- Berichten: 367
Website via Ziggo
- Paul Franse
- Platinum lid
Minder
Meer
08-01-2025 12:28 #1047757
door Paul Franse
Life is what you make it!
Website via Ziggo is gemaakt door Paul Franse
Ik heb het volgende probleem: als ik via mijn ziggo account, hetzij bedraad via het modem hetzij via de wifi, deze website oproep loopt het vast. Omzeil ik ziggo, dan is er geen probleem. De probleemoplosser geeft echter aan dat het probleem bij (de provider van) de website zit. Heeft iemand anders dit probleem ook? En heeft iemand een oplossing (behalve een andere provider als Ziggo nemen)?
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin
- Elite lid
- Volvo Amazon P131 B20 ’68
Minder
Meer
- Berichten: 188
08-01-2025 13:43 #1047758
door Edwin
Groet Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Website via Ziggo
Hier op meerdere locaties geen problemen om met Ziggo de site te bezoeken.
Als de provider van de VKV site een "Ziggo" IP range/adres blokt dan zouden er idd meer mensen last van moeten hebben.
Als het op jouw locatie wel met bv een VPN lukt dan zou je idd zeggen dat het IP van de VKV is geblokt, mocht het met VPN ook niet lukken (via je Ziggo Router/Modem) dan zou je denken dat je modem/firewall de VKV-site blokkert.
Als de provider van de VKV site een "Ziggo" IP range/adres blokt dan zouden er idd meer mensen last van moeten hebben.
Als het op jouw locatie wel met bv een VPN lukt dan zou je idd zeggen dat het IP van de VKV is geblokt, mocht het met VPN ook niet lukken (via je Ziggo Router/Modem) dan zou je denken dat je modem/firewall de VKV-site blokkert.
Groet Edwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leof
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 639
08-01-2025 17:00 #1047760
door Leof
P544B B16A, P220VE B18A
Beantwoord door Leof in topic Website via Ziggo
Probeer eens een andere browser: Chrome, Edge, FireFox, Brave etc.
Ik heb internet van ZIggo maar heb geen problemen.
Ik heb internet van ZIggo maar heb geen problemen.
P544B B16A, P220VE B18A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 317
08-01-2025 21:48 #1047767
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Website via Ziggo
Paar vragen die zo bij me opkomen...
Hoe heb je Ziggo omzilt? op zelfde apparaat, maar dan via mobiele hotspot?
Wat zegt ping volvokv.nl of tracert volvokv.nl in e dos prompt?
Welke DNS gebruik je (gebruikt je modem/provider)?
Hoe heb je Ziggo omzilt? op zelfde apparaat, maar dan via mobiele hotspot?
Wat zegt ping volvokv.nl of tracert volvokv.nl in e dos prompt?
Welke DNS gebruik je (gebruikt je modem/provider)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 367
09-01-2025 19:40 #1047781
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic Website via Ziggo
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leof
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 639
10-01-2025 16:11 #1047794
door Leof
P544B B16A, P220VE B18A
Beantwoord door Leof in topic Website via Ziggo
Dit is wat ik krijg bij een traceroute:
Jouw probleem lijkt te zitten bij de hostingfirma van het forum.
Jouw probleem lijkt te zitten bij de hostingfirma van het forum.
P544B B16A, P220VE B18A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 367
11-01-2025 19:22 #1047804
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic Website via Ziggo
En wat zou dan de oplossing zijn?
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 317
11-01-2025 22:31 #1047809
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Website via Ziggo
Ik ben hierin (ook) geen expert.... (klok, klepel...)
Ik durf dus niet zo zeker te stellen dat de oorzaak bij hoster (oxilion denk ik) ligt.
Wat ik wel concludeer:
DNS werkt, want je PC weet volvokv.nl te vertalen naar het juiste IP adres.
