valse lucht

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2005 21:31 #53477 door
valse lucht is gemaakt door
Ik heb een amazone uit 1968. Hij loopt op benzine en op gas. Als hij op gas staat en ik hou mijn hand voor het luchtfilter dan stopt de motor ermee. Doe ik dit als hij op benzine staat, dan loopt de motor gewoon door. Ook als ik dan gas geef. Je voelt dan bijna niet dat er lucht wordt aangezogen via het luchtfilter, dit in tegenstelling tot als hij op gas staat. Dan voel je duidelijk dat er lucht wordt aangezogen via het luchtfilter. Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2005 16:00 #74605 door
Beantwoord door in topic valse lucht
Hallo Peter,<br>
Lastige vragen stel jij, zie ook het gebrek aan reacties. De ultieme oplossing heb ik niet voor je. Wel kun je enkele dingen constateren, misschien dat je daar verder mee komt. Je eigen idee dat er ergens valse lucht aangezogen moet goed zijn. Immers een auto die op benzine gewoon doorloopt terwijl de inlaat lucht wordt afgesloten, moet zijn lucht elders vandaan halen. Dat kan ook afhangen van de kwaliteit van je carburateur. Als die een heel eind op is, met veel speling op b.v. de gasklepas en een naald die versleten is, krijg je wat onverwachte effecten. Bij gas worden die immers op een heel andere manier (of niet) gebruikt.<br>
Behalve de controle van je carburateur kun je ook eens met een busje WD40 de bekende plekken waar valse lucht aangezogen worden langsgaan. Als bij het inspuiten kortstondig "het gat" waar de valse lucht doorkomt afgesloten wordt, moet je effect kunnen horen.<br>
Toch blijft het grote verschil tussen gas en benzine bij de inlaatstroom heel opvallend. Als je de oplossing gevonden hebt, zou ik hem graag horen.<br>
Succes, Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD