Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?

• Alex Visschedijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2019 22:24 #185378 door Alex Visschedijk
Beantwoord door Alex Visschedijk in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Hi, ben net nieuw op dit forum en bij de vkv.... kort geleden een (van origine) leisteenblauwe katterug gekocht, maar helaas overgespoten met een soort azuurblauwe lelijke-eend kleur. Zou graag weer terug naar de oorspronkelijke kleur! Weet iemand nieuwere kleurcoderingen (dan 67-1) om deze na te laten maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-04-2025 10:54 #1476933 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Is hier iets bruikbaars uit gekomen mbt de kleur 67 slate blue?
Ik vind het zelf ook een fantastische kleur en zou hem graag  kiezen voor een van mijn projecten.

Is er iemand die deze kleur heeft vergeleken met een van de bekenden kleurenwaaiers (Ral, sikkend, ncs etc)?

• Alex Visschedijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2025 12:10 #1476935 door Alex Visschedijk
Beantwoord door Alex Visschedijk in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?

Hi, 

Hoe ik in eerste instantie ook heb gezocht op bestaande kleursystemen… niets. Wel gevonden: bij CROP kun je een 67-1 (“Shieferblau”) bestellen. Dit is een 2k PU-lak in blik, op kleur gemaakt. Zij hebben dit in hun systeem staan omdat zij eerder deze kleur hebben gemengd voor een oude Volvo. Ik heb desondanks gekozen om een kleur te laten mengen bij een spuiter (op basis van een voorbeeld - deksel van het dashboardkastje), omdat ik voor alle zekerheid voor de beste verf ben gegaan. Wellicht overdreven van mijn kant…

Succes!

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-04-2025 09:56 #1476944 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Dank Alex voor je input. 
CROP is een mogelijkheid of misschien heeft iemand een kleurvoorbeeld te leen zodat ik de kleur kan scannen

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD