thermisch verzinken

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 11:57 #53069 door
thermisch verzinken is gemaakt door
Ik ben van plan om de onderdelen van de ophanging (voortrein, reactiestangen e.d) thermisch te laten verzinken en poedercoaten.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 14:02 #76336 door
Beantwoord door in topic thermisch verzinken
Bedoel je niet verzinken of poedercoaten? Beiden zijn goede corrosiebeschermingen. Poedercoaten kan(na stralen) in iedere kleur, verzinken voor poedercoaten is overbodig. Bovendien hechten coatings slecht op zink.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 14:14 #76335 door
Nee, ik bedoel eerst verzinken en meteen daarna poederdercoaten (voornamelijk om estethische reden).
Dat poedercoating slecht hecht op zink is alleen waar als de zinklaag al sterk geoxideert is, op nieuwe zinklagen is de hechting goed.
Kijk voor meer info maar eens op www.nedcoat.nl onder produkten/duplex.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 14:14 #76334 door
Welk verschil maakt poedercoaten met verzinken? Ik bedoel : wat laat je alleen maar poedercoaten en wat verzinken? en Waarom omgekeerd niet?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 14:18 #76333 door
de zinklaag geeft een goede bescherming tegen onderroest, de poedercoating beschermd de zinklaag, en heeft estethische functie!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 19:12 #76332 door
Lijkt mij een prijzige behandeling. Je ziet er niets van, waarom niet gewoon tectyleren?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 19:47 #76331 door
Dat valt mee, het kost ongeveer 1 euro per kg voor het verzinken en het poedercoaten verwacht ik ook ongeveer zo'n bedrag, de meeste kosten zitten in klaar maken van de onderdelen (stralen of op een andere manier reinigen ontlakken en ontroesten).
Er wordt meestal wel een minimum orderbedrag gehanteerd, dus als je maar 1 onderdeel hebt om te behandelen dan wordt het duur.
Je doet het natuurlijk in de eerste plaats voor een beter bescherming tegen roest, en alleen tectyl vind ik dan niet genoeg!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 22:39 #76330 door
Dag Geert, het (bevriende) bedrijf dat de body van mijn 1800E heeft nagestraald, heeft in het enthousiasme ook delen van de voortrein gestraald, geschopeerd (vlamverzinkt)en gespoten (tot schijfremmen en lagers aan toe!).
Ik heb ooit een eenvoudige site gebouwd, waar wat foto's staan van de verzinkte onderdelen en hoe de gemonteerde voortrein er uit ziet.
Ga naar members.chello.nl/~a.vaanhold/ en klik dan op de foto van de 1800E. Succes ermee, Arthur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2005 09:04 #76329 door
Ziet er mooi uit Arthur!
Jij zegt dat je je onderdelen hebt laten vlamverzinken, daarmee kom je toch niet in holle ruimtes en moelijk bereikbare hoekjes?
Ik ben van plan om de onderdelen in een zinkbad te laten verzinken zodat ook de holle ruimtes beschermd worden, ik twijfel alleen nog vanwege mogelijk kromtrekken van onderdelen.
Heb je de bouten en moeren ook laten verzinken, of heb je ze vervangen door nieuwe?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2005 10:06 #76328 door
Een zinkbad voor de holle ruimtes van de voorbrug, benieuwd of dat kan. Doordat je het slecht kunt schoonmaken hecht de zink vast slecht aan de binnenzijde en het bad zal vervuilen door olie e.d.
Buiten de grote bouten van de onderste draagarmen zijn alle bouten en rubbers vernieuwd. Ziet er mooi uit en blijft er mooi uitzien, zolang de auto nog niet af is...
(Als het goed is, heb ik trouwens nog een paar electrolytisch verzinkte 'backing plates' liggen, 673773/4, mag je evt. wel hebben voor weinig.)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD