Getinte voorruit
- Joop van Putten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-04-2015 09:59 #150463
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Getinte voorruit is gemaakt door Joop van Putten
Omdat door een lekkage het voorruitrubber vervangen moet worden, ga ik ook de voorruit vernieuwen. De vraag is alleen getint of niet.
Twee vragen: helpt getint glas in de voorruit tegen de warmte van de zon op je lijf en wat is het effect als de overige ramen niet getint zijn. Ik hoor graag ervaringen en meningen.
Twee vragen: helpt getint glas in de voorruit tegen de warmte van de zon op je lijf en wat is het effect als de overige ramen niet getint zijn. Ik hoor graag ervaringen en meningen.
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-04-2015 12:16 #150468
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Getinte voorruit
Hallo Joop,
Bij mijn Amazon het zelfde probleem gehad, lekkage voorruit maar niet alleen het rubber maar ook het metaal was aangetast.
Dit alles hersteld en gekozen voor een getint ruit met een donkere zonnen rand boven in het raam.
Ik persoonlijk vind dit heel mooi staan en ik heb er geen erg in dat de rest blank glas is
Verder wat betreft de warmte maakt het geen verschil.
Ik kan alleen aanraden ,besteed extra tijd aan het inzetten van het raam ,om in de toekomst lekkage te voorkomen.
Gr Jan.
Bij mijn Amazon het zelfde probleem gehad, lekkage voorruit maar niet alleen het rubber maar ook het metaal was aangetast.
Dit alles hersteld en gekozen voor een getint ruit met een donkere zonnen rand boven in het raam.
Ik persoonlijk vind dit heel mooi staan en ik heb er geen erg in dat de rest blank glas is
Verder wat betreft de warmte maakt het geen verschil.
Ik kan alleen aanraden ,besteed extra tijd aan het inzetten van het raam ,om in de toekomst lekkage te voorkomen.
Gr Jan.
14-04-2015 19:13 #150474
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Getinte voorruit
Ja, ik vind een getint raam functioneel en mooi...het er in zetten is wel een nauwkeurig werkje.
Als je dat niet vaak doet zou ik hulp inroepen, er zijn een aantal keuze momenten...
Vervang altijd het raamrubber, koop een merkruit bv. Pilkington daar laat Volvo ze ook maken.
Er is veel kaf onder het koren en een oud rubber met een niet passende ruit krijg je nooit dicht.
Zorg dat de sponning helemaal roestvrij is en goed in de verf staat en pas de ruit.
Ik ken mensen die de ruit er eerst inzetten met de sierlijst gemonteerd en die het er na pas doen, kit op de juiste plekken.
Wel of geen Dreft of groene zeep...nylon koord of juist katoen..kortom schoenmaker blijf bij je leest en laat het iemand doen die het kan.
Hij heeft je hulp zeker nodig en dan kan je de kunst afkijken...
Als je dat niet vaak doet zou ik hulp inroepen, er zijn een aantal keuze momenten...
Vervang altijd het raamrubber, koop een merkruit bv. Pilkington daar laat Volvo ze ook maken.
Er is veel kaf onder het koren en een oud rubber met een niet passende ruit krijg je nooit dicht.
Zorg dat de sponning helemaal roestvrij is en goed in de verf staat en pas de ruit.
Ik ken mensen die de ruit er eerst inzetten met de sierlijst gemonteerd en die het er na pas doen, kit op de juiste plekken.
Wel of geen Dreft of groene zeep...nylon koord of juist katoen..kortom schoenmaker blijf bij je leest en laat het iemand doen die het kan.
Hij heeft je hulp zeker nodig en dan kan je de kunst afkijken...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
14-04-2015 19:58 #150476
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Getinte voorruit
Ik laat de ruit erin zetten door Dries Bakkenes, want die heeft de auto nu onder handen.
www.facebook.com/volvoklassiekersbarneveld?fref=ts Even een klein stukje naar beneden scrollen
www.facebook.com/volvoklassiekersbarneveld?fref=ts Even een klein stukje naar beneden scrollen
www.ruilof-images.nl
30-04-2015 14:24 #150956
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Wat een verschil:
Voor
Na
Toch voor blank glas gekozen. Nog even de kit bijwerken en het zit weer voor jaren.
Voor
Na
Toch voor blank glas gekozen. Nog even de kit bijwerken en het zit weer voor jaren.
www.ruilof-images.nl
02-05-2015 20:29 #151004
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
De boel is waterdicht. Nu heb ik het netjes afgewerkt met kneedkit om het strak te krijgen aan de buitenkant. Maar kneedkit blijft plakkerig. Kan geen kwaad maar het zou prettig zijn als dat niet zo was.
Weet iemand hoe de plakkerigheid van kneedkit is te elimineren? Is bv talkpoeder een optie? Het natuurlijk wel de bedoeling dat de kit antracietgrijs blijft.
Weet iemand hoe de plakkerigheid van kneedkit is te elimineren? Is bv talkpoeder een optie? Het natuurlijk wel de bedoeling dat de kit antracietgrijs blijft.
www.ruilof-images.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-05-2015 23:33 #151010
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Getinte voorruit
Wat bedoel je precies met kneedkit, Joop? En waar en waarom heb je dit gebruikt?
Groet, Hans
03-05-2015 00:22 #151011
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Ik heb de kit in de onderhoeken buitenkant sierlijst en langs de onderrand van de sierlijst aangebracht. Hoewel de ruit al wel waterdicht was (systematisch getest) was er een soort holle ruimte aan de onderkant van de sierlijst. Stond niet mooi en die heb ik opgevuld.
Als het plakkerig blijft is dat geen probleem, maar wellicht is dat te verhelpen.
Als het plakkerig blijft is dat geen probleem, maar wellicht is dat te verhelpen.
www.ruilof-images.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 22:10 #151039
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Getinte voorruit
Vreemd, die holle ruimte, die hoort daar niet. Maar ik neem dat Dries 'm er goed heeft ingezet!
En op den duur zal t wel minder gaan plakken
En op den duur zal t wel minder gaan plakken

Groet, Hans
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 23:40 #151040
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Getinte voorruit
ik moet het kunstje ook nog doen...
Van Dries gehoord dat hij de kit op het rubber doet, op de plek van de 'ribbeltjes', en niet in de sponning, dat zou een rommeltje worden.
Van Dries gehoord dat hij de kit op het rubber doet, op de plek van de 'ribbeltjes', en niet in de sponning, dat zou een rommeltje worden.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85