Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2011 11:27 #107163 door Erik Ciesluk
Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters.. is gemaakt door Erik Ciesluk
Waar halen jullie de mooie donkerblauwe oldtimer-kentekenplaten met de oplegletters?

De geperste platen op m'n Amazon zien er niet uit en m'n verjaardag komt eraan.. ;)
Bij de club vind ik ze voor 29.50 euro per stuk en bij Dries voor 22.50 euro, Scandcar 22.75 (ex. btw).

Ik geloof dat automaterialenzaken ook zulke platen kunnen leveren, weet alleen geen prijzen.

Zitten er nog verschillen in de platen (kwaliteit? wit randje buitenlangs?), of komen de 'luxe blauwe platen met oplegletters' allemaal van dezelfde bron af?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2011 11:53 #107165 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
Heb ze zelf voor 15 euro per stuk (+ verzendkosten) besteld bij www.autotapijt.nl
Zie ook blogpost Nieuwe kentekenplaten voor 1800ES binnen voor een fototje.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2011 12:06 #107166 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
Precies de tip waar ik naar op zoek was:) Bedankt!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2011 23:51 #107179 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
Als het een erkende 'platendrukker' is dan komt er ook een leeuwtje in de blauwe plaat gedrukt, is detail, maar die zijn er niet voor niks.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2011 08:44 #107182 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
Al gevraagd wat ze kosten bij de Brezan?
Ik krijg eigenlijk altijd korting daar. Kentekenplaten met opgelegde letters kosten mij zo rond de 16euro uit mijn hoofd. Is dan uiteindelijk nog goedkoper dan bestellen bij Autotapijt.

Overigens zijn de chromenranden er niet duur!

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2011 16:34 #107187 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
Heb even gebeld:

Brezan vraagt (incl. korting) inderdaad ongeveer 16,- per plaat (donkerblauw met oplegletters). Er staat geen leeuwtje bij in, is sinds de invoering van de europlaten niet meer verplicht. (helaas?)

Brezan zit inderdaad om de hoek, dus dat scheelt dan weer een keer verzendkosten.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2011 13:17 #107376 door Erik Ciesluk
Update: ik heb de platen bij Brezan besteld. De prijs was 17 euro nogwat, hoger dan telefonisch was doorgegeven, maar OK.
De platen waren binnen 1.5 dag klaar, maar ik heb ze daar laten liggen. :(

Een of ander keurmerk(?) (geen leeuwtje) was er zo hard ingedrukt dat beide platen al krom in de verpakking zaten. De verkoper zag dat op 't moment dat hij de platen uit het magazijn haalde, en probeerde ze onderweg naar de balie nog even recht te buigen, daar werd het niet beter van..

Verder waren de kunststof letters erg slordig op de plaat bevestigd, sommige zweefden zeker 1-2 mm boven de metalen ondergrond.

En dan de metalen plaat zelf: op 1 daarvan een lelijke streep in de verf plus een beschadiging waardoor het blanke metaal al zichtbaar werd.

Ik had een iets ander idee bij "Luxe donkerblauwe kentekenplaten". Brezan besteedt het maken van de platen trouwens aan een andere firma uit (weet niet welke). Ze "werken nu aan een oplossing", ik laat jullie weten hoe het afloopt. Zucht.

Lars, heb je misschien een fotootje met wat meer detail van jou platen, die van autotapijt.nl? Waren die wel mooi recht, met de letters vlak op 't metaal? Op het fotootje wat je gaf ziet het er netjes uit..

Boele, hoe is jou ervaring met de platen van Brezan, herken je deze punten?

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2011 14:57 #107386 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
Herken de slechte punten niet.

Wist wel dat ze het uitbesteden. Ik zou ze gewoon opnieuw laten drukken. Helemaal als hij ze zelf probeert te buigen.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2011 20:08 #107394 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Donkerblauwe kentekenplaten met oplegletters..
De platen die ik van autotapijt had waren erg mooi. Goede aansluiting van de letters op de plaat.

Nog hogere kwaliteit foto, zie www.flickr.com/photos/oudevolvo/ ... otostream/
Op verzoek kan ik nog wel wat meer foto's maken.
De auto is weliswaar verkocht, maar voor export, dus de platen hebben maar kort dienst gedaan en ik heb er een gehouden als souvenir.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-01-2012 11:40 #109844 door Erik Ciesluk
Nog maar even een laatste update op dit topic:

Gisteravond (jaja, de eerste bestelling heb ik op 31 oktober 2011 geplaatst) heb ik dan eindelijk een setje rechte, nette, legale oldtimerkentekenplaten op kunnen halen.

Nadat ik de platen had laten liggen vanwege de slechte kwaliteit (krom, losse letters, slechte verflaag) hebben ze door de fabrikant nieuwe laten maken, met de opmerking erbij dat ze dit keer 'recht' moesten zijn.

Daar heeft de fabrikant zich aan gehouden: de platen zijn opnieuw gemaakt, en om te zorgen dat de platen niet opnieuw krom zouden trekken hebben ze voor het gemak de (verplichte!) fabrikantcode niet in de plaat gezet. :evil: Ik heb toen navraag bij de RDW gedaan: die kentekenplaten zijn dus niet legaal.

Weer terug naar de Brezan. Brezan stelde voor de platen naar de fabrikant te brengen om alsnog het nummer erin te laten persen. Even later door Brezan gebeld: de fabrikant durfde het niet aan, want kon niet garanderen dat de platen recht zouden blijven. :shock: Brezan heeft de platen naar een andere kentekenfabrikant (in Enschede) gebracht en die heeft er keurig de juiste fabrikantcode in gezet; zonder de verf te beschadigen en zonder kromtrekken van de platen.

Kost een paar maand, maar dan heb je ook wat..

Wat mij betreft dus nooit meer kentekenplaten bij de Brezan vandaan; al ligt het vooral aan de 'fabrikant' van de platen en niet zozeer aan Brezan zelf.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD