Chromen deurstrips voordeuren kitten

• jeroen de rooy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2014 20:04 #139061 door jeroen de rooy
Chromen deurstrips voordeuren kitten is gemaakt door jeroen de rooy
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het vastkitten van de chromen strips (de brede op de deurplaat, in het midden van de deur) Ik heb alles voor het spuiten strak laten afwerken zodat er geen gaten meer inzitten (minder kans op roest) en was benieuwd of er goede tips zijn :-) de andere strips over het voor- en achter paneel heb ik al vast gemaakt met nylon boutjes :-)

tnx!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-03-2014 20:46 #139090 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
ik heb eigenlijk min of meer dezelfde vraag. vandaag een paar nieuwe originele voorschermen voor de 145 opgehaald. hier zitten wel gaatjes in voor de schroefjes van de knipperlichten en voor de emblemen maar niet voor de sierstrip.
gaatjes boren vind ik eigenlijk zonde + kans op roestvorming.
dus ook mijn vraag: heeft iemand ervaring met lijmen van de sierstrips en eventueel waarmee?
of toch maar gaatjes boren (voor of na t spuiten?) en extra goed in de verf zetten?

Groet, Hans

• Rademaker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-03-2014 20:00 #139114 door Rademaker
Beantwoord door Rademaker in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
ik weet niet of het voor dit soort strips te gebruiken is maar ik gebruik wel eens HPX dubbelzijdig klevende schuimtape. Als je eerst goed ontvet plakt dit spul zeer goed. Misschien eerst een stuk of drie lagen in de strip plakken zodat de holte min of meer opgevuld is en de tape goed aansluit op de carrosserie.

VOLVO 142 SAAB 96

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2014 22:40 #139571 door 05703-dummy
Bedankt voor de tip.
Iemand anders nog ervaring met het vastlijmen/-kitten van sierstrips, of toch maar gaatjes boren?
Hoe zitten die kunststof klemmetjes bij een 140 eigenlijk vast? En, zijn die te verwijderen en te hergebruiken?

Groet, Hans

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2014 23:26 #139573 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
De plastic clips bestaan uit een buitendeel met een ronde opening, deze duw je in het gaatje op,de carrosserie en daar tik je een staafje in.
Dit staafje fixeert het randje wat door de carrosserie steekt, hergebruik is meestal niet mogelijk omdat je ze er heel,lastig een tweede keer op krijgt.
Ze kosten inmiddels een euro per stuk en ik ben matig tevreden over grip die ze hebben.
Je moet de strip er op tikken, ik doe dit met de vlakke hand, maar het komt regelmatig voor dat ze loslaten of je de chromen strip niet goed opkrijgt.
Voor de Amazon, die iets grotere strips heeft, wordt steeds meer gebruik gemaakt van schroefdraad met een plaatje wat in de strip schuift en een moertje aan de binnenkant.
Deze zou je van RVS of aluminium maken en dan ben je ook van het roesten af.

Gezien de prijs van de plastic clips zou een alternatief steeds interessanter worden.
Heeft iemand wel eens zo'n clip met schroefdraad voor de 144/164 strips gemaakt/gebruikt ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2014 15:18 #139586 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
Als men het stiftje in de clip met een dunne drevel door het klipje heen drukt is het clipje zonder beschadiging van het plaatwerk te halen (stiftje zoeken in de deur of op de grond gevallen bij voorspatbord is meer werk).
Hoe goed ze in het gat vastklemmen is vooral afhankelijk van de lak (en eventueel plamuur) dikte: als je te veel boven de originele plaat+verf dikte zit steken de clips niet ver genoeg door naar de achterkant van de plaat om goed te klemmen als het stiftje erin gedrukt wordt.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2014 16:14 #139588 door 05703-dummy
allen bedankt voor de reacties.
met het vastlijmen van de sierstrips zijn er kennelijk weinig ervaringen :?
misschien dan toch maar gewoon gaatjes boren, en dan wel voor het spuiten lijkt me zodat t gaatje ook nog een laagje verf meekrijgt. de kunststof klemmetjes zelf gaan zowiezo niet roesten :) en als ik ze dan monteer na onderdompeling in de tectyl gaat t vast goedkomen.

Groet, Hans

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2014 17:51 #139592 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
Als je wilt lijmen, je kunt eerst de holle sierstrips vullen met polyester plamuur, en vervolgens de strips erop plakken met dubbelzijdig tape van 3m Zit als een huis. En werkt veel schoner, denk ik, als lijmen/kitten..

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2014 19:22 #139596 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
Ik gebruik saudal high tack polymeerkit.
Zeer sterke lijmkracht , lijmt eigenlijk alles.
Wordt gebruikt in de industrie en bouw om bijv ramen in stalen sponning te lijmen.
Dus ook autoruiten in/op staal.
Let op , na droging alleen los te krijgen met snijden of zagen , gaat dus niet meer los.
Geen ruzie met autospuiters , overschilder of overspuitbaar met de meeste verf.

• jeroen de rooy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2014 21:28 #139618 door jeroen de rooy
Beantwoord door jeroen de rooy in topic Chromen deurstrips voordeuren kitten
hoi,

bedankt voor alle tips ik heb een lijmkit gevonden die op staal /rvs en niet poreuze materialen gaat werken. Dus dat komt zeker goed! ik post wel een berichtje als het gelukt is :-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD