gaten in deur repareren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2005 12:03 #52808 door
gaten in deur repareren is gemaakt door
In de linker achterdeur van mijn Volvo 144 zitten een paar gaten. Dit is door roest gekomen. Er zit een gat aan de bovenkant, in de buurt van het raam. En ook twee aan de onderkant van de deur. Ze zijn groter dan een euromunt. De deur is van binnen waarschijnlijk door roest aangetast, maar wellicht valt dit nog mee. Ik ben van plan de gaten te repareren met een lapje glasvezel en plamuur. Heeft iemand een idee hoe ik te werk moet gaan of waar ik wat tips hierover kan vinden? Moet ik de deur van binnen eerst behandelen met een soort roeststopper of zo?

Alvast bedankt voor de reacties!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2005 16:58 #77611 door
Beantwoord door in topic gaten in deur repareren
Je moet eerst zorgen dat de roest zoveel mogelijk weg is alles wat blijft zitten zorgt later weer voor problemen dan de kale plaat behandelen met fertan oid. Polyester hecht het best op kale plaat. Zorg dat je as je klaar bent de deur vanbinnen goed behandeld met menie/zinkspray oid daarna aflakken en vervolgens lekker dik in de ml. Als het ff kan leen dan een laspapparaat en las er nieuwe plaat in, want met polyester gaat het als je geluk hebt een jaar of drie goed...Wat ook nog een optie is om er een nieuw stukje plaat in te solderen maak dan het nieuwe stukje plaat ong. 1.5 cm groter en buig de randjes zo dat er een "verzet"ontstaat vervolgers eerst de boel vertinnen en daarna vastsolderen met een grote soldeerbout zoals een loodgieter voor de dakgoot gebruikt.Plamuren liefst met aluminiumplamuur.succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2005 22:45 #77610 door
Bedankt voor de reactie. Het is alleen moeilijk om de roest weg te halen, want dat zit binnen in de deur. Daar kan ik moeilijk bij. Alleen door de twee roestgaten kan ik eventueel wat middel spuiten. Is dat voldoende? Of kan het ook anders. Aan lassen en solderen wil ik liever nog niet beginnen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2005 07:47 #77609 door
Polyester blijft, zoals Eugen terecht zegt, een lapmiddel waarbij je na 1 a 2 jaar alweer problemen krijgt. Heb dit zelf ook ervaren ondanks het feit dat ik van mening was dat ik de roest goed had aangepakt. Lassen is dus de beste optie (of een andere deur). Roest binnen in de deur zul je echt zoveel mogelijk moeten verwijderen voordat je met een roestomvormend middel aan de slag gaat (die overigens ook in aerosols te krijgen is). Kun je er niet voldoende bij dan kun je wellicht en paar openingen aan de binnenkant van de deur zagen om er zo wat beter bij te kunnen. Kies je dus voor oplappen met polyester dan weet je dat je op korte termijn toch de deur moet vervangen of aan het lassen moet...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2005 23:41 #77608 door
Nogmaals dank! Weet iemand ook waar ik wat tips kan krijgen over plamuren? Staat er ergens iets op internet beschreven?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD