Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Verschillende deursleutels willen nog weleens helpen...
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Die kennen alle trucjes
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Bij mij is het trouwens het bestuurdersslot zo uitgeleuterd dat ik hem zelfs open krijg met de contactsleutel. Misschien even proberen met een dunne sleutel?
Anders ANWB bellen, die kunnen je deur open krijgen met zo'n ouderwets ijzer waarmee ze tussen je raam en deur gaan en zo het slot open wippen. Maar hierbij is wel kans op schade.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
De truck is om het mechanisme onder de kunststoffen ronde knop bij het raaam om hoog te trekken.
De explosietekening van de CD rom kan je wat helpen hoe het er uit ziet.
Maar heb veel geduld.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
2) In plaats van een ijzeren strip zou je met een stukje triplex of ander hout kunnen proberen of je de bovenkant van een deur iets open kunt wippen, om vervolgens met een stukje stevig draad het knopje van het slot omhoog te trekken. Nooit gedaan, dus heb geen idee of Amazon deuren 'soepel' genoeg zijn om ze zomaar een stukje open te wrikken..
3) Ik heb ook wel eens gehoord dat de ANWB een bloeddrukmeter (het deel wat normaal rond je bovenarm zit) tussen deur en auto duwt, en door die op te pompen de deur iets open kan zetten, geeft nog minder kans op schade natuurlijk. Misschien heb je zelf geen bloeddrukmeter, maar wie weet werkt hetzelfde ook wel met een binnenband van een fiets?? Let op: kan ook een broodje aap verhaal zijn..
4) Als je heel toevallig een wat brak raammechanisme hebt, zou je misschien kunnen proberen het raampje op een kier te krijgen? Als het allemaal in goede staat is denk ik niet dat je het raam zomaar open krijgt.
5) Afhankelijk van de staat van je auto, maar bij die van mij zou het een goeie optie zijn... mijn accu bak is erg slecht, dus ik zou de motorkap open maken (grille demonteren, dan kun je er zo bij), accu eruit, en dan met een lang stuk stevig draad via een gat in de accubak proberen de bijrijdersdeur van het slot te krijgen. Zal niet makkelijk zijn, maar met geduld kom je een heel eind.
Het scheelt dat de auto thuis staat, dan heb je gereedschap/materiaal en tijd bij de hand..
Succes!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Rob Funcke" schreef:
Als je bijvoorbeeld een spaak van een fiets het uiteinde van 1 cm haaks ombuigd en vervolgens bij het raam naar beneden schuift dan is het mogelijk het slot open te krijgen.
De truck is om het mechanisme onder de kunststoffen ronde knop bij het raaam om hoog te trekken.
De explosietekening van de CD rom kan je wat helpen hoe het er uit ziet.
Maar heb veel geduld.
Hmm dat klinkt als een relatief eenvoudige manier, als ik de boeken bekijk moet dat zo inderdaad kunnen! Buig aan de andere kant van de draad ook een stukje om, in precies de tegenovergestelde richting.. dan kun je zien hoe de spaak gedraaid zit als je 'm tussen raam en rubber geduwd hebt en je dat uiteinde dus niet meer kunt zien.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Buurjongen heeft CV met een los contactje, start de wagen en rijdt weg, komt achteruit zet de versnelling in z'n vrij, handrem er op en stapt uit om zijn zonnebril uit huis te pakken, gooit zijn bestuurdersdeur dicht zonder na te denken, cv maakt contact en schiet op slot, alles dus dicht. maar de motor loopt nog.... Nu doet de ANWB er dus wel wat aan... of je moet gewoon de mazzel hebben dat ze het rustig hebben en maling aan de regels hebben. maar inderdaad een lange haak door de deur iets aan de bovenzijde te forceren met een lucht kussentje, om de deurhandle, aanspannen en open is de deur... 2 min werk...
Volvo... Drive it like You hate it