afwatering

• Peter Kuipers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-11-2020 16:41 #191170 door Peter Kuipers
afwatering is gemaakt door Peter Kuipers
Nog een vraag, heeft iemand foto's van de afwatering openingen aan de onderzijde van de kokerbalken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-11-2020 15:10 #191192 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic afwatering
dag Peter,

Hier enkele foto's.

Groeten Albert.

• 17081-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2020 22:24 #191666 door 17081-dummy
Beantwoord door 17081-dummy in topic afwatering
Hallo Albert, waar heb je de bodem mee afgewerkt? Dat ziet er serieus goed uit. Sorry iets of topic....

• Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-12-2020 12:26 #191672 door Albert de Leest
Dag Wilbert,

De Amazon Combi is geheel blank gestraald en daarna gechopeerd, dit is een zinkbehandeling waardoor een zinkdraad door verhitting wordt verdampt, en op het metaal hecht.
Het straalbedrijf heeft de Amazon daarna geheel in de wasprimer gespoten. Een kennis stelde voor om de onderkant ook wit te spuiten, bekend uit de rally wereld om de monteurs
meer zicht te verschaffen. Omdat de Amazon toch in de kleur 79/1 gespoten zou worden stemde ik hiermee in.
Over de wasprimer is een laag 2K surfacer gespoten, daarna de overspuitbare witte Motip bitumen undercoating opgebracht. Dit afgelakt met 2K aflak in de kleur van de auto.

Groeten Albert.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2020 16:36 #191674 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic afwatering
Ziet er prima uit Albert, toch een opmerking over foto 1, hier hoort een rond rubber in, de opening kun je goed gebruiken bij aanbrengen anti roest.
foto 2, hier zie ik een dwarse gleuf opening die niet origineel is, lijkt in de bodemplaat te zitten. Heb je deze bewust gemaakt ? .
Normaal zit er in de dorpel 2x een opening naar achteren gericht, zodat er geen water in kan lopen... bij de afgebeelde opening kan er ook water in lopen en krijg je natte voeten..dat wil je niet
Mijn advies plaats er iets van een rubber ophoging voor, zodat er tijdens het rijden niks in loopt of maak deze ook dicht.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Peter Kuipers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-12-2020 18:04 #191678 door Peter Kuipers
Beantwoord door Peter Kuipers in topic afwatering
Best grappig wat een eenvoudige vraag allemaal losmaakt. Het gat achteraan herken ik, daar zit idd een rubber dop in. Maar de vraag is hoe maak in de kokerbalk nou die fameuze naar achteren gerichte opening? Het is een klein gleufje, en dan wordt aan een kant de plaat omhoog gehaald en aan de andere kant naar binnen gevouwen, er zitten als het ware twee tentjes. Maar hoe doe je dat, of is het misschien niet heel noodzakelijk?

• Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-12-2020 19:43 #191684 door Albert de Leest
Dag Peter en Ed,

De opening heb ik er zelf ingemaakt ook het gat achter. Omdat ik nieuwe imitatie tussendorpels had gekocht ,die nog niet voorzien waren van ontluchtingsgaten.
Door met een dremel en een diamantzaagje een dwarse insnede te maken kun je met een flinke spijker het gat iets groter maken. De dwarse opening wijst naar achter
en zal geen water opvangen, ook doe ik geen dop in het ronde gat. Met het idee dat de dorpel goed belucht wordt.

Groeten Albert.

• 17081-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2020 02:20 #191686 door 17081-dummy
Beantwoord door 17081-dummy in topic afwatering
Bedankt Albert! Ziet er prachtig uit. Vakwerk. Mooie inspiratie.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD