Duett of ES
- Serge van Ruyssevelt
- Elite lid
Het zou altijd een wagen in rijdende staat en met geen of weinig laswerk moeten zijn , liefst niet gerestaureerd en in originele staat anders heb ik teveel problemen met hem op naam te krijgen hier in Hongarije evenals met een USA import heb ik hier problemen
wat denken jullie zou de beste beslissing zijn ?? en moest je dikwijls wat te koop hebben hoor ik het graag als het maar geen basket case of Rust bucket is andere bouwjaren worden eventueel ook in overweging genomen
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
De duett is een praktische en mooie auto. Ook hier weer onderdelen zijn een punt van aandacht. Niet alles is ff gauw te vinden en als je ze vind dan duurder dan je verwacht.
Techniek van beide is hetzelfde als van alle andere volvo’s veel is uit te wisselen.
Het is maar waarvoor je ze gaat gebruiken, de ES is een tourwagen en de duett leent zich goed om even naar de bouwmarkt te rijden maar ook om rustig te cruisen.
- Serge van Ruyssevelt
- Elite lid
Daartegen zeker mijn vrouw moet er ook makkelijk mee kunnen rijden en dan heeft de ES met bekrachtiging weer voordeel
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
- H.J. van Bussel
- Premium lid
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Hij rijdt heerlijk en stuurt opvallend licht. Maar hij is wel een stuk hoger, dus voor snel bochtenwerk is de ES beter geschikt. Door de korte overbrenging van de achteras is optrekken nog opvallend vlot bij de Duett.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Ook de cardanas en pook heb ik aangepast het is ff een gedoe maar dan heb je wel een 5e versnelling die hetzelfde overbrengings verhouding heeft als een overdrive.
Bij Tinus staat het allemaal uitgelegd met plaatjes: www.tinustechniek.nl/aandrijffotos.html
Dat kan je in Hongarije ook laten doen daar las je zelf niet tegen op.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
- René Minnebo
- Platinum lid
Serge van Ruyssevelt schreef : Ik heb de Amazon als dagelijkse dus de éne of de andere zou beiden maar voor te cruisen of bijeenkomsten zijn . Maar dat is idd het géne wat mij wat afschrikt aande ES dat alles gelast is ( ik had reeds een P1800 -1965 in goede staat trouwens) en in de duett zou makkelijk een B20 kunnen weet niet met overdrive ? of is die tunnel te klein ?
Daartegen zeker mijn vrouw moet er ook makkelijk mee kunnen rijden en dan heeft de ES met bekrachtiging weer voordeel
Heeft een Es stuurbekrachtiging ?? Volgens mij niet toch.
- Serge van Ruyssevelt
- Elite lid
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
- René Minnebo
- Platinum lid
Hier een draadje waar het over stuurbekrachtiging in een ES gaat
www.volvokv.nl/forum/elektrische-install...tiging-volvo-1800-es
Amerikanen doen wel meer gekke dingen.