- Berichten: 1286
Afwatering Volvo Duett
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
20-08-2020 16:14 #189755
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Afwatering Volvo Duett is gemaakt door Erik Ciesluk
Na een heel aantal jaar gebruik is onze Duett toe aan een flinke opknapbeurt (laswerk).
We zijn bezig met de spatbordranden achter (zowel de buitenkant als de wielbak aan de binnenkant), de dorpels voor en achter de achteras, en de bodem van de achterbak.
Omdat we de Duett o.a. als camper gebruiken, en we de auto in weer en wind gebruiken, krijgt de auto flink wat water te verduren (regen/condens) en daarom zit ik er aan te denken om direct wat verbeteringen aan te brengen.
Ik heb het idee om onder in de dorpels een aantal afwateringsgaten te maken, het liefst op de naad tussen binnen- en buitendorpel omdat dat het laagste punt zal zijn.
Is dat inderdaad een goed idee, of lopen we dan juist het risico dat er meer water in komt via opspatten van de banden bijvoorbeeld?
We gaan sowieso kunststof of alu binnenschermen plaatsen, om de wielkuipen in de toekomst beter te beschermen.
Weet er iemand nog meer tips nu we toch bezig zijn? Zou mooi zijn als we na dit laswerk weer heel wat jaren op reis kunnen!
We zijn bezig met de spatbordranden achter (zowel de buitenkant als de wielbak aan de binnenkant), de dorpels voor en achter de achteras, en de bodem van de achterbak.
Omdat we de Duett o.a. als camper gebruiken, en we de auto in weer en wind gebruiken, krijgt de auto flink wat water te verduren (regen/condens) en daarom zit ik er aan te denken om direct wat verbeteringen aan te brengen.
Ik heb het idee om onder in de dorpels een aantal afwateringsgaten te maken, het liefst op de naad tussen binnen- en buitendorpel omdat dat het laagste punt zal zijn.
Is dat inderdaad een goed idee, of lopen we dan juist het risico dat er meer water in komt via opspatten van de banden bijvoorbeeld?
We gaan sowieso kunststof of alu binnenschermen plaatsen, om de wielkuipen in de toekomst beter te beschermen.
Weet er iemand nog meer tips nu we toch bezig zijn? Zou mooi zijn als we na dit laswerk weer heel wat jaren op reis kunnen!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 281
25-08-2020 16:12 #189804
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic Afwatering Volvo Duett
Hoi Erik,
Aangezien héél veel auto's (types) af fabriek afwateringssleufjes of gaten aan de onderzijde van de dropels hebben (en ook in de deuren) lijkt mij dat al helemaal geen verkeerd idee. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat je ze niet dierect achter het voorwiel of achterwiel maakt omdat ze dan idd. precies in het opspattend water zitten. Echter, als je stilstaat (of als de weg weer droog is) loopt het er ook weer uit.
Thom
Aangezien héél veel auto's (types) af fabriek afwateringssleufjes of gaten aan de onderzijde van de dropels hebben (en ook in de deuren) lijkt mij dat al helemaal geen verkeerd idee. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat je ze niet dierect achter het voorwiel of achterwiel maakt omdat ze dan idd. precies in het opspattend water zitten. Echter, als je stilstaat (of als de weg weer droog is) loopt het er ook weer uit.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1286
27-08-2020 19:16 #189839
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Afwatering Volvo Duett
Thom, bedankt, dan gaan we dat zo maken. De exacte locaties zien we dan wel, misschien juist direct achter de spatlappen, daar komt ook geen opspattend water.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.