Welke lijm voor rubber -> metaal
- Bezoeker
-
06-11-2010 22:15 #97696
door
Welke lijm voor rubber -> metaal is gemaakt door
Na al twee verschillende soorten lijm geprobeerd te hebben voor het kofferkleprubber van mn 1800, leek het me een goed idee om het eens hier te vragen:
Wat zijn jullie ervaringen met het lijmen van kofferklep / motorkaprubbers, (amazon zit achterin net zo'n soort rubber volgens mij.)
Zelf heb ik de neiging om 2K lijm te halen. Mn vader lijkt dit een slecht plan omdat het dan knetterhard wordt...
Wie o wie heeft hier goede gebruikerservaringen mee?
Groeten, Boele
Wat zijn jullie ervaringen met het lijmen van kofferklep / motorkaprubbers, (amazon zit achterin net zo'n soort rubber volgens mij.)
Zelf heb ik de neiging om 2K lijm te halen. Mn vader lijkt dit een slecht plan omdat het dan knetterhard wordt...
Wie o wie heeft hier goede gebruikerservaringen mee?
Groeten, Boele
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-11-2010 23:01 #97698
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Welke lijm voor rubber -> metaal
metaal of lak? Een superhechtende lijm zal je lak eraf trekken. Ik denk ook een 2komponentenlijm, maar geen ervaring.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
07-11-2010 01:20 #97699
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Welke lijm voor rubber -> metaal
Ik zou daar een kit voor gebruiken, bij de bouwmarkt heb je van Bison of Henkel een paar soorten liggen, dat spul word een beetje rubber achtig.
bijvoorbeeld deze.
waarschijnlijk ook wel in het zwart te koop.
bijvoorbeeld deze.
waarschijnlijk ook wel in het zwart te koop.
07-11-2010 14:43 #97706
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Welke lijm voor rubber -> metaal
Er zijn meerdere mogelijkheden, zelf heb ik Bisontix contactlijm gebruikt en zit na 17 jaar nog prima.
Wat belangrijk is bij het monteren bij de 1800 is dat je goed ruimte geeft in de hoeken, zodat het rubber mooi plat ligt en niet door spanning omhoog getrokken wordt.
In tegenstelling tot wat velen denken dien je de lijm te laten uitdrogen met de klep open, bij de 1800 en ook Amazon duwt de kofferdeksel anders het rubber weg terwijl de goede sluiting ontstaat door de elasticiteit van het rubber .
Wat belangrijk is bij het monteren bij de 1800 is dat je goed ruimte geeft in de hoeken, zodat het rubber mooi plat ligt en niet door spanning omhoog getrokken wordt.
In tegenstelling tot wat velen denken dien je de lijm te laten uitdrogen met de klep open, bij de 1800 en ook Amazon duwt de kofferdeksel anders het rubber weg terwijl de goede sluiting ontstaat door de elasticiteit van het rubber .
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Bezoeker
-
07-11-2010 19:21 #97713
door
Beantwoord door in topic Welke lijm voor rubber -> metaal
Dat soort kit heb ik ook geprobeerd, was geen succes.
Uiteindelijk vanmiddag met bison contactlijm de rand er netjes in gekregen! Net even gechecked, zit mooi vast!
Bedankt!
Uiteindelijk vanmiddag met bison contactlijm de rand er netjes in gekregen! Net even gechecked, zit mooi vast!
Bedankt!
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-11-2010 18:37 #97782
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Welke lijm voor rubber -> metaal
Ik heb vorige keer het rubber er met een vulcaniserende kit erin gezet, vult alle gaatjes goed op en het heeft zeker 15 jaar gehouden.
Ik weet niet welke kit het was, wel een 2K en het bleef rubberachtig.
Het was in ieder geval een rot werk om alles te verwijderen ivm mijn restauratie
Ik weet nog dat deze kit uit het leger kwam, maar er moet toch zo iets te krijgen zijn, even googelen
Rene
Ik weet niet welke kit het was, wel een 2K en het bleef rubberachtig.
Het was in ieder geval een rot werk om alles te verwijderen ivm mijn restauratie
Ik weet nog dat deze kit uit het leger kwam, maar er moet toch zo iets te krijgen zijn, even googelen
Rene