benzinetank inwendig schoonmaken

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 19:51 #52444 door
Een klein jaar geleden heb ik een Amazone gekocht die alleen op gas rijdt, still going strong. Op benzine moet hij ook kunnen gaan rijden. Een eerste vereiste daartoe is het plaatsen van een andere, bij de aankoop meegeleverde, benzinetank. Uitwendig is deze al geprepareerd, maar er kwam een dikke smurrieachtige substantie uit. Is er een eenvoudige en effectieve manier om 'm inwendig helemaal schoon te krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 19:58 #79616 door
Beantwoord door in topic benzinetank inwendig schoonmaken
Volgens mij zijn er speciale middeltjes in de handel om je tank van binnen schoon te maken. En eerst eens zoeken op het forum geeft ook resultaat:
<br><br>
Hier

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 20:58 #79615 door
Goed, dat is duidelijk. Bedankt voor het antwoord.
En dom van mij dat ik niet eerst gezocht heb, terwijl ik weet dat hier zoveel kennis verzameld is. Zo las ik hier vrij recent iets over het starten op gas en automatische choke hiervoor. Geen idee of ik zo'n choke had, maar nu ik eerst 2 of 3 keer contact maak en dan pas start slaat de motor meteen aan. En daarvoor was het altijd meerdere keren moeizaam starten...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 22:39 #79614 door
Jos,
leuk om te horen dat de Zon het nog steeds goed doet. Hoeveel heb je gereden ondertussen ? Dat starten had ik je dacht ik (maar waarschijnlijk niet dan) verteld, zo deed ik het ook altijd

Groeten Johan (de vorige eigenaar)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 09:42 #79613 door
Zo'n 6000 km. inmiddels, ook dankzij een rit naar Frankrijk en Duitsland. Dus zo veel rijd ik er niet mee.
Wel, na de nodige gewenning, met steeds groter genoegen..

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 11:38 #79612 door
Op motorfietsweb.nl is veel geschreven over tanks reinigen, weliswaar van motorfietsen maar wie weet? Daar stond: tank vullen met handje fijn grind en vastbinden op een cementmolen en draaien maar. Daarna coaten met 'tank-cure.nl' Schijnt erg goed te werken.
Er schijnt ook een bedrijf te zijn die tanks opensnijdt (gewoon een vierkant stuk eruit haalt), straalt, hersteld en weer dichtmaakt. Keer gelezen in 'klassiek en techniek' Leuk blad trouwens.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2006 18:38 #79611 door
Als het alleen om vervuiling (geen roest)in de tank gaat, dan zou ik er een scheut remmenreiniger in doen en dan goed schudden. Een paar keer herhalen en dan nog een keer spoelen met benzine.<br><br>Groetjes,<br>Jan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2006 23:44 #79610 door
een eenvoudige manier is er niet, wel een effectieve: indien nodig tank met TC ontroester behandelen, tank reinigen met Tankcure reiniger, daarna behandelen met tankcure coating. Info op www.tankcure.nl , let op: men gaat daar in eerste instantie uit van een motorfiets tank, autotanks zijn GROTER, vloeistoffen in DUBBELE hoeveelheid nodig! Voor ons idee is dit het snelst/schoonst werkende middel leverbaar in NL. Uiteraard ook bij BCCP te koop....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD