duett chassisnummer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2004 10:34 #54282 door
duett chassisnummer is gemaakt door
Mijn Duett is zo'n twaalf jaar geleden geimporteerd, gekeurd en van een kenteken voorzien. Daarbij hebben ze het chassisnummer genomen dat op het schutbord ingeslagen is, en in mijn kentekenbewijs staat dan ook dat het chassisnummer linksboven op het schutbord te vinden is.Wel, ondertussen heb ik de auto grotendeels gerestaureerd, en het chassis laten stralen en poedercoaten. Nu pas heb ik op het chassis zelf ook een nummer gevonden en wel op de beugel waar de radiator op bevestigt is. En met mijn gebruikelijke gebrek aan geluk, is dat nummer natuurlijk niet gelijk aan het officiele chassisnummer! Wel een rare plaats trouwens voor een chassisnummer, want met de radiator erop is het niet zichtbaar.Wat moet ik nu doen.- Alles zo laten en doen of m'n neus bloed.- De beugel eraf slijpen en vervangen door een beugel zonder nummer. Wel zonde van het poedercoat werk.- Met dichtgeknepen billen de RDW bellen en vragen of ze even langs komen?Heeft iemand ervaring met dit soort "ongeregeldheden"?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2004 11:24 #70487 door
Beantwoord door in topic duett chassisnummer
Je wil niet weten hoeveel nummers er in sommige oldtimers staan .Zo lang jouw papieren aangeven waar het chassisnummer staat en dat klopt met het nummer in je chassis zou ik me niet druk maken over eventuele andere nummers die ergens anders staan.Voor het zelfde geld is het nummer dat je nu gevonden hebt een onderdeel nummer dat is ingeslagen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2004 11:53 #70486 door
Volgens mij heeft dat nummer in het chassis NIETS te maken met het nummer wat hoger zit en ook op het kenteken staat, Het nummer is ook korter. Volgens mij is dit een serienummer van de fabriek

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2004 12:48 #70485 door
Okay, dat klinkt al heel geruststellend. Ik zal dat nummer nog eens vergelijken. Maar staat er niet ergens in de kentekenwet dat een auto met een separaat chassis (zoals de Duett) een chassisnummer in het chassis hoort te hebben? En waar kan ik dat dan vinden op een Duett chassis? Ik heb hem nu toch echt wel heel goed aan alle kanten bekeken en niets gevonden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2004 11:22 #70484 door
Op het kenteken van mijn amazon staat dat het chassis nr 'links voor op schutbord' te vinden is. Er staan inderdaad 6 cijfers handmatig bovenop de 'pedaalbox' ingetikt, maar zeker niet het oorspronkelijke volledige nummer. (dat overigens ook altijd op ander plaatsen staat).<br>Ook al is het naderhand en erg profisorisch aangebracht het volstaat blijkbaar wel, de APK-meesters keuren het elk jaar goed tenminste. Ik zou me er dus niet zo druk om maken. Als je er niet van kan slapen kun je de RDW eens bellen, maar ik denk dat die ook weinig amok zullen maken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD