opgelost bestuurdersdeur sluit slecht
- Lo Bouwens
- Elite lid
Minder
Meer
23-06-2024 10:38 #1045578
door Lo Bouwens
bestuurdersdeur sluit slecht is gemaakt door Lo Bouwens
de bestuurdersdeur van mijn Amazon combi krijg ik niet goed sluitend. Ik heb dagen lang van alles geprobeerd, met het spatbord er op en er af, het op allerlei manieren verplaatsen van de slotvanger en de scharnieren, de binnendeur er op en er af, maar de deur gaat ook met veel geweld niet strak genoeg dicht. De spleet aan de voorkant bij het spatbord is keurig recht en niet extreem breed of smal, hij zit horizontaal netjes, de chroomstrippen van het spatbord en de achterdeur lopen keurig in lijn met de strip op de voordeur. De spleet bij de B stijl is op zich ook keurig qua breedte,
Echter, op zijn best gaat hij met geweld wel in het tweede slot, maar aan buitenkant van achter af gezien blijft er van boven tot onder verticaal een lelijke kier van bijna 1 cm tussen de deur en de B-stijl (zie foto).. Het voelt alsof hij ergens door wordt belemmerd om helemaal strak in de deuropening te gaan. Het is een mooie roestvrije deur, de sponning is helemaal strak, de rubbers zijn allemaal nieuw etc. etc. Ik kom er niet uit. Graag jullie advies!
Echter, op zijn best gaat hij met geweld wel in het tweede slot, maar aan buitenkant van achter af gezien blijft er van boven tot onder verticaal een lelijke kier van bijna 1 cm tussen de deur en de B-stijl (zie foto).. Het voelt alsof hij ergens door wordt belemmerd om helemaal strak in de deuropening te gaan. Het is een mooie roestvrije deur, de sponning is helemaal strak, de rubbers zijn allemaal nieuw etc. etc. Ik kom er niet uit. Graag jullie advies!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-06-2024 21:32 #1045593
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bestuurdersdeur sluit slecht
Dat kan door de scharnieren komen, wellicht een pen uitgesleten, dan kan je hem optillen als hij open staat. Of staan de scharnieren te ver naar binnen. Het is maar weinig maar zet ze zo ver mogelijk naar buiten, je kunt het voorscherm hier gemakkelijk op aanpassen. Ik heb er ook moeite mee gehad en dat kwam door de nieuwe rubbers, na een jaar sluiten ze weer als een kluis.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
24-06-2024 00:52 #1045595
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bestuurdersdeur sluit slecht
Het kan ook zijn dat aan de scharnierkant het rubber dubbel komt te zitten en dan krijge je een verend gevoel als je de deur dicht trekt..
Sluit de deur zonder het rubber wel goed? Want dan is het een kwestie van veel geduld om het rubber te laten vormen.
Smeer eens vaseline op het rubber aan de scharnierende kant.
succes
Johan Geers
Sluit de deur zonder het rubber wel goed? Want dan is het een kwestie van veel geduld om het rubber te laten vormen.
Smeer eens vaseline op het rubber aan de scharnierende kant.
succes
Johan Geers
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
24-06-2024 20:19 - 24-06-2024 20:21 #1045608
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic bestuurdersdeur sluit slecht
Misschien om te proberen... Zet de slotvanger in de b-stijl iets naar buiten zodat hij in het volgende tandje valt. Klinkt misschien tegenstrijdig...
En is het slot mechanisme in de deur
goed schoon, geen oud vet en niet veel speling van het tandwieltje in de buitenste plaat? Bij mij hielp het enorm om twee puntjes iets vast te lassen en het slot schoon te wassen in een beetje dieselolie en hem te smeren met iets motorolie.. sluit weer als een nieuwe..
Hans
En is het slot mechanisme in de deur
goed schoon, geen oud vet en niet veel speling van het tandwieltje in de buitenste plaat? Bij mij hielp het enorm om twee puntjes iets vast te lassen en het slot schoon te wassen in een beetje dieselolie en hem te smeren met iets motorolie.. sluit weer als een nieuwe..
Hans
Laatst bewerkt 24-06-2024 20:21 door Hansw. Reden: Aanvulling
- Lo Bouwens
- Elite lid
Minder
Meer
25-06-2024 08:16 #1045609
door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic bestuurdersdeur sluit slecht
Ik zal nog eens goed naar het rubber kijken, of dat niet ergens dubbel zit, want ik geloof inderdaad dat hij wel normaal sloot toen dat er nog niet in zat. Het verstellen van de slotvanger op de B-stijl heb ik intussen meermaals in alle richtingen geprobeerd. Hij valt nu wel in het tweede slot, maar de kier is nog steeds erg groot.
- Lo Bouwens
- Elite lid
Minder
Meer
30-06-2024 15:43 #1045657
door Lo Bouwens
Nog niet gelukt de deur beter te sluiten, ondanks alle goede adviezen. De Amazon gaat morgen naar Dries Bakkenes in Lunteren voor een paar andere kleinigheden. Misschien dat het hem lukt de deur goed sluitend te krijgen...
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
30-06-2024 18:51 #1045664
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic bestuurdersdeur sluit slecht
Lo, als ik naar je foto kijk dan lijkt het net of dat de chromen strip onder de achterdeurruit ook niet goed vast zit in de clips?
Hans
Hans
- Lo Bouwens
- Elite lid
Minder
Meer
30-06-2024 18:57 #1045667
door Lo Bouwens
Scherpe blik! Ik zal er morgen bij Bakkenes even naar (laten) kijken. Bedankt.
- Lo Bouwens
- Elite lid
Minder
Meer
01-07-2024 16:50 - 06-07-2024 14:50 #1045680
door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic opgelost bestuurdersdeur sluit slecht
Hans W. heeft het goed gezien. De clips die de rvs strip (dat soort "vensterbankje") onder aan de zijruiten vasthouden zitten niet correct gemonteerd aan de oogjes op de rand van de deuren. Bakkenes gaat het nu correct aansluiten, maar dat is zeker een uur arbeidsloon per deur waarbij het bovenste deel gedeeltelijk moet worden gedemonteerd. Helaas, het is niet anders....
Laatst bewerkt 06-07-2024 14:50 door Lo Bouwens. Reden: probleem opgelost
04-07-2024 08:28 #1045730
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bestuurdersdeur sluit slecht
Dat kun je toch zelf doen ...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express