Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...

• Dree Crauwels
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-05-2015 22:13 #151633 door Dree Crauwels
Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ... is gemaakt door Dree Crauwels
Hey iedereen,

ik vroeg me af of iemand weet hoe je in godsnaam die sierlijst, aan de bovenkant van de deuren, eraf krijgt ??? :mrgreen:

Ik wil ze zeker niet beschadigen !!! Op het internet zijn er wat filmpjes maar ik vindt ze niet zo duidelijk (zal wel aan mij liggen :lol: )

Iemand ervaring hier mee ???

Bedankt !!! Zie foto voor meer verduidelijking.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2015 11:34 #151661 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...
Die had je al gezien? Vanaf 5'07" ongeveer.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2015 12:20 #151664 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...
En zo moet het volgens Volvo:

Uit het greenbook "Body".

• Dree Crauwels
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-05-2015 20:53 #151684 door Dree Crauwels
Beantwoord door Dree Crauwels in topic Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...

"Saskia De Vos" schreef:
Die had je al gezien? Vanaf 5'07" ongeveer.

Hoi Saskia,

ja die had ik al gezien !!! Maar het gaat niet zo simpel bij mij, dan begint die sierlijst lichtjes te buigen. :evil:
Bedankt voor de afbeelding !!! Dat gaat zeker helpen ;)

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2015 21:12 #151685 door Saskia De Vos
Succes, lijkt me een crime om die lijst te verwijderen. En elders in het filmpje zie je dat de auteur ervan bij zijn eerste poging aan de andere kant ook flink veel problemen heeft gehad.. Is die lijst gemangeld geraakt zeg. Hopelijk lukt het bij jou zonder schade!

• Dree Crauwels
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-05-2015 21:26 #151698 door Dree Crauwels
Beantwoord door Dree Crauwels in topic Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...

"Saskia De Vos" schreef:
Succes, lijkt me een crime om die lijst te verwijderen. En elders in het filmpje zie je dat de auteur ervan bij zijn eerste poging aan de andere kant ook flink veel problemen heeft gehad.. Is die lijst gemangeld geraakt zeg. Hopelijk lukt het bij jou zonder schade!

Ja zo wil ik niet eindigen !!! :oops:

Bedankt :mrgreen:

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-05-2015 23:09 #151704 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...
Hallo Dree.
Ik heb altijd eerst de tochtruitjes verwijderd. Het is meer werk, dat weet ik, maar je hebt op die manier wel meer ruimte om die lijsten er uit te halen. Ik heb nooit geen gereedschap gebruikt. Je maakt daar vaak krassen en beschadigingen mee. Pak met beide handen de lijst. Is moeilijk te omschrijven maar met de duimen aan de buitenkant van de deur en de vingers er over heen naar de binnenkant. Dan druk je lijst aan de buitenkant van de deur een beetje omhoog en gelijktijdig naar binnen toe. De drie veren onder de lijst druk je zo een beetje plat. Deze stand zo vast houdend buig je lijst aan de binnenkant een beetje naar boven. De haaks omgezette achterkant van de lijst kan zo uit de binnenkant van de deur gehaakt worden.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.
Succes

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-05-2015 09:41 #151715 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Top sierlijst deur verwijderen, maar hoe ...
Omdat ik die klus ook nog ga tegenkomen: bedankt voor deze tip, Jan!
En: heel duidelijk beschreven, hoor!

• Dree Crauwels
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-05-2015 17:10 #151789 door Dree Crauwels

"Jan van Vliet" schreef:
Hallo Dree.
Ik heb altijd eerst de tochtruitjes verwijderd. Het is meer werk, dat weet ik, maar je hebt op die manier wel meer ruimte om die lijsten er uit te halen. Ik heb nooit geen gereedschap gebruikt. Je maakt daar vaak krassen en beschadigingen mee. Pak met beide handen de lijst. Is moeilijk te omschrijven maar met de duimen aan de buitenkant van de deur en de vingers er over heen naar de binnenkant. Dan druk je lijst aan de buitenkant van de deur een beetje omhoog en gelijktijdig naar binnen toe. De drie veren onder de lijst druk je zo een beetje plat. Deze stand zo vast houdend buig je lijst aan de binnenkant een beetje naar boven. De haaks omgezette achterkant van de lijst kan zo uit de binnenkant van de deur gehaakt worden.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.
Succes

Ja bedankt Jan !!! Dat ga ik zeker proberen, de ruiten zijn er al uit dus dat zal dan vlot moeten gaan :ugeek:

• Dree Crauwels
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
31-05-2015 17:10 #151854 door Dree Crauwels

"Saskia De Vos" schreef:

Hey Saskia, ik laat even weten dat het succesvol geslaagd is !!! :mrgreen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD