vernieuwen afwerkbies deuren
- Bezoeker
18-06-2001 09:18 #57639
door
vernieuwen afwerkbies deuren is gemaakt door
Ik wil bij mijn Amazon de afwerkbies vervangen van beide voorportieren. Hij loopt helemaal om de deur heen van A-stijl langs de hemel langs de B-stijl weer naar beneden. Aan de voorkant lijkt het redelijk simpel los te halen. Maar hoe krijg je de afwerkbies los langs de hemel en belangrijker nog hoe krijg je de nieuwe erin zonder de hemel los te halen. Of moet dat wel (gedeeltelijk)?? Moet je nog op andere zaken letten?Gaarne advies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-06-2001 10:19 #58301
door
Beantwoord door in topic vernieuwen afwerkbies deuren
Fred, voor mij de spijker op zijn kop (zie mijn ander vragen in het forum). Wellicht kun jij me alvast helpen. Ik heb een 2-deurs (jij ook neem ik aan). Loopt de bies (met rubber rol erin) van het voeteind voorkant alleen rond de voordeur, of gaat er ook nog een stuk helemaal naar achteren? Soort T-splitsing?
- Bezoeker
19-06-2001 09:30 #58300
door
Beste medehobbyisten,Aan de bies zit een kunstof hoekprofieltje genaaid. Bij B-stijl zit een metalen afdekplaat (bij de bevestiging van de veiligheidsgordel)die kun je verwijderen en dan wordt het kunstof profiel zichtbaar. Ditzelfde profiel zit ook aan de voorzijde onder de raamlijst. Door het hoekprofiel blijft de bies geklemd tussen de lijsten. De bies heeft bij de hemel hetzelfde profiel, door met een breed mes tussen de hemel en de koets ruimte te maken zal er ruimte komen waardoor het kunstofprofiel er door kan. Vervolgens dit kunstof profiel (op de juiste maat) overzetten op de nieuwe bies. Zelf heb ik het profiel met de hand overgezet op de bies (grote naaiklus). Vervolgens kun je de bies terugplaatsen en bij de hemel er tussen drukken. De hemel kan vervolgens voorzichtig met een rubber hamer teruggeklopt worden op zijn oorspronkelijke plaats (naad tussen koets en hemel smaller tikken) SUCCES
- Bezoeker
25-06-2001 08:27 #58299
door
Arno, ik heb de bies nog niet geplaatst, maar er zit geen t-splitsing aan zoals jij het noemt.Hij begint aan de voorkant, onder aan de deur waar de aluminium bescherming op de dorpel zit. Hij loopt langs de hele deur (2-deurs) en eindigt onder aan de achterkant bij de b-stijl onder dezelfde dorpelbescherming.
- Bezoeker
25-06-2001 09:03 #58298
door
Hartstikke bedankt....mijn plaatje is compleet. Het moet nu lukken.Arno
- Bezoeker
30-06-2001 12:52 #58297
door
Vraagje: wat zijn ongeveer de afmetingen van het hoek profiel. En is het een hoek van 90 graden?
- Bezoeker
03-07-2001 01:05 #58296
door
Arno,Het is een profiel van ongeveer 3mmx3mm. Het is een rechte hoek en het is redelijk stug plastic.Het is mij gelukt met de naaimachine het profiel erop te zetten. Kost je wel een naald maar die f1,02 heb ik graag over om uren naaiplezier te voorkomen.Zorg ervoor dat het profiel redelijk dicht tegen de rubber buis aanzit anders flappert de afdichting en doet hij z'n werk niet.
- Bezoeker
03-07-2001 08:51 #58295
door
Geweldig wat een duidelijkheid.Ik heb geen vragen meer. Bedankt voor het vooruitdenken en mijn volgende vraag al te beantwoorden (waar komt het profiel ongeveer aan de bies te zitten). Gewoon perfect.
- Bezoeker
04-07-2001 22:30 #58294
door
Toch nog een heeel klein vraagje.Het 90 graden hoekje, zit dat met het vertical deel tegen de rol of met het horizontale (groter afstand tot rol)