harde oude kit verwijderen

• Ronald Hameka
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 19:26 #50114 door Ronald Hameka
harde oude kit verwijderen is gemaakt door Ronald Hameka
<p>Ik ben bezig met mijn amazon estate.</p><p>Ik heb de rubbers van de zij ruiten verwijderd om de auto te laten spuiten.</p><p>Mijn vraag is hoe krijg ik het zeer hard geworden kit wat nog orgineel is eraf.Het zit zeer vast op de caroserie.</p><p>Is er een manier voor of is het gewoon met een beitel eraf zien te krijgen (staat mijn een beetje tegen om dat te doen)</p><p>Graag een goede tip.</p><p>vr gr Ronald Hameka</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2008 09:57 #90198 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic harde oude kit verwijderen
<p>Ik zou het eerst proberen dmv verwarmen met een f&ouml;hn en steken met een plamuurmesje.</p><p>Dan de resten verwijderen met wasbenzine. Met handschoenen: een smerig werkje!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Ronald Hameka
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 16:45 #90197 door Ronald Hameka
Beantwoord door Ronald Hameka in topic harde oude kit verwijderen
<p>Dank voor je reactie.</p><p>Ik denk dat je optie werkt bij een raam wat met latere kit is gedaan.</p><p>deze kit is zo hard dat het zeker niet met een f&ouml;hn er af gaat. dit is knetterhard en lost ook absoluut niet op met oplosmiddelen.</p><p>Wie heeft er een betere optie.</p><p>Ronald</p><p> </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2008 17:17 #90196 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic harde oude kit verwijderen
<p>Tsja, dan wordt het bikken denk ik. </p><p>Ik hoop dat iemand anders een beter idee heeft!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2008 17:47 #90195 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic harde oude kit verwijderen
Tijdens het opknappen van mijn 1800ES ben ik ook druk bezig geweest om oude lagen tectiel en kit weg te halen. Het blijft een lastig klusje. Waar oplosmiddelen als Wasbenzine en Thinner niet hielpen, bleek inspuiten met Zibro kachel brandstof (en dan laten inweken) erg effectief. Wellicht werkt dat ook op deze keiharde ruitenkit. Eraf bikken blijft lastig omdat je dan vaak ook onderliggende laklagen beschadigd. Maar soms zit er niets anders op.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2008 23:32 #90194 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic harde oude kit verwijderen
<p>Ik zou niet met allerlei oplosmiddelen in de weer gaan, je weet niet wat dit gaat doen met je lak, ook niet als je hem laat overspuiten. Het kan door je oude lak heen dringen en zijn werk doen en dan merk je het pas als de auto helemaal af is en dat is jammer.</p><p>ik zou de spuiter om raad vragen, zelf zou ik met een dremel pakken en dan zo'n cillindervormig schuurding erin en dan rustig over de kit laten gaan. Duurt ff en is een geduldig klusje en als je de lak beschadigd is niet zo er dat kan de spuiter percfect wegwerken.</p><p> </p><p>En wil je het drastisch doen pak dan de roterende staalborstel doe deze in de boormachine en ram hem langs de sponning en met een 60 min heb je alles gehad. Zit toch 9 van de 10 keer roest dus moet je dit wel grondig aanpakken. Zo heb ik dus wel mijn raamsponningen gedaan, zat ook kit op maar ook wat roest (slecht gekit).</p>

• Ronald Hameka
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 21:35 #90193 door Ronald Hameka
Beantwoord door Ronald Hameka in topic harde oude kit verwijderen
<p>Dank voor jullie reacties.</p><p>Ik heb uiteindelijk het met de roterende staalbostel eraf gekregen.</p><p>Het kwam er als stof af en werd niet door de warmte zacht.</p><p>Volgens mij is dit toch de enigste manier om het eraf te krijgen.</p><p>Er zat ook wat lichte roest onder dus was het niet verkeerd om alles eraf te halen.</p><p>Ronald</p>

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-03-2013 01:49 #125388 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic harde oude kit verwijderen
Ik heb hier nog een tip om die oude harde kit te verwijderen van je ruiten. Ik heb ook van alles geprobeerd en vandaag de oplossing gevonden in de vorm van paint stripper (gel). De keiharde kit inkwasten met de gel, 10-15 min laten inwerken en dan kun je t er met een bot plamuurmesje zo vanaf vegen. De gel kun je natuurlijk ook op je sponningen loslaten maar dan verwijder je ook direct de lak, wat alleen handig is als je die toch opnieuw wilt verven..

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD