- Berichten: 1259
vakantieperikelen
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
12-08-2015 22:06 #153387
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic vakantieperikelen
Prachtig Hans, that's the spirit, gwoon gaan met die volvo's :lol:
Mooi land hoor Belgie, ik geniet ook steeds weer van de Ardennen!!
fijne vakantie nog, groet Jan
Mooi land hoor Belgie, ik geniet ook steeds weer van de Ardennen!!
fijne vakantie nog, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-08-2015 09:40 #153396
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic vakantieperikelen
Maar zo eet je nooit verse groente Hans! :lol:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
14-08-2015 08:55 #153415
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantieperikelen
En dan nu de vraag what to do?
1. Lekker blijven rijden met het tomatengroentesoepblik en wachten tot hij er onderuit valt,
2. Alleen de eerste dubbele vlampijp vervangen,
3. Gehele uitlaat vervangen.
Optie 1 valt af, want als hij echt doorbreekt vooraan -wat vroeg of laat- gaat gebeuren, dan rij ik m'n hele uitlaat er onderuit hetgeen nogal een troep geeft onder mijn 145 én voor mijn medeweggebruikers of regelmatig het blikje vervangen, maar dan maakt Tom zich weer zorgen over mijn eetgewoontes...
Optie 2 zou kunnen, ik weet alleen niet of Simons losse voorpijpen verkoopt en hoe wijs dit is. De uitlaat hangt er 8 jaar onder en ziet er verder uiterlijk nog redelijk goed uit, maar dat blijft lastig te beoordelen
Optie 3 is natuurlijk de beste oplossing. Ik wil dan wel weer voor een Simons gaan en zag op hun site een aanbieding van € 245,-- voor een complete set.
Weet iemand of er nog voordeliger aanbieders zijn?
Of RVS, maar dan wel met dezelfde maat en sound als de Simons. Iemand daar ervaring mee en quanto di costa?
Volgens mij heeft Abarth ook nog een uitlaat voor de 145, zelfs met een dubbel eindstuk (links én rechts dus), ook leuk natuurlijk maar waarschijnlijk te duur en s...-kwaliteit.
Tips zijn welkom en worden gewaardeerd!
1. Lekker blijven rijden met het tomatengroentesoepblik en wachten tot hij er onderuit valt,
2. Alleen de eerste dubbele vlampijp vervangen,
3. Gehele uitlaat vervangen.
Optie 1 valt af, want als hij echt doorbreekt vooraan -wat vroeg of laat- gaat gebeuren, dan rij ik m'n hele uitlaat er onderuit hetgeen nogal een troep geeft onder mijn 145 én voor mijn medeweggebruikers of regelmatig het blikje vervangen, maar dan maakt Tom zich weer zorgen over mijn eetgewoontes...
Optie 2 zou kunnen, ik weet alleen niet of Simons losse voorpijpen verkoopt en hoe wijs dit is. De uitlaat hangt er 8 jaar onder en ziet er verder uiterlijk nog redelijk goed uit, maar dat blijft lastig te beoordelen
Optie 3 is natuurlijk de beste oplossing. Ik wil dan wel weer voor een Simons gaan en zag op hun site een aanbieding van € 245,-- voor een complete set.
Weet iemand of er nog voordeliger aanbieders zijn?
Of RVS, maar dan wel met dezelfde maat en sound als de Simons. Iemand daar ervaring mee en quanto di costa?
Volgens mij heeft Abarth ook nog een uitlaat voor de 145, zelfs met een dubbel eindstuk (links én rechts dus), ook leuk natuurlijk maar waarschijnlijk te duur en s...-kwaliteit.
Tips zijn welkom en worden gewaardeerd!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-08-2015 09:07 #153416
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic vakantieperikelen
Ik heb twee delen van mijn Simons vervangen, ook onder de 145. Zijn goed los verkrijgbaar. Wat niet stuk is, is niet stuk, toch? :lol:
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
14-08-2015 22:11 #153426
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantieperikelen
Dat is natuurlijk ook wel weer zo Rob, maar wie levert die delen los?
Ik heb ooit de bocht over de achteras vevangen, maar heb daar nog behoorlijk naar moeten zoeken destijds... volgens mij is t toen bij Tinus T gelukt.
Ik heb ooit de bocht over de achteras vevangen, maar heb daar nog behoorlijk naar moeten zoeken destijds... volgens mij is t toen bij Tinus T gelukt.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
15-08-2015 21:17 #153451
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantieperikelen
We zijn weer thuis, zo'n 800 km gered door het knakworstblik en de laatste 400 met het tomatengroentesoepblik :lol:
Voor de rest probleemloos 1600km gereden door Luxemburg en Belgie, prachtige soms erg steile en smalle weggetjes en 3 weken zon met af en toe een (donder-)buitje.
Voor de rest probleemloos 1600km gereden door Luxemburg en Belgie, prachtige soms erg steile en smalle weggetjes en 3 weken zon met af en toe een (donder-)buitje.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Elite lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
- Berichten: 267
20-08-2015 09:30 #153558
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic vakantieperikelen
Hoi Hans,
Probeer Toncar in Berkel Rodenrijs . Weet bijna zeker dat die een voorpijp voor je hebben.