Er is wel wat moeite nodig om de route van jouw PC naar server te volgen (de tracert (trace route)
De verbinding loopt wat traag of zoekend, er komen in meerdere (2) stappen sterretjes voor, die geven aan dat er iets niet liep zoals het hoort.
Je lijkt hierbij in de laatste stap te stranden, zowel Leof als ik krijgen na jouw laatste stap respons van einddoel.
Waar de oorzaak zit, tja.
Wat gebeurt er als je hetzelfde doet als je niet thuis op de wifi zit, maar bv je telefoon als hotspot gebruikt?
Dan omzeil je inderdaad Ziggo, en heb je ook een ander IP adres. En een startpunt dus, dus ook andere route.
Als dat wel lukt, dan zit er mogelijk toch een ziggo component in het probleem?
Ik durf dus niet zo zeker te stellen dat de oorzaak bij hoster (oxilion denk ik) ligt.
Wat ik wel concludeer:
DNS werkt, want je PC weet volvokv.nl te vertalen naar het juiste IP adres.
Er is wel wat moeite nodig om de route van jouw PC naar server te volgen (de tracert (trace route)
De verbinding loopt wat traag of zoekend, er komen in meerdere (2) stappen sterretjes voor, die geven aan dat er iets niet liep zoals het hoort.
Je lijkt hierbij in de laatste stap te stranden, zowel Leof als ik krijgen na jouw laatste stap respons van einddoel.
Waar de oorzaak zit, tja.
Wat gebeurt er als je hetzelfde doet als je niet thuis op de wifi zit, maar bv je telefoon als hotspot gebruikt?
Dan omzeil je inderdaad Ziggo, en heb je ook een ander IP adres. En een startpunt dus, dus ook andere route.
Als dat wel lukt, dan zit er mogelijk toch een ziggo component in het probleem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 317
13-01-2025 19:28 #1047819
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Website via Ziggo
Zojuist bleek de site voor mij ook onbereikbaar.
Tracert geeft vergelijkbaar beeld als hierboven: TImeouts, en sterretjes, dan weer eens bijna wel iets.
Ik gebruik galsvezel van Caiway (Deltanetwerk) en Surfshark VPN. Als ik VPN uitzet is alles weer snel beschikbaar.
Ga m hierna weer eens aanzetten. Benieuwd wat er gebeurt dan.
Tracert geeft vergelijkbaar beeld als hierboven: TImeouts, en sterretjes, dan weer eens bijna wel iets.
Ik gebruik galsvezel van Caiway (Deltanetwerk) en Surfshark VPN. Als ik VPN uitzet is alles weer snel beschikbaar.
Ga m hierna weer eens aanzetten. Benieuwd wat er gebeurt dan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 317
13-01-2025 19:35 #1047820
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Website via Ziggo
Apart. Dan ligt ie er weer uit...
Verschillen zijn:
IP adres: VPN gebruikt een ander IP adres uiteraard.
In tracert is het met VPN allleen IPv4 adressen, moeizaam tot niet werkend. Zonder VPN is het IPv6 vanaf hier tot ergens halverwege, dan weer IPv4. Loopt heel soepeltjes.
Overigens leip het eerder wel soepel met VPN aan. Zal ook eens herstarten, helpt soms ook...
Paul, gebruik je een VPN? Gebruik je IPv4 of IPv6 (of wat doet Ziggo in je modem? Kun je daar mee spelen? Of is je probleem intussen al opgelost?
Verschillen zijn:
IP adres: VPN gebruikt een ander IP adres uiteraard.
In tracert is het met VPN allleen IPv4 adressen, moeizaam tot niet werkend. Zonder VPN is het IPv6 vanaf hier tot ergens halverwege, dan weer IPv4. Loopt heel soepeltjes.
Overigens leip het eerder wel soepel met VPN aan. Zal ook eens herstarten, helpt soms ook...
Paul, gebruik je een VPN? Gebruik je IPv4 of IPv6 (of wat doet Ziggo in je modem? Kun je daar mee spelen? Of is je probleem intussen al opgelost?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.