dubbele su carburateurs
- Bezoeker
-
09-05-2006 22:33 #52271
door
dubbele su carburateurs is gemaakt door
Ik moet mijn stromberg reviseren.
Ik lonk echter naar de motage van tee su carburateurs.
Dit is redelijk te doen, maar heeft iemand ervaring met de voordelen?
Ik heb wel een snel blok, waarschijnlijk met een snellere nokkenas, hij loopt veel harder en trekst beter dan een normale B20A op lpg.
Ik denk dat dubbele SU carb een nog beter motorgedrag gaat geven en vergeet niet die aanzuiggeluiden....ik had ze eens op een katterug, die ging ook als de brandweer.
Graag dus jullie commentaar en ervaringen.
Ik verwacht een ivestering van rond de 500 euro.
Oh ja, er ligt ook een open Simons uitlaat onder, met bescheiden geluid.
Ik lonk echter naar de motage van tee su carburateurs.
Dit is redelijk te doen, maar heeft iemand ervaring met de voordelen?
Ik heb wel een snel blok, waarschijnlijk met een snellere nokkenas, hij loopt veel harder en trekst beter dan een normale B20A op lpg.
Ik denk dat dubbele SU carb een nog beter motorgedrag gaat geven en vergeet niet die aanzuiggeluiden....ik had ze eens op een katterug, die ging ook als de brandweer.
Graag dus jullie commentaar en ervaringen.
Ik verwacht een ivestering van rond de 500 euro.
Oh ja, er ligt ook een open Simons uitlaat onder, met bescheiden geluid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
09-05-2006 23:38 #80490
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
kan je gezien de lpg niet beter gaan voor een enkele Weber?
www.bccp.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
10-05-2006 13:11 #80489
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Siang, waarom zou een enkele Weber beter zijn op LPG dan dubbele SU's?. Daarbij geven de SU's ook meer vermogen.<br>Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
10-05-2006 13:41 #80488
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Ik heb het zelfde, maar dan met een b18
naar mijn verwachting zou hij sneller en ook beter moeten lopen. de motor krijgt meer lucht bij toerentallen waarbij hij het nodig heeft.
Heb je ook een hogere compressie?
Waarschijnlijk kun je het zelfde mengstuk gebruiken als bij een stromberg, dus gewoon er een bijkopen.
Waar baseer je de 500E op.
naar mijn verwachting zou hij sneller en ook beter moeten lopen. de motor krijgt meer lucht bij toerentallen waarbij hij het nodig heeft.
Heb je ook een hogere compressie?
Waarschijnlijk kun je het zelfde mengstuk gebruiken als bij een stromberg, dus gewoon er een bijkopen.
Waar baseer je de 500E op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
10-05-2006 13:42 #80487
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Ja Ben, dat vroeg ik me dus ook af.
Ik wilde zien of iemand ervaring had met het overgaan van een enkele stromberg naar een dubbele weber.
Vandaar deze vraag.
Wanneer je netjes je LPG toestroom over twee gastukken/carburateurs laat lopen komt dat de verdeling van je brandstof alleen maar ten goede lijkt mij.......
Vandaar dat ik met Ben in onderhandeling ben over zo'n setje webrs.
Lijkt me echt lekker gaan, die webers.
Misschien zouden 2 dubbele webers NOG wel beter zijn, toch (had ik op mijn Alfa) maar ja, de kosten he??
Ik wilde zien of iemand ervaring had met het overgaan van een enkele stromberg naar een dubbele weber.
Vandaar deze vraag.
Wanneer je netjes je LPG toestroom over twee gastukken/carburateurs laat lopen komt dat de verdeling van je brandstof alleen maar ten goede lijkt mij.......
Vandaar dat ik met Ben in onderhandeling ben over zo'n setje webrs.
Lijkt me echt lekker gaan, die webers.
Misschien zouden 2 dubbele webers NOG wel beter zijn, toch (had ik op mijn Alfa) maar ja, de kosten he??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
10-05-2006 13:46 #80486
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Dit blok zat in een sloper die ik voor € 100 heb gekocht. Ik hoorde dat er een goed blok in lag. Ik hou soms van een gokje.....
Nu dus een goede gok, maar verder weet ik niks van de historie.
Wel dat hij jaren heeft stilgestaan, hij is ook niet helemaal vrij van olieverbruik.
Maar ja...100 euri....
die 500 euro baseer ik op een aanbod wat ik heb gekregen PLUS wat arbeidsloon voor motage en pakkingen
Nu dus een goede gok, maar verder weet ik niks van de historie.
Wel dat hij jaren heeft stilgestaan, hij is ook niet helemaal vrij van olieverbruik.
Maar ja...100 euri....
die 500 euro baseer ik op een aanbod wat ik heb gekregen PLUS wat arbeidsloon voor motage en pakkingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
11-05-2006 06:16 #80485
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
hoi
ik heb hier nog twee su liggen
mag je voorwienig hebben
mail me even
groet
ik heb hier nog twee su liggen
mag je voorwienig hebben
mail me even
groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
11-05-2006 11:47 #80484
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Ik heb voor nog geen 500 euro bij Misab (in Göteborg) een spiksplinter nieuw spruitstuk, luchtfilter en tweetraps Weber gekocht. Ik moet deze nog monteren, maar men zegt dat dit gelijke prestaties moet geven als de dubbel SU, alleen een geringer verbruik bij lagere belastingen (alleen de eerste trap).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
11-05-2006 18:09 #80483
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Joep, in principe kun je voor een kleine 100,- een setje dubbel su's kopen. Die zijn dan vaak rondom versleten, en zul je moeten reviseren. Daarbij heb je dus nog een spruitstuk en stangestelsel en wat pakkingen nodig. Wil je op LPG, dan komt daar dus de mengstukken bij, en nog een setje luchtfilters. <br><br>
Een andere optie is dus een valstroom Weber (DGV). Levert iets minder topvermogen, maar verder een redelijke carburateur. Daarbij is vaak erg moeilijk om aan de juiste LPG mengstukken te komen. Ik heb ook nog een setje liggen, inclusief LPG aansluitingen, maar ik heb het ding eraf gehaald omdat de SU's veel beter liepen.<br><br>
Een andere optie is dubbele zijstroom Webers (DCOE). Deze leveren het meeste vermogen, maar zijn &%#@$% duur....
Een andere optie is dus een valstroom Weber (DGV). Levert iets minder topvermogen, maar verder een redelijke carburateur. Daarbij is vaak erg moeilijk om aan de juiste LPG mengstukken te komen. Ik heb ook nog een setje liggen, inclusief LPG aansluitingen, maar ik heb het ding eraf gehaald omdat de SU's veel beter liepen.<br><br>
Een andere optie is dubbele zijstroom Webers (DCOE). Deze leveren het meeste vermogen, maar zijn &%#@$% duur....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
11-05-2006 20:00 #80482
door
Beantwoord door in topic dubbele su carburateurs
Blijf nog steeds hangen aan de dubbele SU's van ben (tinustechniek Bathmen)
Wacht nog op zijn antwoord.
Wil graag een dagje komen sleutelen bij hem.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat....
Tja die dubbele webers zou ik ook wel willen, maar te prijzig he?
Wacht nog op zijn antwoord.
Wil graag een dagje komen sleutelen bij hem.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat....
Tja die dubbele webers zou ik ook wel willen, maar te prijzig he?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.