Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-05-2016 20:41 #160200 door Jorn Venema (GAST)
Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers is gemaakt door Jorn Venema (GAST)
Hallo, ik heb een optie op een set Hella Rallye 1000 verstralers met een diameter van bijna 19cm inclusief (vind ik) coole Hella beschermkappen. Naar mijn weten worden deze op de bumper van mijn 240GL uit '85 geplaatst. Nogmaals, het lijkt mij erg markant en leuk. Maar is de diameter te groot? Of heeft iemand van jullie andere ideeën, zoals verstralers onder in de hoeken? Ik ben een redelijke leek, dus iedere reactie stel ik erg op prijs.

Met vriendelijke groet,
Jorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2016 23:04 #160207 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers
He Jorn, het zijn inderdaad coole lampen. De vraag of ze te groot zijn is een moeilijke omdat het een kwestie van smaak is. Wat ik meestal doe in zo'n geval is de vorm uitknippen uit een stuk karton. Dus gewoon twee grote schijven van 19 cm die je op de bumper zet en dan 10 meter voor je wagen gaan staan.

Succes, en laat ons even weten wat het geworden is :)

Groeten, Rob

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-05-2016 23:10 #160209 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers
Hoi Rob, bedankt voor je antwoord. Ik heb je advies opgevolgd en het ziet er inderdaad "cool" uit. Maar nu krijg ik een aanbod van een set Hella Comet Ralleye 450 voor links en rechts onder de bumper. Wat is meer des Volvo's?

Groet,
Jorn

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
08-05-2016 23:33 #160211 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers
Anders even bij google ingeven: volvo 240 hella 3000 en dan op afbeeldingen klikken.

Ik heb er hella 3000 op gehad en vond het erg wijs staan maar smaken verschillen.... :)
Als je op de Zweedse marktplaats kijkt (blocket.se) dan lijkt half zweden die grote hella's op de voorbumper te hebben staan.

Op dezelfde manier kan je ntuurlijk ook de Comet googlen.

Succes, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-05-2016 00:00 #160212 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers
Bedankt Jan en Rob, ik ga voor de Ralleye 1000's.

Foto's volgen!

Groet,
Jorn

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2016 00:37 #160213 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers
Ik zou ze op de bumper houden Jorn, is wat ruiger. Kijk maar een hier www.google.nl/search?q=volvo+240+rally&e...txoKHWUDChcQ_AUIBigB

Groeten, Rob

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-05-2016 09:18 #160218 door Jorn Venema (GAST)
Is precies wat ik in gedachten heb Rob...
Bedankt! Ben alleen wel een beetje zenuwachtig voor de montage op de bumper; ik denk dat ik hier hulp bij ga zoeken. De Volvo dealer rekent wat teveel uurloon..

Groet,
Jorn

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2016 11:37 #160225 door Rob Baeten
Het gaat je zeker lukken Jorn, gewoon rustig beginnen en beter twee keer meten dan een keer mis boren. Misschien is er wel een clublid in de buurt die er ervaring mee heeft en je op weg wilt helpen. Misschien nog even een tip. Bij de automaterialen handel kun je universele steuntjes/stangetjes krijgen die je boven op de lamp vast zet en dan naar een vast punt op de carrosserie, b.v. onder de kap. Dit stabiliseert de lampen en kan een mooie afwerking zijn.

Heel veel succes.

Groeten, Rob

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-05-2016 12:24 #160227 door Jorn Venema (GAST)
Bedankt Rob, ik ga zeker hier in de omgeving advies vragen. Ben een beetje perfectionist dus goede raad sla ik niet in de wind.

Groet,
Jorn

• Thom Fransen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-05-2016 12:47 #160230 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Wel of niet aanschaffen Set Hella Verstralers
In zweden vaak gezien dat zij een soort van platte beugel gebruiken die onder de grille uit komt i.p.v. op de bumper schroeven. Is een platte stevige strip die er blijkbaar onderdoor past, de grille leek niet beschadigd (ik zoude grille er eens uithalen en kijken of daar iets zit waar je de beugel aan vast kunt maken).
Aan de bovenkant idd. de steunstangetjes monteren die Rob noemt.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD