2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-04-2008 12:25 #50449
door René Minnebo (GAST)
2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>vraag 1</p><p>Wanneer men met 2 componenten plamuur moet gaan werken, is het dan zo dat dat deel van het plaatwerk dan in de grondver/primer moet staan of kan plamuur ook op blank metaal worden aangebracht. Ik zit even met de vraag wanneer plamuur beter hecht, op blank staal of op een ondergrond van een grondverflaagje.</p><p> </p><p>vraag 2</p><p>Wanneer pas je carroseriekit toe voor of na dat je bepaalde delen in de grondverf/primer hebt gezet. Ook hier weer de vraag wat hecht het beste. De kit zo op het blanke metaal of moet er een laagje grondverf op zitten.</p><p> </p><p>alvast bedankt.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Flinstone (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2008 20:05 #88853
door Fred Flinstone (GAST)
Beantwoord door Fred Flinstone (GAST) in topic 2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit
Wel het is eigenlijk simpel
1: Gebruik een plamuur van kwaliteit,SIKKENS,GLASURIT,STANDOX,dus met gebruik prof.materiaal deze gebruik je het best op blank metaal.
2: Zelfde voor nadenkit (carrosserie kit) Gebruik best een LS of MS polymeer kit , 3M TEROSON,NOVATIO,
Dit is het best na de grondlaag 1: hecht dan het best
2: Dan kan de grondlaag ook tussen de naden komen .
Zo nog veel succes !!
1: Gebruik een plamuur van kwaliteit,SIKKENS,GLASURIT,STANDOX,dus met gebruik prof.materiaal deze gebruik je het best op blank metaal.
2: Zelfde voor nadenkit (carrosserie kit) Gebruik best een LS of MS polymeer kit , 3M TEROSON,NOVATIO,
Dit is het best na de grondlaag 1: hecht dan het best
2: Dan kan de grondlaag ook tussen de naden komen .
Zo nog veel succes !!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-04-2008 22:01 #88852
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic 2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit
<p>dankje Fred,</p><p> </p><p>Van het plamuur twijfelde ik nl met de kit wist ik het bijna zeker. </p><p>Dus na het afkitten nogmaals met de grond erover maar dan alleen op de plekken waar gekit is of moet dan weer de hele auto in de grond gezet worden. </p><p>Kan het ook andersom doen eerst daar waar gekit moet worden in de grond zetten en dan kitten en dan de hele auto in 1 keer voorzien van grondverf, wat is wijsheid.</p>
- Fred Flinstone (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2008 19:40 #88851
door Fred Flinstone (GAST)
Beantwoord door Fred Flinstone (GAST) in topic 2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit
idd als je de auto nog niet met de eind lak doet, is het best dat er wel een grondlaag op is anders moet je een plastiek hechter gebruiken (bv voor bumpers, indien langer dan 4uren geen lak overkomt)
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 11:58 #88850
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic 2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit
<p>Vóór het plamuren het blanke metaal opruwen en ontvetten. Ontvetten niet met wasbenzine maar met rinser of thinner.</p><p>Plamuur trekt heel snel vocht aan dus zo snel mogelijk een laagje grondlak. Een plastic en/of een rubberen spatel werkt lekker.</p><p>Bij naden spuit ik wel eens grondlak lekker dik en dan met de luchtspuit dieper de naden in.</p><p>Kit voorverwarmen in een emmer heet water is vaak prettig. Er bestaat ook strijkkit (in een blik) die je met een stevige kwast opbrengt.</p><p>Ook kan je vaak de carosseriekit met een stevige kwast nastrijken. Bespaar niet op je materialen, daar krijg je spijt van.</p><p>Wellicht dat we via de club eens een keer bij een schadebedrijf kunnen meekijken?</p>
Amazon Combi '66
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 21:56 #88849
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic 2 vraagjes 1 plamuur 2 carroseriekit
<p>Marcel,</p><p> </p><p>Bedankt voor je reactie maar de auto is groot en deels gespoten. Plamuren doe ik nu altijd als ik de auto in de grond heb gezet. Ik schuur hem dan met 360 wp op en dan met strijklicht langs de auto schijnen en dan de eventuele deukjes markeren en dan plamuren. Voor het plamuren zit een stukje stofvrij maken en ontvetten maar dat spreekt voor zich. Wanneer het plamuurwerk naar mijn zin is gaat de wagen weer in de grond maar dan met een grondverf waar ook een filler in zit de eventule misgelopen deukjes opvult. Erg dik spul en de compressor moest er ook behoorlijk aan trekken. Maar schuur je dit op met wp 1000 dan krijg je een aalgladde wagen die nadat ie goed is afgenomen en ontvet is klaar is om in de kleur gezet te worden.</p><p> </p><p>De naden worden met speciale daarvoor bestemde kit opgevuld nadat de auto in de eerste grondlaag zit, pas als de grondlaag met filler erop zit kun je ook de naden een beetje schuren anders zie je de kit weer en dat kan als je een licht kleur lak hebt er doorheen komen, de kit is alleen voor zover ik weet in het zwart te krijgen nl.</p><p> </p><p>Ik hoorde ook dat iemand gewone acryl kit gebruikt die de schilder in je huis toepast, ik durfde dit niet aan dan maar 15 euro voor een tube in plaats van 3 euro. D'r zit al genoeg bloed zweet en tranen in het spuitwerk dus er wordt alleen maar spul gekocht die de expert ook gebruikt.</p>