Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine?
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2025 21:01 #1047930
door Hansw
Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine? is gemaakt door Hansw
Om mooie bochten voor bijvoorbeeld raamlijsten te maken zag ik wat informatie over een stuuk/ strek apparaat, heeft iemand hier ervaring/ tips of er misschien eentje die in de weg staat 😉
Hans
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Koen Sollie
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-01-2025 13:56 #1047938
door Koen Sollie
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Beantwoord door Koen Sollie in topic Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine?
Hallo Hans,
Toevallig afgelopen vrijdagavond (technische avond regio zuid) een en ander gezien over krimpen en strekken van plaatmateriaal. Vakmensen die heel mooi allerlei bolle en holle vormen in plaatmaterial maken. Zijn inderdaad wel machines die in de weg kunnen staan 😉
Groet,
Koen
Toevallig afgelopen vrijdagavond (technische avond regio zuid) een en ander gezien over krimpen en strekken van plaatmateriaal. Vakmensen die heel mooi allerlei bolle en holle vormen in plaatmaterial maken. Zijn inderdaad wel machines die in de weg kunnen staan 😉
Groet,
Koen
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
- M. te Dorsthorst
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-01-2025 15:00 #1047946
door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine?
Ik heb zelf een set gekocht van HBM. Deze set bestaat uit 2 delen, 1 om te strekken en 1 om te stuiken.
Voorheen maakte ik V vormige uitsnedes en deze laste ik na samenvouwen dan weer aan elkaar.
Werkt ook maar de strek/stuik werkt een heel stuk mooier.
2 nadelen: 1 je rekt het materiaal uit waardoor het dunner wordt en dus sterkte verliest (de vraag is hoe relevant dit is)
2. de bekken hebben maar een zeer beperkte diepte dus je kan maar relatief kleine stukken bewerken.
Achteraf zou ik mezelf adviseren dit gereedschap eerder al te kopen.
Voorheen maakte ik V vormige uitsnedes en deze laste ik na samenvouwen dan weer aan elkaar.
Werkt ook maar de strek/stuik werkt een heel stuk mooier.
2 nadelen: 1 je rekt het materiaal uit waardoor het dunner wordt en dus sterkte verliest (de vraag is hoe relevant dit is)
2. de bekken hebben maar een zeer beperkte diepte dus je kan maar relatief kleine stukken bewerken.
Achteraf zou ik mezelf adviseren dit gereedschap eerder al te kopen.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-01-2025 16:15 #1047947
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine?
Bedankt voor jullie reacties.
Een uitvoering met een voet pedaal maakt dat je twee handen vrij hebt, dat lijkt makkelijk maar deze is ook weer groter/ neemt meer ruimte in. Is het plaatwerk ook met 1 hand goed te sturen?
Een uitvoering met een voet pedaal maakt dat je twee handen vrij hebt, dat lijkt makkelijk maar deze is ook weer groter/ neemt meer ruimte in. Is het plaatwerk ook met 1 hand goed te sturen?
27-01-2025 06:50 #1047953
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine?
Prachtig apparaat. Ik maakte er kennis mee bij de restauratiecursus die ik volgde.
www.oudevolvo.nl/blog/voortgang-restauratie-combi-en-inzichten/
Zelf ben ik meer van gebruikte A merk spullen kopen dan bijvoorbeeld HBM.
Ik heb een Eckold HF80
www.oudevolvo.nl/blog/voortgang-restauratie-combi-en-inzichten/
Zelf ben ik meer van gebruikte A merk spullen kopen dan bijvoorbeeld HBM.
Ik heb een Eckold HF80
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-01-2025 09:22 #1047955
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Iemand ervaring met een Shrinker/ Stretcher machine?
Hoi Lars, ik zocht even op dat type, is echt kwaliteit maar dat zijn inderdaad serieuze prijzen.
Ik zie/ denk wel dat het gebruik van ronde bekken een groot voordeel is. Dus nog even verder zoeken dan de gemiddelde Amazon of eBay aanbieding...
Ik zie/ denk wel dat het gebruik van ronde bekken een groot voordeel is. Dus nog even verder zoeken dan de gemiddelde Amazon of eBay aanbieding...