APK op z'n Frans
- Tom Steverink
- Platinum lid
De jongere moeten elke 2 jaar.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
vanaf 2018 zijn de classics > 50 jaar hier vrijgesteld van apk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zal eens vragen hoe het is voor de oudere klassiekers.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je moet hier bij registratie na import een homologatiepapier hebben en dat is er niet voor oude auto's. Daarom kun je een aanvraag met foto's etc. doen bij de FFVE, een federatie die een verklaring van authenticiteit afgeeft waarop je een kenteken met klassieke status kunt aanvragen.
Buiten de 5 jaar of 2 jaar APK en een zwart kenteken of wit kenteken is er in de praktijk verder geen verschil.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ronald stallmann
- Nieuw lid
- Berichten: 14
"Rene Brandt" schreef:
Tja , dat is natuurlijk een hele mooie regeling.
vanaf 2018 zijn de classics > 50 jaar hier vrijgesteld van apk.
Vind dit geen slimme set , mijn autos zijn ook bijna 50 , maar hoe ik ze onderhoud , je kunt thuis (bijna) geen remmentest doen en er zijn
toch ook wel roestplekjes die je niet zonder brug ziet/vind ,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik vind die hele APK nogal discutabel, er zijn genoeg garages waar een half vrak toch nog een goedkeuring krijgt. Zo heb ik te koop staande auto's gezien met een nieuxe APK waar ik de weg niet mee op durf!
Als je je werk wilt laten controleren zijn de sleuteldagen, maar ook de vele Volvo specialisten betere mogelijkheden.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ronald stallmann
- Nieuw lid
- Berichten: 14
NIET allemaal . Maar een deel van de dagelijkse goedkoop rijdende oldtimer eigenaren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mijn Amazon is van hetzelfde jaar, maar ik heb al besloten iedere twee jaar een APK-gelijkende keuring te laten uitvoeren.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
het valt mij op dat er veel tegenstanders hier op het forum zijn.
in een ander topic is dit al eerder aan bod gekomen er is toen m.i. fel gereageerd op mijn mening dat ik het prima vind.
het schrikbeeld van het pré a.p.k. tijdperk , ik meen 1984 of 1985 , opgevulde kokerbalken met kranten en plamuur , papier maché
en kippegaas, de jaren erna , de gouden tijd voor garagebedrijven , ongeveer alles wat niet zo de fabriek uitkwam was apk afkeur.
en daarna nadat de rdw zich realiseerde dat het e.e.a. was doorgeschoten de afbouw van de apk.
puur veiligheid en milieu , remmen , wielophanging ,verlichting , banden en uitstoot,
eigenlijk het verhaal van kwikfit e.d.
deze punten zijn ook redelijk eenvoudig te controleren , veelal door een optische inspectie langs de weg .
ik zie het probleem niet.
de verantwoordelijkheid voor de technische staat is voor de eigenaar/bestuurder , dit was zo en dit blijft zo..
het besluit is op europees niveau genomen en voor zover mij bekend is de vkv geen tegenstander , net als fehac , bovag , knac
ik heb er in ieder geval niets van gehoord.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.