Die van mij is na de voorpijp vervangen namelijk.
Cees
Probeer Toncar in Berkel Rodenrijs . Weet bijna zeker dat die een voorpijp voor je hebben.
Die van mij is na de voorpijp vervangen namelijk.
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
10-09-2015 22:04 #154071
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantieperikelen
Bedankt voor de tips Rob & Cees, maar de rest was ook niet nieuw meer en bovendien moet je maar afwachten of je t uit elkaar krijgt zonder de rest te slopen, daarnaast zijn losse delen toch relatief duur tov een complete. Dusss toch maar voor een nieuwe Simons gegaan. Gelukkig heb ik hulp van m'n gele vriend :lol:
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
10-09-2015 22:59 #154075
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic vakantieperikelen
Mooi set!!!!
Je handen jeuken als je dat zo naast je auto ziet liggen :lol:
groet, Jan
Je handen jeuken als je dat zo naast je auto ziet liggen :lol:
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
30-09-2015 22:16 #154496
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantieperikelen
Na 3 weken vandaag eindelijk tijd (en zin) om de Simons pijp eronder te hangen. Het tomatengroentesoepblikje begon inmiddels ook weer geluid door te laten :lol:
Eerst de oude eronderuit, achterste demper bleek toch ook rot en samen met de breuk in de voorpijp die inmiddels bijna "door" was maakte dat het demonteren redelijk eenvoudig ging. Redelijk eenvoudig is een relatief begrip als je bedenkt dat ik het gewoon voor de deur op straat heb gedaan met de rechterkant op 2 houten blokken gereden. Eronder zetten ging aanvankelijk ook tamelijk voorspoedig, alles los vast gezet zodat er nog wat te richten was. Toen in de rubbers gehangen, wat een :twisted: -constructie is dat toch, ik heb altijd het idee dat die dingen te klein zijn, en dan waren deze nog redelijk soepel. Op een brug gaat t wellicht ook makkelijker, maar liggend op straat is het een hele uitdaging om die krengen er op te krijgen
Toen pas ging ik de moeren op de flens op t spruitstuk vastzetten; de achterkant van de flens sloot aan, de voorkant stond echter een mm of 2 open grrrrr... vastknoerten met het gevaar de (oude) moeren dol te draaien of eerst even tot 10 tellen. Dat laatste gedaan en de ophangrubbers maar weer verwijderd zodat de uitlaat zakte aan de achterzijde en de flens netjes aansloot. Moeren vastgezet en de uitlaatdelen dusdanig gericht dat er voor m'n gevoel zo min mogelijk spanning op t spruitstuk stond. Toen de uitlaat nogmaals opgehangen met die :twisted: -rubbers, één sneuvelde daarbij waardoor ik aangewezen was op een rubber dat ik nog had liggen en dat in de loop der jaren ook nog eens lekker stug was geworden. Uiteindelijk heb ik overwonnen en hangt hij er netjes onder
Ik heb nu alleen wel overal pijn van het tig keer onder de auto kruipen en de krachtsinspanningen in de meest onmogelijke houdingen waar bij je spieren gebruikt waarvan je allang vergeten was dat je ze had
Eerst de oude eronderuit, achterste demper bleek toch ook rot en samen met de breuk in de voorpijp die inmiddels bijna "door" was maakte dat het demonteren redelijk eenvoudig ging. Redelijk eenvoudig is een relatief begrip als je bedenkt dat ik het gewoon voor de deur op straat heb gedaan met de rechterkant op 2 houten blokken gereden. Eronder zetten ging aanvankelijk ook tamelijk voorspoedig, alles los vast gezet zodat er nog wat te richten was. Toen in de rubbers gehangen, wat een :twisted: -constructie is dat toch, ik heb altijd het idee dat die dingen te klein zijn, en dan waren deze nog redelijk soepel. Op een brug gaat t wellicht ook makkelijker, maar liggend op straat is het een hele uitdaging om die krengen er op te krijgen
Toen pas ging ik de moeren op de flens op t spruitstuk vastzetten; de achterkant van de flens sloot aan, de voorkant stond echter een mm of 2 open grrrrr... vastknoerten met het gevaar de (oude) moeren dol te draaien of eerst even tot 10 tellen. Dat laatste gedaan en de ophangrubbers maar weer verwijderd zodat de uitlaat zakte aan de achterzijde en de flens netjes aansloot. Moeren vastgezet en de uitlaatdelen dusdanig gericht dat er voor m'n gevoel zo min mogelijk spanning op t spruitstuk stond. Toen de uitlaat nogmaals opgehangen met die :twisted: -rubbers, één sneuvelde daarbij waardoor ik aangewezen was op een rubber dat ik nog had liggen en dat in de loop der jaren ook nog eens lekker stug was geworden. Uiteindelijk heb ik overwonnen en hangt hij er netjes onder
Ik heb nu alleen wel overal pijn van het tig keer onder de auto kruipen en de krachtsinspanningen in de meest onmogelijke houdingen waar bij je spieren gebruikt waarvan je allang vergeten was dat je ze had
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.