contactpunten vervangen;
- Vervroeger in de verdeler zat vast, schoongemaakt en gesmeerd. Mn auto liep toen een stuk beter;
Het enige wat ik nog kan bedenken is de bougiekabels vervangen, dit zijn geen originele. Mijn startmotor doet het in principe goed, al draait deze niet overdreven snel. Wat ik me ook nog kan bedenken is dat de motor niet goed op tijd staat, maar hij loopt verder zo fijn!
Heeft u een goede tip?? Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet
Jan Verkleij
Ik heb een startprobleem met mijn amazone, B20 motor. Als mijn auto een aantal dagen heeft stilgestaan wil die net niet starten. Aanduwen is wel mogelijk.
Dit slechte starten is hij gaan doen na drie maanden stilstaan, misschien heeft het koude en vochtige weer er iets mee te maken?
Onderhand genomen stappen:
- Carb schoongemaakt;
- Brandstofpomp schoongemaakt, werkt goed!;
- Contactpunten vervangen;
- Vervroeger in de verdeler zat vast, schoongemaakt en gesmeerd. Mn auto liep toen een stuk beter;
Het enige wat ik nog kan bedenken is de bougiekabels vervangen, dit zijn geen originele. Mijn startmotor doet het in principe goed, al draait deze niet overdreven snel. Wat ik me ook nog kan bedenken is dat de motor niet goed op tijd staat, maar hij loopt verder zo fijn!
Heeft u een goede tip?? Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet
Jan Verkleij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
03-02-2005 12:21 #73143
door
Beantwoord door in topic startprobleem
Als ik het zo lees, zou ik eens gaan kijken naar je accu... Zet desnoods even een accu uit de auto van je buurman erin om te checken. Volgens mij ben je aan een nieuwe toe of moet je 'm op z'n minst weer eens laden.
- Bezoeker
03-02-2005 12:34 #73142
door
Ik zou ook eerst aan de accu denken.<br/>je zou ook nog kunnen kijken of er vocht / condens in je verdeler zit.<br/>Heb je het startprobleem ook als je de auto één dag heeft stilgestaan? Warme motoren starten altijd makkelijker. Bij mijn auto moet ik altijd twee keer contact maken voor dat ie start op gas. (Heeft waarschijndelijk te maken met valse lucht). <br/>Als je het startprobleem alleen hebt naar lang stilstaan , dan denk ik niet dat het aan de afstelling licht. Anders zie ik dat wel als mogelijkheid
- Bezoeker
03-02-2005 16:37 #73141
door
kijk ook eens naar je massa kabels (accu/carr.motor/carr.)Zit er geen scheurtje in je verdelerkap?suc6
- Bezoeker
04-02-2005 15:53 #73140
door
Ja, er zit inderdaad een klein dun scheurtje in mnverdelerkap van zo'n 3 cm lang. Kan dit veel kwaad dan?? en waarom dan??
Jan
Jan
- Bezoeker
04-02-2005 18:27 #73139
door
Als er een scheurtje inje verdelerkap zit wordt het daat vochtig gevolg slecht starten. Maak het scheurtje dicht met wat siliconekit of koop voor een paar euro een nieuwe.Koop meteen een nieuwe rotor en hij loopt weer als een zonnetje.