- Berichten: 1259
Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Voel jullie vooral niet geremd dit topic aan te vullen, graag zelfs!
Hoe meer foto's hoe beter toch?
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter
- Premium lid
- Berichten: 113
Inmiddels iemand wel een foto van een dorpel paraat?Eugen Wulff schreef : Heel mooi! Heb je toevallig ook foto's van de dorpels gemaakt?
Mijn dank is groot!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter
- Premium lid
- Berichten: 113
Ik kom alleen maar reparatie foto's tegen, maar geen originele situatie..
Ben benieuwd hoe het origineel is gelast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Heeft verder natuurlijk weinig met corrosie van doen en is meer "voor de leuk".
Leerzaam puntje is nog wel de zichtbare vervuiling van de koelkanalen, ter plaatse van de aansluiting cilinderkop zat de helft zelfs helemaal dicht gekoekt.
Let dus op met onbedoeld mengen van ouderwetse koelvloeistof met nieuwere types long-life koelvloeistof, dat kan gaan klonteren.
Het eerst zal je dat merken aan verstopping in je kachelradiateurtje, maar de rest knapt er ook niet van op. Ook rondrijden met water ipv koelvloeistof geeft corrosie met dito afzetting in je blok.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Geeft betere koeling dan met koelvloeistof alleen de smerende werking van gedistileerd water is minder dus het geeft op den duur schade aan je waterpomp.
m.vr.gr.
Johen Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zo gek waren ze nog niet bij Volvo, vroeger was het spoelen van het systeem een vast onderdeel van het onderhoudschema, dit is ook goed om dit forum te laten zien dat je nooit zo'n quickstop in je radiator moet doen om lekkage tegen te gaan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Ed van der Zee schreef : Mooie plaatjes, ik laat bij revisie de blokken zowel ultrasoon als in de wasmachine spoelen.... Zijn er nog andere middelen als soda om die koelkanalen beter schoon te krijgen ?.
Zo gek waren ze nog niet bij Volvo, vroeger was het spoelen van het systeem een vast onderdeel van het onderhoudschema, dit is ook goed om dit forum te laten zien dat je nooit zo'n quickstop in je radiator moet doen om lekkage tegen te gaan.
Blok vullen met azijn uit de supermarkt, gewone azijn geen schoonmaak azijn. Je wil niet weten wat een drap er dan uit komt na x weken. Ik heb toen mijn blok ook zo inwendig gereinigd en er zelfs in de zomer een weekje mee rondgereden. Daarna heel veel spoelen met water tot je schoon water ziet. Je zou dan kunnen overwegen om hem weer met water af te laten vullen en dan weer een weekje mee rijden want er zal altijd wel wat achter blijven wat er pas na een tijdje loskomt. Radiateur vervangen voor een standaard rad dus geen tropen rad en nooit geen koel problemen. Dan definitief afvullen met koelvleoistof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.