Kofferbak verbouwen?
- Jos Klaassens (GAST)
- Junior lid
Minder
Meer
19-11-2014 19:34 #145603
door Jos Klaassens (GAST)
Kofferbak verbouwen? is gemaakt door Jos Klaassens (GAST)
Vandaag in NRC Handelsblad:
Post Niet thuis? DHL laat pakketje straks achter in uw kofferbak
Bonn. Automaker Volvo werkt met koeriersdienst DHL aan een afleversysteem waarmee pakketten in de achterbak van de auto van de klant kunnen worden bezorgd. Ingewijden onthulden dit gisteren tegen nieuwsdienst Bloomberg. Dat pakketten niet thuis afgeleverd kunnen worden, is voor zowel bezorger als consument lastig. Het nieuwe systeem geeft bezorgers bij de levering van een pakket eenmalig toegang tot de achterbak van een geparkeerde auto. De eigenaar van de auto geeft per sms toegang tot de achterbak. Volvo en DHL, onderdeel van Deutsche Post, zullen het idee naar verluidt binnenkort presenteren. (Novum)
Zal dit straks probleemloos werken bij onze Volvo oldtimers of moeten we dan hiervoor de kofferbak laten verbouwen?
Post Niet thuis? DHL laat pakketje straks achter in uw kofferbak
Bonn. Automaker Volvo werkt met koeriersdienst DHL aan een afleversysteem waarmee pakketten in de achterbak van de auto van de klant kunnen worden bezorgd. Ingewijden onthulden dit gisteren tegen nieuwsdienst Bloomberg. Dat pakketten niet thuis afgeleverd kunnen worden, is voor zowel bezorger als consument lastig. Het nieuwe systeem geeft bezorgers bij de levering van een pakket eenmalig toegang tot de achterbak van een geparkeerde auto. De eigenaar van de auto geeft per sms toegang tot de achterbak. Volvo en DHL, onderdeel van Deutsche Post, zullen het idee naar verluidt binnenkort presenteren. (Novum)
Zal dit straks probleemloos werken bij onze Volvo oldtimers of moeten we dan hiervoor de kofferbak laten verbouwen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-11-2014 20:40 #145607
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kofferbak verbouwen?
Als ik niet thuis ben, ben ik vaak met de auto onderweg, daar heb ik hem toch vooral voor....dus dan moeten ze goed kunnen zoeken (- en hard kunnen rijden ) Misschien iets voor de broertjes Coronel? :lol: Moeten ze wel iets anders kopen dan die oude BMW! :oops:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
20-11-2014 13:42 #145628
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Kofferbak verbouwen?
met de huidige trend van winkelen op internet en de groeiende vloot bezorgdiensten zie ik een groter gat in de markt voor fors grotere brievenbussen danwel pakketontvangstkasten.....
gelukkig zijn er in mijn portiek voldoende buurvrouwen die de pakketjes dagelijks met plezier aannemen
gelukkig zijn er in mijn portiek voldoende buurvrouwen die de pakketjes dagelijks met plezier aannemen
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
20-11-2014 17:59 #145632
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Kofferbak verbouwen?
"zie ik een groter gat in de markt voor fors grotere brievenbussen danwel pakketontvangstkasten....."
Dat is geen nieuw idee, in Duitsland bestaat dit al (ontvangen én verzenden):
www.paket.de/pkp/appmanager/pkp ... o_depotbox
groeten, Rudi
Dat is geen nieuw idee, in Duitsland bestaat dit al (ontvangen én verzenden):
www.paket.de/pkp/appmanager/pkp ... o_depotbox
groeten, Rudi
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
20-11-2014 22:47 #145643
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Kofferbak verbouwen?
Als ik pakketjes bestel, had ik dolgraag de optie gehad om het bij de supermarkt af te laten leveren (tnt servicepunt)
Ik woon namelijk in een wijk met veel 2 verdieners, eerst moeten ze 3 dagen lang constanteren dat ik of mijn buren niet thuis zijn, waarna het alsnog naar de supermakrt wordt gestuurd.
Als dat nou gelijk kon, heb ik direct mijn pakje en kan ik nog een kratje ophalen ook.
Ik woon namelijk in een wijk met veel 2 verdieners, eerst moeten ze 3 dagen lang constanteren dat ik of mijn buren niet thuis zijn, waarna het alsnog naar de supermakrt wordt gestuurd.
Als dat nou gelijk kon, heb ik direct mijn pakje en kan ik nog een kratje ophalen ook.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
21-11-2014 22:19 #145672
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Kofferbak verbouwen?
Niet alles is beter in Duitsland, maar bezorgen laten bij een postkantoor/-agentschap naar keuze kan daar ook ...
Tevens zijn er diverse punten waar er pakketvakken staan waarin men zijn pakketten kan laten bezorgen (vergelijkbaar met de kluisjes op stations etc.), je ontvangt een bericht als het pakket aangekomen is en met een code is het vak te openen.
Misschien kunnen onze pakketbezorgers eens desbetreffend bij ons buurland kijken, dan hoef ik ook niet steeds bij diverse buren langs voor mijn pakketten.
Tevens zijn er diverse punten waar er pakketvakken staan waarin men zijn pakketten kan laten bezorgen (vergelijkbaar met de kluisjes op stations etc.), je ontvangt een bericht als het pakket aangekomen is en met een code is het vak te openen.
Misschien kunnen onze pakketbezorgers eens desbetreffend bij ons buurland kijken, dan hoef ik ook niet steeds bij diverse buren langs voor mijn pakketten.