reparatie deurslot

• Jean Rutten
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2012 19:40 #109616 door Jean Rutten
reparatie deurslot is gemaakt door Jean Rutten
Hallo,

Het slot van het linkerportier (Amazon ) is defect.
Ik krijg de cilinder wel ingedrukt maar wanneer ik de sleutel draai reageert het slot (ook het pinnetje binnen) niet.
Ik denk dat de cilinder vervangen moet worden maar.. hoe kan deze eruit gehaald worden? De portierbekleding heb ik al eens verwijderd om de situatie van die kant te bekijken. Echter wanneer ik het slot zou willen losdraaien zit het onderste deel van het naar boven gedraaide raam voor de twee schroeven waarmee het slot vast zit.
Kan iemand mij van advies voorzien?

Alvast bedankt.

Groet, Jean Rutten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• cyclinglievens lievens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-01-2012 19:59 #109618 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic reparatie deurslot
bij het demonteren van mijn deuren heb ik eerst het raam eruit gehaald, dan pas kon ik bij de schroeven voor de deurklink.
Ik vrees dat je de boel zal moeten demonteren om je handvat eraf te halen. Mss kan je het moertje lossen achteraan het slot om het er zo uit te schuiven?

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-01-2012 20:06 #109620 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic reparatie deurslot
Jean,

Als je het raam helemaal naar beneden draait en vervolgens de aanslag onder in de deur iets naar je toe trekt, dan kun je het raam nog iets verder laten zakken. Zodoende krijg je net voldoende ruimt om de twee schroeven los te draaien waarmee de klink / slot vast zit.
Vergeet ook niet om het trekstangetje wat van de klink naar de slotvanger loopt los te halen.
PS: het kan nodig zijn dat je de spanning op de ketting / staaldraad warmee het raam open en dichtgedraaid wordt iets moet verminderen middels de stelmoer onder in de deur.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-01-2012 23:22 #109631 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic reparatie deurslot
Had ik laatst ook, het in gebruik nemen van een nieuw geslepen sleutel heeft me (voorlopig) de moeite van vervanging van de cylinder bespaard.
Het is inderdaad een K klus, temeer omdat je idealiter 3 cylinders moet vervangen om overzicht over jouw sleutelbosje te houden.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• 13041-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-01-2012 16:18 #109646 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic reparatie deurslot
als je de bovenste afdichtingsstrip ui de deur haalt en het raam helemaal dicht draait kun je er met een kruiskop net bij komen.
Hans

• Sander van Oostenbrugge
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 22:17 #109660 door Sander van Oostenbrugge
Beantwoord door Sander van Oostenbrugge in topic reparatie deurslot
laatst van beide deuren slot vervangen. Bekleding geheel verwijderen (neem aan dat dit geen probleem is, tip: tang voor verwijderen omega veertjes absoluut gebruiken). Vervolgens de raamgeleider verwijderen: aan de zijkant van de deur zitten twee schroeven die deze op de plek houden. Raam geheel naar beneden, de kabel losschroeven, raam kan dan nog iets verder naar beneden. Dan kun je de bevestigingen van het binnenwerk losmaken en de deurkruk losschroeven. Verder demonteren wijst zichzelf uit.
Succes

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2012 07:21 #109863 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic reparatie deurslot
Mijn tip van Flip (om het zo maar te zeggen) voor het verwijderen/monteren van de deurkruk:
Deurbekleding verwijderen, raam helemaal omhoog draaien en dan past net een kruiskop in de kleine ratel van je dopsleutelset ertussen om dat ene schroefje los en vast te draaien.
groeten,
Robert

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-01-2012 21:09 #109878 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic reparatie deurslot
misschien een heel overbodige reactie, maar zitten alle stangetjes nog goed? zit hier niet te veel speling op?

Bij mij zat er teveel speling op (1 heveltje uitgesleten). Ik heb toen het sluitmechanisme vervangen (€15 VKB) , dit kon gewoon met het raam omhoog, op de stoep binnen 15 min.

Zie www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...ad&gid=1140&Itemid=6 pagina 12.
Tevens staat hier ook beschreven hoe je het moet demonteren.

• Jean Rutten
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 21:59 #111348 door Jean Rutten
Beantwoord door Jean Rutten in topic reparatie deurslot
Bedankt voor de reacties allemaal.
Het slot is inmiddels gemaakt via de methode van Han.
Uiteindelijk bleek dat een stukje van de drukknop afgebroken was waardoor de drukstift altijd mee naar buiten kwam.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD