eigen risico nieuwe voorruit

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 21:59 #53900 door
Omdat mijn voorruit erg beschadigt is wil ik hem vervangen. Omdat ik all-risk verzekerd ben wordt dat deels vergoed door de verzekering. Nou heb ik gehoord dat je eigen risico voor ruiten ongeveer 140 euro is.<br>
Na lang zeuren bij mijn verzekeraar (GIO) heb ik eruit gekregen dat mijn eigen risico voor ruiten 225 euro is. Dit is mijn normale eigen risico, is het niet zo dat het eigen risico lager is voor de ruiten? Ik heb niet een duidelijk antwoord hierop in de polisvoorwaarden kunnen vinden. Mijn eerste vraag is dan ook: Is er iemand die via GIO all-risk verzekerd is en zijn voorruit heeft laten vervangen, wat heeft dat toen gekost?<br>
<br>
Wat mij verder opvalt is dat iedereen zijn voorruit zelf vervangd en dit niet laat doen door een garage. Ik wil het laten doen door mijn volvo klassieker garage, zodat ik meer zekerheid heb dat het goed gebeurd. <br>
Hoe komt het dat ik hier nooit andere mensen over hoor, als de verzekeraar dit deels vergoed is dat toch veel slimmer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 23:45 #72430 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Ik ben verzekerd (allrisk) bij GIO en heb op hun kosten een half jaar geleden mijn autoruit vervangen. Als je het laat doen bij Carglass hoef je maar 70 euro (eigen risico) te betalen. Mijn ervaringen met Carglass zijn echter slecht. Ze wilden van geen advies mijnerzijds weten en monteerden de ruit zonder kit met als gevolg lekkage.
Het plaatsen van een autoruit in de Amazone vergt speciale behandeling. Met name het kitten is van groot belang. Indien dit niet zorgvuldig gebeurt dan krijg je onherroepelijk lekkage. De volgende keer doe ik het zelf of meld me bij een klassieker garage. Laat je het niet bij Carglass doen maar bij je eigen specialist dan betaal je 150 euro eigen risico. Een alternatief is toch naar Carglass gaan en kwaliteit eisen. Misschien had ik gewoon pech (Carglass Spijkenisse) bovendien had ik garantie en terug kunnen gaan. Ik heb echter zelf de kitspuit gepakt omdat ik geen zin had in tijdrovend gezeur.
Een ruit kost overigens (bij VOD) 95 euro exclusief btw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 23:47 #72429 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Ik denk dat lang niet alle mensen een all-risk verzekering hebben. Dat ten eerste. Ten tweede is het zo dat zelfs een klassiekergarage fouten kan maken met het monteren van je voorruit. Ik denk dat veel mensen de voorkeur geven het dan zelf fout te doen. Ik ken bijvoorbeeld een man die een ruit liet inzetten bij een alom bekende klassiekergarage, waar enkele onvakbekwame monteurs van mening waren dat ramen niet afgekit hoefden te worden. Gevolg: Lekken, en nog een keer moeten. <br>
Het heeft dus allemaal z`n voor en tegen`s

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2004 02:09 #72428 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Als je het toch door een specialist wil laten doen, moet je het eens bij de glasgarage proberen. Hier rekent men geen eigen risico of in sommige gevallen €35.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2004 08:07 #72427 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Bij carglass of vergelijkbaar laat ik het zowiezo niet doen, omdat ik daar wel meer negatieve geluiden over hoor. Ik denk dat ik gewoon de ruit laat vervangen en dan zie ik wel wat het mij gaat kosten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2004 10:58 #72426 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Hoi, heb kort geleden bij Carglass mijn ruit laten vervangen, €68,- eigen risico bij GIO all-risk verzekering. Wat betreft het kitten heb ik het omgekeerd meegemaakt. De eerste keer dat ik ben geweest is er normaal kit gebruikt. Het rubber is daar niet voor gemaakt met als gevolg dat de kit het rubber met de ruit weer uit de sponning duwt. Na overleg heeft Carglass (erg netjes geregeld trouwens) een nieuw rubber besteld. Dit hebben we er samen (doen ze graag) ingezet zonder kit. Daarna met de brandslang erop erachter gekomen dat er twee lekken waren. Die hebben we gericht kunnen dichtkitten. Rubber zat toen erg mooi totdat....Nadat de strippen aan de binnenkant erin gezet waren ging het rubber weer wijken aan de buitenkant. Wat blijkt, als je de strippen te vast zet trekken die het rubber aan de buitenkant open. Nog vaster en dan duwen ze zelfs het rubber uit de sponning. Je kan ook het beste zelf de chromen strippen loshalen en aanbrengen. Als je dit niet doet proberen ze de ruit te vervangen zonder het chroom eruit te halen met als standaard gevolg een belabberd resultaat. Ook kun je het beste een eventuele zonneklep even weghalen. Moraal van dit verhaal: het lekt ondertussen weer maar nu door het stuk waar de ruit in het rubber zit, de buitenkant is nog dicht. En maak een afspraak dat je het samen doet. Carglas waardeert de expertise van de eigenaar en het oog van de meester zorgt voor extra kwaliteit. Je kan het ook zelf doen maar de ervaring van carglass plus de beschikking over goede kit en andere materialen en gereedschappen in een verwarmde garage maken voor mij de keuze makkelijk. En het is ook nog goedkoper dan zelf doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2004 20:19 #72425 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Zo zie je maar weer, 12 mensen 13 meningen.
Illustreert dat het mensenwerk blijft.
Volgens mij is bij WA extra ook ruitbreuk verzekerd, onderhandelen en polis lezen heeft dus zin.(eigen risico?)
Zelf erbij zijn geeft meer vertrouwen, bij een bekende dealer/volvospecialist nog meer.
Inderdaad de binnenstrips niet te vast, meestal is in de benedenhoeken kit nodig, finishing touch is nakitten.
Maar dan wel direct voordat lekkage ontstaat anders sluit je vocht op.
Bij 1800 altijd chroom direct monteren, bij andere modellen verschillen de meningen afhankelijk van ervaring.
De ruitrubbers verschillen nogal, meestal verstandig rubber ook te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2004 15:21 #72424 door
Beantwoord door in topic eigen risico nieuwe voorruit
Bij de garage waar ik de ruit erin laat zetten hebben ze blanke ruiten, groen getinte ruiten met balk en groen getinte ruiten. Dat zijn dus drie soorten, omdat ik nogal lang ben wil ik de ruit met balk niet.<br>
Ik heb volgens mij nog nooit een groen getinte ruit gezien of is dit zo licht getint dat het niet opvalt? Wie weet of er ergens foto's van z'n getinte ruit op internet staan. En wie weet de voor en nadelen van z'n ruit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD