- Berichten: 21
Auto overspuiten
- John Haazen
- Junior lid
-



Ik hoor het graag.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Goed bijna 10 jaar verder en in 2011 weer laten spuiten voor ongeveer 1750 euro door een bedrijf in Friesland. Auto werd zelfs opgehaald en weer gebracht en wat denk je hetzelfde verhaal. Schuursporen en op sommige plaatwerkdelen chemische reacties. (bedrijf ging kort na aflevering falliet)
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een echt proffesioneel bedrijf in de buurt, kost wel veel meer maar je hebt zicht op tijdens het werk en indien er zich toch iets voordoet is het makkelijker en sneller te regelen als de goedkope snelle jongens.
Niet doen is mijn advies, en dan doel ik niet op dit bedrijf maar gewoon over het algemeen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
- Berichten: 106

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Als je echt low budget wil gaan dan moet je je wagen gaan rollen met industrielak van wijzonol met een beetje lijnolie. Doe je dit aanbrengen met de juiste roller en een beetje geduld en je ziet niet dat de wagen gerold is. 42,50 de liter kost de lak tegenover 90 euro de liter voor de lak zonder de harder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Toevallig ben ik net bezig met een 144 GL van een nieuwe laklaag te laten voorzien. Kost me een kleine 1000 euro inclusief het spuiten van de binnen kant van de "nieuwe" deuren. Voor dat geld kan je best een goed resultaat behalen, hangt natuurlijk voor een groot deel af van waar je mee begint. Verder speelt natuurlijk wat je er van verwacht, als je concours staat willen dan gaat het em niet worden voor 1000 euries. Als ik het goed begrijp is de auto van John hard zonder deuken etc. net als de 144 van mij. Normaal gesproken gaat het meeste tijd en dus geld zitten in het strak maken. Ik ben net klaar met schuren, eerst waterproof met 400 en daarna met 600. Er waren een paar kleine deukjes en die heb ik met fijn plamuur weggewerkt. Hopelijk heeft de spuiter de komende week tijd om hem af te plakken en te spuiten. Wat ik aan de website merkwaardig vind is dat men "om de kosten laag te houden" alleen met contanten werkt", m.a.w. zwart. Niet echt handig om op je website te vermelden! Overigens heb ik ook spuit resultaten gezien van vele duizend euries die na een paar jaar ook op diverse plaatsen roest vertoonde, dus veel geld is niet altijd garantie voor succes.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Haazen
- Junior lid
-
- Berichten: 21
Naar aanleiding van de research (Google) die ik tot nog toe heb gedaan, heb ik op dit moment best wel een goed gevoel over dit bedrijf. Ik vind het ook een pluspunt dat ik bij dit bedrijf ter plaatse dingen zelf kan doen, waardoor ik thuis niet met de rotzooi zit.
Ik houd jullie op de hoogte en alle reacties zijn uiteraard welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jos Iske (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 9
"van Bosch" schreef:
Hoi,
Toevallig ben ik net bezig met een 144 GL van een nieuwe laklaag te laten voorzien. Kost me een kleine 1000 euro inclusief het spuiten van de binnen kant van de "nieuwe" deuren. Voor dat geld kan je best een goed resultaat behalen, hangt natuurlijk voor een groot deel af van waar je mee begint. Verder speelt natuurlijk wat je er van verwacht, als je concours staat willen dan gaat het em niet worden voor 1000 euries. Als ik het goed begrijp is de auto van John hard zonder deuken etc. net als de 144 van mij. Normaal gesproken gaat het meeste tijd en dus geld zitten in het strak maken. Ik ben net klaar met schuren, eerst waterproof met 400 en daarna met 600. Er waren een paar kleine deukjes en die heb ik met fijn plamuur weggewerkt. Hopelijk heeft de spuiter de komende week tijd om hem af te plakken en te spuiten. Wat ik aan de website merkwaardig vind is dat men "om de kosten laag te houden" alleen met contanten werkt", m.a.w. zwart. Niet echt handig om op je website te vermelden! Overigens heb ik ook spuit resultaten gezien van vele duizend euries die na een paar jaar ook op diverse plaatsen roest vertoonde, dus veel geld is niet altijd garantie voor succes.
Groet,
Mathieu.
Met contanten werken wil zeker niet zeggen dat ze het zwart doen. vaak wordt daar mee bedoelt dat men graag "boter bij de vis" ziet, dus niks op rekening!
Prima toch dat er dit soort bedrijfjes zijn!. Als je inderdaad niet te hoge eisen stelt kan het best een prima resultaat opleveren.
Porsche en klassieker verzekeringen en circuitdekking www.afic.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 221

gr.Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Het laswerk en en een gedeelte van het plamuurwerk heb ik zelf gedaan de rest de spuiter. (zie renovatie Volvo amzone op de Filippijnen) bij mijn restauratie.
Die spuiter is bij mijn thuis met zijn collega 10 dagen bezig geweest.
Ik was ongeveer 725euro kwijt incl materiaal.
Als ik dit terug reken naar Nederlands tarief zou ik ongeveer 7000 euro kwijt geweest zijn.
Wat ik wil zeggen de prijzen die hier genoemd worden zijn normaal en voor goed werk kom je niet goedkoper uit.
Wat je misschien ok nog kunt proberen is je auto in een voormalig oostblok land te laten spuiten/restaureren daarzij de tarieven goedkoper.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.