Voorruit dichkittten met?
- Gerritjan van Riet (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2007 16:11 #51151
door Gerritjan van Riet (GAST)
Voorruit dichkittten met? is gemaakt door Gerritjan van Riet (GAST)
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Tja, m’n voorruit (Amazon) lekt dus in beide onderhoeken. Er zit 3M in de buitenrand gesmeerd. Is misschien al een poos geleden omdat er toch lekkage is. Verder is het niet mooi recht aangebracht en ik vind het heel vervelend dat die zooi over je lak blijft lopen. Die 3M hoeft voor mij in elk geval niet meer. Na wat internet speurwerk (forums enz) denk ik voor de Sikaflex HP1 te gaan kiezen. Iemand die over dit spul meer met me kan delen dan al op het forum te vinden is? Wordt het keihard? Moet de ruit eruit (alsjeblieft niet)? Iemand dol-enthousiast over een andere produkt?</font></p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-06-2007 21:20 #85657
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Voorruit dichkittten met?
Eigenlijk hoort de rubber zonder kit af te dichten en schijn dat ook te doen, mits juist geplaatst. De mijn lekte ook, en die heb ik dichtgekregen met Terodicht Elastik van Teroson. Zonder de ruit te verwijderen. Alles behalve de naad die je wilt kitten goed afplakken. Het wordt gauw een smeerboel. Overigens goed navragen bij de leverancier. Er zijn veel soorten te koop, waaronder ook die niet opdrogen. De teroson die ik gebruikt heb droogt wel op, maar blijft elastisch. 3M is doorgaans een goed produkt, maar wellicht was de soort kit die bij jou gebruikt is niet geschikt voor de toepassing.
19-06-2007 08:01 #85656
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Voorruit dichkittten met?
Toch kan de ruit eruit halen niet onverstandig zijn. Het kan ook zo zijn dat de lekkage een meer structurele oorzaak heeft. De raamlijst is een bekende roestplek. Soms is dan ook het opstaande randje weggeroest of zelfs helemaal door de raamlijst heen. Dan helpt kitten vanaf de buitenkant niet meer.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Sjors H (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-06-2007 13:05 #85655
door Sjors H (GAST)
Beantwoord door Sjors H (GAST) in topic Voorruit dichkittten met?
De voorruit kan naast lekken tussen rubber en carroserie ook lekken tussen de ruit en het rubber. Vaak is de rubber dan uitgedroogd en is vervangen het enigste wat helpt. Fabriek af zijn de ruiten van binnen uit gekit en niet aan de buitenkant van de auto heeft een volvokenner mij eens verteld.
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2007 21:26 #85654
Beantwoord door Gerritjan van Riet (GAST) in topic Voorruit dichkittten met?
Bedankt voor de reakties zover! Benal op zoek gegaan naar de Terodicht. Nog geen dealer voor particulieren gevonden. Suggesties Piek? De body van m'n auto is op zich vrij goed Lars. Ik ga eerst maar 'ns de 3M eruit pulken (zodra ik de nieuwe kit klaar heb liggen) en dan zieik wel even wat ik tegenkom, maar ik begrijp je verhaal en houd het zeker in gedachten (ik wil geen struisvogeltje spelen met roest...). Nou nog even een moment vinden. Vrije tijd is soms schaars... Ik doe wel verslag zodra mogelijk.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2007 21:38 #85653
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Voorruit dichkittten met?
Ik heb vorige zomer mijn voorruit van binnenuit dichtgekit , de raamlijsten eraf geschroeft en flink gekit. Eindelijk geen lekkages meer.
succes!
succes!
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2007 08:33 #85652
Beantwoord door Gerritjan van Riet (GAST) in topic Voorruit dichkittten met?
Maar als dan je afdichting van buiten niet goed is blijft er dan geen water op plekken waar het niette zien is...?
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2007 10:49 #85651
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Voorruit dichkittten met?
Het risico met dichtkitten zonder de ruit te verwijderen is dat je het vocht opsluit, en dat gaat zich een weg naar buiten vreten door het metaal. Gebruik iig nooit siliconen kit op basis van azijnzuur of mierenzuur, dat is het paard achter de wagen spannen!
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2007 17:12 #85650
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Voorruit dichkittten met?
Ik had hem ook aan de buitenkant dichtgekit na een hete,droge periode. Gebruik geen sterk uithardende kit maar toch liever een die plastisch blijft speciaal voor ruiten die in rubbers zijn geplaatst dus geen kit/lijm voor gelijmde ruiten!
23-06-2007 17:10 #85649
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Voorruit dichkittten met?
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met polymax van bison, beter dan originele ruitenkit in ieder geval. Het lijmt het rubber echt vast en droogt op tot een soort rubberachtig spul. Handig bij nieuwe rubbers die vaak in de hoeken geen perfecte pasvorm hebben.