- Berichten: 73
Volvo Penta
- Perro
- Senior lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Vraagje: waar zit je dynamo? Of is hij uitgerust met een "onvolprezen" DynaStart?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Perro
- Senior lid
- Berichten: 73
"Ronald Damme" schreef:
Die zit dr toch gewoon op? Op foto 2 denk ik een dynamo te zien op de normale plek
Ja hoor, behalve wat maritime aanpassingen een "heel gewoon" B18 blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Gelukkig maar dat er een normale dynamo op zit. Ik heb zelf ooit een boot gehad met 2 cilinder Volvo (boot)motor die voorzien was van een DynaStart. Dit is een dynamo en startmotor ineen waarbij de functie met een electrische schakeling werd bepaald. Werkte wel, maar zowel als starmotor als als dynamo een slecht rendement...
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 08541-dummy
- Premium lid
- Berichten: 88
Als dit met de hand lukt, dan krijgt een matig als startmotor werkende Dynastart dat ook wel voor elkaar, en omdat de boot is ingericht voor een handstart-motor zijn er meestal weinig stroomverbruikers, en dus is de slechte dynamo-functie ook geen probleem. Zo lang je er de volgende keer maar weer mee kan starten...
Een B18 ermee op gang brengen lijkt me een heel ander verhaal, maar gelukkig hoeft dat ook niet...
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Maar goed, dit heeft verder niets te maken met Perro's boot, ik wens 'm er succes mee en hoop dat de B18 nog vele zeemijlen meegaat!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Perro
- Senior lid
- Berichten: 73
Dank je Hans. Ik hoop het ook. Blok heeft een onderhoudsbeurt nodig en er moeten wat gebreken verholpen. Zo draait één van de luchtfilters erg makkelijk op de carburateur (de voorste zal ik maar zeggen) en zit die rode pijp ook los. Soms staat hij iets verdraaid en dan loopt de motor niet lekker. In de kop van het bovenblok zitten twee vriesdoppen naast elkaar. De linker (die blank metalen) is er pas nieuw ingekomen, de oude was doorgeroest. De rechter (de rood geverfde) lijkt goed maar er zit een gaatje in van doorsnede speldenknop, en daar spuit het koelwater uit."Hans Latenstein" schreef:
Maar goed, dit heeft verder niets te maken met Perro's boot, ik wens 'm er succes mee en hoop dat de B18 nog vele zeemijlen meegaat!
Evengoed afgelopen zaterdag in 6,5 uur ongeveer 90 km of moet ik zeggen 60 mijl van Zeewolde naar de nieuwe thuishaven gevaren, kruissnelheid in de Flevopolder 12 km/u en op het Markermeer even ruim 20 km/u.
Ik ga bij de rubriek motor een technische vraag stellen over vervangen van de vriesdop, dus ........... reacties zijn daar zeer welkom .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.