OPGELOST hemeltje Amazon combi vervangen

• Lo Bouwens
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-06-2024 10:36 - 03-07-2024 09:42 #1045555 door Lo Bouwens
OPGELOST hemeltje Amazon combi vervangen is gemaakt door Lo Bouwens
opgelost Graag adviezen waar ik voor een redelijk bedrag het hemeltje van mijn Volvo Amazon Combi kan laten vervangen of eventueel repareren. Ik zal vast niet de eerste zijn bij wie dat moet gebeuren,.,..
Er zitten een paar winkelhaken in, en de achterste 25 cm zijn door een vorige eigenaar verwijderd/afgescheurd om bij de bevestiging van de scharnieren van de achterklep te kunnen. De baleinen zijn nog geheel intact.
Ik hecht niet aan 100% originaliteit, dus wat mij betreft mag er ook een vervangend hemeltje in gelijmd worden, dus een dikke schuimlaag met bekleding zoals in hedendaagse auto's, zonder baleinen, als dat de kosten drukt. Dat is al eens bij mijn Saab 96 V4 gedaan en dat zag er keurig uit, maar die bekleder werkt niet meer.
Ik voeg een foto ter verduidelijking bij.
Ben benieuwd
Bijlagen:
Laatst bewerkt 03-07-2024 09:42 door Lo Bouwens. Reden: leverancier gevonden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2024 20:37 - 20-06-2024 20:54 #1045561 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic hemeltje Amazon combi vervangen
De originele hemel kun je bestellen bij het VKO:

www.volvokv.nl/producten/product/7035-he...l/category_pathway-2

Met wat geduld kun je hem er zelf inzetten.
Bij de sedan (2D) doe ik dat het liefst van voor naar achteren. Hemel eerst in baleinen ophangen natuurlijk. De stof (het is vinyl) heeft bij sedan voor en achter een rand die je om een profiel vast vouwt.

Langs de zijkanten getande profielen waar je de stof met een dunne spatel (bijvoorbeeld kunststof bakmes) achter duwt.
Om hem mooi op zijn plek te krijgen vooral de tijd nemen en zorgen dat het vinyl steeds goed gespannen blijft.

Succes!

PS: het werkt prettiger als je de hemel voor het aanbrengen een tijdje uithangt zodat de ergste vouwen (hij is opgevouwen verpakt) er enigszins uit zakken.
Laatst bewerkt 20-06-2024 20:54 door Rudolf Kleyn.

• Lo Bouwens
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-06-2024 14:49 #1045571 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic hemeltje Amazon combi vervangen
Bedankt voor de uitleg. Ik had dit ook al in een filmpje op internet gezien, maar ik zie het mij zelf toch niet doen - met het risico een nieuw hemeltje te vernielen. Dus ik zoek liever nog even door...

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-06-2024 22:22 - 22-06-2024 22:55 #1045574 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic hemeltje Amazon combi vervangen
Bij een nieuwe hemel is dat risico niet zo groot. Materiaal is soepeler en steviger dan spul dat vijftig-plus jaar oud is.
Laatst bewerkt 22-06-2024 22:55 door Rudolf Kleyn.

• Lo Bouwens
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-06-2024 18:39 #1045663 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic hemeltje Amazon combi vervangen
De Amazon gaat voor een paar kleinere afrondende ingrepen morgenochtend (maandag 1juli) naar Dries Bakkenes in Lunteren en hij zal ook zorgen voor vervanging van het hemeltje (zeer redelijke prijsopgave).
Wat mij betreft uiteindelijk de veiligste oplossing voor een goed resultaat. Niettemin bedankt voor alle adviezen. Als alles meezit kan hij daarna worden getaxeerd. Ik ben benieuwd (en zeker mijn echtgenote) wat de taxatiewaarde zal zijn want er is echt al heel veel geld in deze restauratie gestoken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD